Telia surfzoner försvinner från mobilabonnemang

Permalänk
Medlem

Telia surfzoner försvinner från mobilabonnemang

Hej!

1st huvud abonnemang 30gb + 3st extra användare
Köpte idag en ny mobil till min dotter.
När jag skulle lägga in surfzon i appen Telia wifi få fungerade inte detta.
Jag loggade in i min telefon. Men det blev bara felmeddelande.
Jag provade avinstallera appen. Men när jagskulle aktivera med bank id så blev det felmeddelande.

Jag ringde telia support. Dom sa att det borde fungera men skickade mej till teknisk supporten.
Då fick jag veta att detta inte skulle ingå mer i mobilabonnemangen.
Jag har inte fått något meddelande om att detta ska försvinna. Har bara fått om minskad surfpott (från 100gb till 50gb), höjda priser och att dom ökar från 20gb till 30gb/månaden.
Dessutom kan man läsa på deras hemsida om surf zoner i mobil abonnemang.

Jag ringer den vanliga supporten och frågar vad om ingår i mitt abonnemang. Dom säger att det ska ingå och att jag måste ha fått fel information.
Men dom kopplar mej ännu en gång till den tekniska supporten.
Men samma info som förra gången.
Detta håller på att försvinna från mobilabonnemang.

Konstigt att man inte informerar kunder och sina telia kollegor.

Har någon annan fått info om detta?

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, jag hade problem senast jag var i en sjukhuszon, kanske en månad sedan. Ringde då supporten som påstod att det var tillfälligt fel. Ska nog gräva lite mer i detta efter det du skriver. Synd om det försvinner.

Edit: Deras abb-sida är uppdaterad mot senast jag var inne där och nu finns det inget om surfzoner längre: https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/p...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är man stora som Telia så kan man göra lite som man vill.
Har man inte obegränsat med surf i sitt abonnemang så tyckte jag att detta va ganska bra. Vi campar en del och detta med wifi fungerade bra.
Tycker inte om när man inte informerar.
Detta kan man läsa på deras sida.
Om Telia Wifi-appen

Telia Wifi-appen är en unik och kostnadsfri tjänst för dig som har ett mobilabonnemang, mobilt bredbandsabonnemang eller bredband via fiber från Telia.

Skickades från m.sweclockers.com