android undertale stridssimulator

Permalänk
Medlem

android undertale stridssimulator

Hej.

Har till och från pillat på att kopiera stridssystemet som används i Undertale, mest för skojs skull och har väl inga ambitioner på att släppa något publikt men har suttit mkt på egna kammaren och utvecklat.

Jag skulle dock behöva lite hjälp av folk med olika devices för jag vill veta hur det flyter och hur det ser ut på olika upplösningar så vore uppskattat om några ville testa.

appen simulerar en av slutbossarna så har man inte kommit dit så är det hög spoilervarning på detta.

Gå med i betan här och sen klicka på att ladda ner.
https://play.google.com/apps/testing/com.andreas.soundtest/jo...

För att spela:
starta appen sen klicka på knappen längst upp till höger för att avancera din tur,
undivk sedan fiendens attacker genom att styra hjärtat genom att peka var som helst och dra åt det håller du vill åka, typ som en joystick som kan vara varsomhelst.
Fighten är "oäändlig" den tar inte slut, du kan varken vinna eller förlora, är ju bara tekniskt demo

Jag kör open source så vill någon vara med och bygga något vettigt av detta är ni välkomna
https://github.com/Verdurakh/android_undertale_asriel_battle

All typ av feedback är välkommet men i detta skede är jag mest intresserad av hur det flyter och ser ut med tanke på om någon kör annan upplösning än vad jag gör

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Enhet: samsung galaxy tab a 10.5
Info: flöt på bra! Mätaren visade 50-60 fps.

Permalänk
Medlem

Enhet: LG-H815
Info: ligger runt 50-60 FPS förutom när flera "blixtar" slår ner samtidigt eller tätt inpå varandra, då går FPS:en ner till 10 som lägst. När stjärnorna exploderar och det blir många sprites går FPS:en ner till runt 25-30.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Enhet: samsung galaxy tab a 10.5
Info: flöt på bra! Mätaren visade 50-60 fps.

Skrivet av addy1995:

Enhet: LG-H815
Info: ligger runt 50-60 FPS förutom när flera "blixtar" slår ner samtidigt eller tätt inpå varandra, då går FPS:en ner till 10 som lägst. När stjärnorna exploderar och det blir många sprites går FPS:en ner till runt 25-30.

Hej!

Ledsen för sent svar, missade helt att det kom svar här :(.

Verkar som att jag fått några 1000 nedldaddningar från sydkorea och har gjort några uppdateringar så det känns mer som ett spel man kan vinna eller förlora, om ni har möjlighet får ni gärna testa

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB