Spel med andra genrer

Permalänk
Medlem

Spel med andra genrer

Hej. Har ibland fått idéer om att spel borde testa andra genrer. C&C testa fps för många år sedan. Det var en hype! Har några idéer som jag vill dela med mig. Kommentera/diskutera gärna dessa, men framför allt, ge era egna förslag på genrebyten bland spel.

1. Fallout som RTS. Spelet har helt klart en chans att lyckas här. Allt från de olika factionerna samt vapnen, byggandet, storleken mm. Tänkte att man får välja vilka man vill spela som (institute, raiders, mutants, gunner etc. ), sedan har alla dessa olika styrkor och svagheter. Väljer man settlers är målet att bygga upp en ny värld, väljer man gunners är det att samla caps och gear. Vad tror ni?

2. Warcraft som ett renodlat sigle player adventure/action. Vet att WOW är populärt än idag och följer denna genre fast mmo. Men jag har under mina år spelat otroligt bra äventyrsspel (indiana jones, dragons lair, die by the sword, beyond good and evil, risen gothic etc). Warcraft har världen - vi behöver spelet!

Vilka spel kan ni komma på?

Simon

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷