Vett och etikett med digitala tjänster

Permalänk
Medlem

Vett och etikett med digitala tjänster

Häromdagen såg jag ett inlägg på Linkedin om att man i Klarna numera kan ställa in så att Bankid krävs för att handla. Då slog det mig att det vore bra om det fanns en checklista på saker som är väldigt enkla och direkt korkade att inte göra för att öka på säkerheten. Så jag tänkte att vi kunde tipsa varandra i denna tråden om sådant. Här är mina

Vad har ni för tips?

Permalänk
Medlem

Aktivera MFA på de ställen det är möjligt. På lösenordshanterare (LastPass) och mail är ett måste anser jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Spärra obehörigt adressändring hos Skatteverket: https://www.skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/all...

Är det nån skillnad på dessa, eller gör de samma sak?

Permalänk
Inaktiv

Nix Adresserat, så slipper man få hem reklam i lådan
Obs, finns fler om man söker.
https://www.swedma.se/reklamsparr/nix-adresserat/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Är det nån skillnad på dessa, eller gör de samma sak?

Skatteverkets spärr omfattar inte våra tjänster. Adresslåset spärrar din postala adress så att den inte kan ändras av någon obehörig. Det innebär att det inte går att beställa tjänster hos oss när du aktiverat Adresslåset utan att beställningen signeras med Bank-ID.