Låsa/Lösenordsskydda appar i IOS?

Permalänk

Låsa/Lösenordsskydda appar i IOS?

Hej

Jag har en Ipad som jag spelar Fallout Shelter på emellanåt. Nu är det så att min två-åriga dotter som är den som huvudsakligen använder Ipaden har lärt sig hur man loadar min save och startar spelet. Jag har brukat ha en annan save laddad för att hon inte skulle gå in på min av misstag när hon startat appen. Men nu funkar ju inte det längre..

Så jag undrar helt enkelt om det går att låsa appen med lösenord eller touch-id. Jag har letat i inställningar osv men inte hittat. Finns ju skärmtidsinställningar men jag tror inte det är rätt för mig. Jag vill bara begränsa åtgång till just Fallout Shelter och ingenting annat.
Snälla hjälp mig

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

@The Slayer: Skärmtid är det enda alternativet som fungerar bra i detta fallet. Annars kan man låsa paddan till en specifik app, tex om du endast vill att ditt barn skall bara kunna använda en viss app, med Guidad åtkomst. Annars tar du alla vuxen appar och slänger in i en mapp och gömmer fallout sist, så hon inte hittar den