Permalänk
Medlem

Xiaomi a2 vs a2 lite

Ska köpa en telefon till min mamma i födelsedagspresent och funderar mellan dessa två.
Som jag fattar det får du lite mer premiumkänlsa med a2, bättre prestanda och kamera. Med a2 lite får du istället en mobil med plats för sd-kort, bättre batteri och ljuduttag. Vilken väljer ni?
https://www.inet.se/produkt/2000116/xiaomi-mi-a2-64gb-svart
https://www.inet.se/produkt/2000185/xiaomi-mi-a2-lite-64gb-sv...

Permalänk
Medlem

Jag valde Lite när jag köpte var sin till mina föräldrar. 3.5mm uttag, batteri och micro usb så dom slapp dubbla uppsättningar med kablar. Priset var förstås en faktor, då skiljde det 500kr men det är ganska illa att Lite fortfarande kostar mer i Sverige än vad jag gav för den på brittiska Amazon för över ett halvår sedan.

Mi A3 släpp ju när som helst.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Inaktiv

Satt häromdan och faktiskt valde mellan dessa två själv. Ska köpa en ny mobil nästa månad.
A2 Lite blev det, helt enkelt för hörlursuttaget och tyckte inte prestandan & kameran var nåt avgörande.

Men som sagt, så släpps ju Mi A3 snart.
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_a3_specs_design_retail_box...

Permalänk
Medlem

Xiaomi a3 låter ju intressant. Verkar som det ska något announcement på onsdag. Hur lång tid brukar det tar innan telefon går att köpa i sverige? Och vilket pris tror ni den kommer att landa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marrox:

Xiaomi a3 låter ju intressant. Verkar som det ska något announcement på onsdag. Hur lång tid brukar det tar innan telefon går att köpa i sverige? Och vilket pris tror ni den kommer att landa på?

Enligt en sida ska den väl lanseras om ett par veckor. Så min gissning blir kanske September.

Priset lär inte vara billigare än A2 som kostade runt 2800 i Sverige då den kom typ. Drar till med en gissning och säger 3500 kr p.g.a. amoledskärmen från Samsung som lär dragit upp priset lite.

Angående A2 vs A2 Lite så skulle jag välja A2 alla dagar i veckan. Notch och micro-usb samt 3gb ram(32gb versionen) är saker som är rätt kassa.
625:an börjar ju också bli rätt gammal som sitter i A2 Lite. Vanliga A2:an finns väl runt 1800 på inet.se tex.

Efter du köper vanliga A2:an så köper du dessa så blir hon nog rätt glad.

Såg en som testade dessa och han fick ut 88 tim spelande på rätt hög volym.

Oavsett vilken telefon du än väljer så se till att köpa ett skal då telefonerna är sjukt hala att hålla i. (gäller ju alla telefoner i princip)

Permalänk

Xiaomi Mi A3 64 GB Svart tittade på denna idag

2 728kr verkar den hamna på fast då är detta en 64gigabyte version men man verkar inte få denna för ens den 19 Augusti ändå så man får vänta cirka en vecka

ART.NR/artikelnummer är 755

tittasidan jag kollade var denna

fyllde på med lite mera detaljerad infromation