Permalänk

Trådlösa ANC hörlurar

Tjenare alla! Jag letar efter ett par ANC lurar till mig själv. Jag kan en del (och jag säger en del då jag fortfarande är novis) om hörlurar men jag kan 0 om ANC teknik och vad man ska leta efter och lyssna efter. Så då ber jag efter råd om någon eller några som vet bättre
Min budget är 1500kr men om den rekommenderas höjas så går det förhoppningsvis att ordna, så gärna inga reor eller special erbjudanden då det kommer ta lite tid att få fram pengar utöver 1500kr.

Gärna over-ear lurar. Har "normalt" stora öron så några gigantiska kåpor behövs inte.

All hjälp är jag mycket tacksam om.

Mvh Sebastian

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem
Skrivet av sameclick:

Tjenare alla! Jag letar efter ett par ANC lurar till mig själv. Jag kan en del (och jag säger en del då jag fortfarande är novis) om hörlurar men jag kan 0 om ANC teknik och vad man ska leta efter och lyssna efter. Så då ber jag efter råd om någon eller några som vet bättre
Min budget är 1500kr men om den rekommenderas höjas så går det förhoppningsvis att ordna, så gärna inga reor eller special erbjudanden då det kommer ta lite tid att få fram pengar utöver 1500kr.

Gärna over-ear lurar. Har "normalt" stora öron så några gigantiska kåpor behövs inte.

All hjälp är jag mycket tacksam om.

Mvh Sebastian

Bose QC35 verkar ligga på ca 2700 kr för tillfället. Om du både vill ha trådlösa och schysst anc rekomenderar jag att lägga budgeten från 2.5k och uppåt. Annars tycker jag det är bättre att skippa anc och sattsa pengarna på lurar som naturligt stänger ut mycket bakgrundsljud. Ibland gåt det att hitta qc25 för dryga 1500 vilket också är mycket lurar för pengarna.

Personligen föredrar jag sony mestadels pga av komfortskäl.

Permalänk

@SaltyLiquorice: har ett par studiolurat för bra ljud, men vill ha ett par ANC för att kunna ha tyst pch lungt för en gång skull.

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk

De är stora men Sony WF-1000XM2 är helt fantastiska lurar. Finns en trea nu som jag inte testat men de jag har är en life saver t.ex på tåg och bussar och batteritiden är smått bananas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

utanför budget men dessa kör jag, brutal ANC, gjorde under senaste flygresan osv, även bra mikrofoner för samtal.

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5141400

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Sonys lurar i den prisklassen brukar prestera mycket bra för pengarna!
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5136125

EDIT: Lurarna jag länkade verkar vara extra bas-variant. Här finns med förmodligen neutralare ljudbild https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4468196

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H