Varför funkar det inte att använda utlandsnummer som swishbetalning för marknad

Permalänk
Medlem

Varför funkar det inte att använda utlandsnummer som swishbetalning för marknad

Jag har ett engelskt nummer med prefix +44. Alla banker godkänner utlandsnummer för att koppla till swisha, det är med andra ord inga konstigheter. Men när jag ska betala en annons här på sweclockers så kan jag inte skriva 00447xxxxxx eller +447xxxxx, det kommer som ogiltigt nummer? En miss kanske?

Funkar annars på andra hemsidor för internethandel

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av breakwin:

Jag har ett engelskt nummer med prefix +44. Alla banker godkänner utlandsnummer för att koppla till swisha, det är med andra ord inga konstigheter. Men när jag ska betala en annons här på sweclockers så kan jag inte skriva 00447xxxxxx eller +447xxxxx, det kommer som ogiltigt nummer? En miss kanske?

Funkar annars på andra hemsidor för internethandel

Hej,

Tack för din feedback.
Spontant låter det som någon bugg (eller kan vara hårdkodat till svenskt nummer). Har faktiskt själv aldrig tänkt på att man kan ha swish med utländskt nummer.
Jag antecknar detta och ser om vi inte kan kolla på det.

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W