Någon som har fått sitt Nvidia 2070 super FE?

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sitt Nvidia 2070 super FE?

Beställde 15.03 i tisdags ett 2070 super FE från Nvidia med beräknad leveranstid om 1 till 2 dagar. Jag fick därefter två bekräftelser på min beställning samt ett kvitto på spelkoderna men sedan dess har intet hänt och kortet har således fortsatt inte skickats.

Fråga 1.
Är det normalt att Nvidias butik är så här långsam?

Fråga 2.
Har någon annan beställt 2070 super FE från Nvidia och faktiskt fått det?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk

i alla affärer verkar dom inte släppas förns den 15-16:e iaf

Permalänk

Jag beställde också 15:03 och det kom till postombudet i torsdags.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av not_nullable:

Jag beställde också 15:03 och det kom till postombudet i torsdags.

Skickades från m.sweclockers.com

Märkligt att mitt inte ens skickats. Ogillar starkt när företag tar ens pengar och sen bara är tysta...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Märkligt att mitt inte ens skickats. Ogillar starkt när företag tar ens pengar och sen bara är tysta...

Ja, det låter riktigt märkligt. Har du kontaktat Nvidia?
Jag har aldrig beställt direkt från Nvidia förut, men i mitt fall har jag inget att klaga på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag beställde i tisdags och fick mitt i torsdags.
Inga problem alls.

Jag skulle mejla Nvidia (butik) supporten om jag var du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hierarch:

Jag beställde i tisdags och fick mitt i torsdags.
Inga problem alls.

Jag skulle mejla Nvidia (butik) supporten om jag var du.

Verkar ha blivit något strul med användandet av Klarnakortet. Beloppet har reserverats men inte dragits då kortet inte har "godkänts" för att använda Nvidias terminologi. Jag kan således uppdatera till ett annat kort frågan är ju dock om de har ett kort väntande att skicka eller om jag hamnar sist i kön...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Verkar ha blivit något strul med användandet av Klarnakortet. Beloppet har reserverats men inte dragits då kortet inte har "godkänts" för att använda Nvidias terminologi. Jag kan således uppdatera till ett annat kort frågan är ju dock om de har ett kort väntande att skicka eller om jag hamnar sist i kön...

Tror tyvärr att du kommer hamna sist i kön.
Men kollar du på Nvidias hemsida och då är FE helt slutsålt tyvärr. Men tycker fortfarande att du ska dubbelkolla och fråga.
Kan ha hänt att den "misslyckade" beställningen reserverade en order / kort.

När jag praktierade på en "internetbutik" så reserverades alltid en prudukt i minst 48 timmar (beroende på prudukt).
Kan hända att Nvidia har liknande praktiseringar.

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Beställde 15.03 i tisdags ett 2070 super FE från Nvidia med beräknad leveranstid om 1 till 2 dagar. Jag fick därefter två bekräftelser på min beställning samt ett kvitto på spelkoderna men sedan dess har intet hänt och kortet har således fortsatt inte skickats.

Fråga 1.
Är det normalt att Nvidias butik är så här långsam?

Fråga 2.
Har någon annan beställt 2070 super FE från Nvidia och faktiskt fått det?

Samma sits här. Har fått tre mail men inget kort. Min orderstatus på deras hemsida är fortfarande ”Bearbetas” ☹️

Hade sett fram emot att ha kortet innan helgen men icke.

Permalänk
Medlem

Här också, beställde ett 2060 super. står också "bearbetas" på min orderstatus.
Beställde också i tisdags, idag (14/7) så försvann reservationen på betalningen på kontot.
Undrar ifall man får något kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Samma sits här. Har fått tre mail men inget kort. Min orderstatus på deras hemsida är fortfarande ”Bearbetas” ☹️

Hade sett fram emot att ha kortet innan helgen men icke.

Inte särskilt snyggt skött av Nvidia. Har mailat supporten får se om en får något svar. Annars kanske det blir RX 5700XT iaf.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk

Också mailat, så får vi se vad de svarar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Samma situation här. Ringde precis kundtjänst och pratade med dem eftersom min order var helt försvunnen sen imorse på hemsidan. Tydligen är dem under maintenance just nu och bad mig ringa tillbaka imorgon.

Permalänk

Beställde ett 2060 super fe från deras hemsida 10 min efter släpp. Samma här står det bara bearbetas och en reservation har gjorts på mitt kort. Lite trist då det stod 1-3 leveransdagar, men jag antar att de har fullt upp vid nya släpp.

Permalänk
Jacob Fanboy

FE är väl inte limited edition? Verkar inte gå att köpa längre på NVIDIAs hemsida men med tanke på ert strul med leverans så är det väl något med deras lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

FE är väl inte limited edition? Verkar inte gå att köpa längre på NVIDIAs hemsida men med tanke på ert strul med leverans så är det väl något med deras lager.

Verkar som att de har mer strul än bara med leveransen. Det går nämligen inte heller att annulera ordern.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Har nu fått ett ickesvar från supporten. De hänvisar till att ordern bearbetas och att de hoppas att de kan skicka kortet snart.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Har nu fått ett ickesvar från supporten. De hänvisar till att ordern bearbetas och att de hoppas att de kan skicka kortet snart.

Sitter i samma sits. Otroligt frustrerande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad kostar 2070 super fe på nvidias hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 144sx:

Vad kostar 2070 super fe på nvidias hemsida?

5849:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nu fått kolli-id på mitt 2070 Super. Ingram Micro sköter distributionen åt nVidia, Postnord leveransen.

Jag har ju köpt detta till jobbet för att utvärdera, vad krävs för att använda koderna? RTX-kort? Räcker det med vilket nVidia-kort som helst? Står att man måste ha GeForce Experience installerat fär att använda koden men inget mer. Dvs jag vill ge bort koderna till någon medarbetare som kan använda koderna.

Permalänk

Fick mail imorse att kortet levereras nu 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Fick mail imorse att kortet levereras nu 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Glada tider, troligen dyker det upp innan min semester är slut iaf.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

@TobbeH94:

Blir spännande att höra hur kortet presterar när ni testat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaaba:

@TobbeH94:

Blir spännande att höra hur kortet presterar när ni testat!

Än så länge är jag mycket nöjd. Närmare dubbel prestanda i 4k mot mitt 1070. Dock är det nu mera tydligt att min Ryzen 1700 flaskar rejält i BF V (den är bara stabil i upp till 3.5 ghz...)

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Skrivet av TobbeH94:

Än så länge är jag mycket nöjd. Närmare dubbel prestanda i 4k mot mitt 1070. Dock är det nu mera tydligt att min Ryzen 1700 flaskar rejält i BF V (den är bara stabil i upp till 3.5 ghz...)

Ska bli kul då att se hur det står sig mot mina gamla gtx 580 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är det bara för mig de inte har dragit pengarna? Jag beställde vid release, använde direktbetalning kontokort. Pengar reserverades på mitt konto, och blev kvar där för över en vecka. Igår kom grafikkortet, reservationen som gjordes på mitt kontokort är försvunnen och pengarna är tillbaks på mitt kontokort.
Har mailat nvidia angående detta.

Permalänk

@rapparn255:

Klart att ärlighet varar längst, men att både ha fått kortet samt fått tillbaka pengarna låter ju inte fel 😄

Skämt åt sido, låter skumt att det gått till så!

Permalänk
Medlem

Var detta något tillfälligt erbjudande?
2070 S verkar vara det enda som man inte kan köpa på nvidias hemsida, utan den hänvisar till olika partners

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror 2070 super är det mest attraktiva kortet så de har nog svårt att få fram tillräckligt.

Ni som har fått hem och provat 2070 super FE, är ni nöjda och fungerar det bra ??

Mvh

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW