Permalänk
Medlem

Tips på spel till PS4.

Tjenare!
Jag köpte på mig ett PS4 för att lira lite med mina döttrar, 12 och 14 år gamla.

Jag har dock svårt att bestämma mig vilka spel man ska köpa. Jag köpte med 2 stycken lego-spel, de spelade vi mycket på PS3 och de är roliga, men vi vill även ha något annat.

Har ni några tips för spel som kan spelas tillsammans på split-screen?
Hur är Diablo 3?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Rayman Legends , dock inte split-screen.
Finns inte så många split-screen spel till PS4 då det skulle krävas allt för mycket av konsollen att rendera 2 likadana bildrutor samtidigt i olika stadier.

Crash Team racing Nitro, annars? Lite som Mario Kart fast med Crash Bandicoot istället.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

+1 Rayman legends är det roligaste local multi-play spelet tycker både jag och sönerna 10,12. Stödjer minst 4 spelare.

Rocket league brukar de också spela med kompisarna.

Just Dance gillar jag men blir inte så mycket spelat som jag hade önskat.

Sen har vi Disney Infinity som är ganska roligt en stund om man gillar Disney/Pixar/Marvel/Lucasart figurer. Dock dyrt att köpa nytt. Osäkert också om de kanske lagt ned utvecklingen av Disney Infinity. Loppis är ett bra tips här. Eller blocket i värsta fall.

Finns ju en massa lego spel men de är ganska jobbiga tycker jag.

Och så FIFA förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Little big planet 3. inte delad skärm utan mer samarbete på samma skärm. 1 och 2 finns på PS3.

Sedan beroende på hur "vuxna" du anser att dina barn är så finns Borderlands serien. Delad skärm (4 spelare), lite barnsligt FPS spel.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen allihop!

Rayman Legends, Borderlands och Little Big Planet har jag haft i tankarna.

Split-screen var dock dåligt formulerat, egentligen menade jag att man kan lira samtidigt men inte nödvändigtvis med split-screen.

Jag köpte Diablo 3 och det gick verkligen hem, men det blir nog ett till av de ni rekommenderade:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske titta på Playstation now tjänsten.

Stort bibliotek av spel till en månadskostnad.

Tjänsten har fått en del kritik, men kanske kan vara värd att kolla upp.

Finns en gratis 7-dagars testperiod.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Kanske titta på Playstation now tjänsten.

Stort bibliotek av spel till en månadskostnad.

Tjänsten har fått en del kritik, men kanske kan vara värd att kolla upp.

Finns en gratis 7-dagars testperiod.

Yes, har kikat på det också, tror det är 600 titlar att lira förr 1000-lappen per år. Men framförallt var det Lego: City Undercover som lockade.

Tänkte starta testperioden så fort vi kommer hem från semestern och se om det är fler spel som verkar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

MOSS med VR-tillbehör. Helt klart värt det.

Ratchet and Clank.

GTA 5 för dig när döttrarna har somnat

Visa signatur

i7 2600 - Asus P8 Z77 V Pro - Corsair DDR3 2x8gb 1600mhz - Asus GTX 970 Turbo - SSD Samsung 850 Evo 250 gb + 4TB Seagate Barracuda - Chieftec 750w (okänd modell men 80+) Allt sitter i ett Aerocool ExtremEngine 3T och visas på en 27 tum Samsung 1080p 60hz

Permalänk
Medlem

@Baptisten: Jag har ingen PS4 men om jag skulle skaffa så är det för Shadow of Collosus Remake, Last of Us 1 & 2, Tetris Effect resten finns på andra plattformar.

Permalänk
Medlem

@Baptisten:

Finns tonvis med bra spel till Playstation 4.

Gillar man open-world spel med häftig miljö och rolig gameplay så finns Horizon Zero Dawn. En ball tjej som man spelar dessutom.

.. eller äventyrsspelet Uncharted 4:

Finns också t.ex Ratchet & Clank och Marvel's Spider-Man.

Tycker du de hanterar även de mer vuxna spelen så finns The Last of Us. Bland de bästa spelen jag lirat, men är också stundtals rätt så "rått" och sorgligt.

.. eller God of War, även det riktigt bra spel.

Alla dessa är exklusiva till PS4 - men finns ju förstås många andra bra spel som inte är exklusiva titlar.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Andra trevliga spel för flera är Overcooked, PlayLink-spel (Knowledge is power, Frantics, Chimparty), Jackbox (bara på engelska dock).

Sedan finns det lite indie-spel, Tricky Towers, Party Golf, Starwhal, Escapists, Fat Princess bl a som kan vara intressanta.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot!

Permalänk
Medlem

rayman legends har redan nämnts men det är värt att nämna igen, grymt bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com