Permalänk
Medlem

Problem med spisen

Fick för några år sedan spisen utbytt av hyresvärden.

Idag skulle sambon laga mat och jfb löser ut direkt.
Testar mig fram till vart felet ligger och ser att jag inte riktigt hittar det.

Kan sätta på alla fyra plattorna för sig och ungen funkar.
Okej tänker jag och testar ugnen i samband med plattor. Kan ha ugn och tre av plattorna igång samtidigt.
Men så fort jag startar platta fyra så löser jfb om ugnen är igång. Även om de andra tre är avstängda.

Så försöker klura ut om det är ugnen eller plattan som är felet då båda två funkar var för sig ochalltannat funkar men bara inte de två på samma gång.

Nån som har en idé ?

Permalänk
Medlem

@Tobitheo:
Den kan vara felkopplad.
Det finns nämligen plintar som sätts på olika sätt (eller tas bort) beroende på om spisen ansluts till 220 eller 380V.

Kontakta hyresvärden, eftersom detta inte är något du kan eller får kontrollera själva.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Tobitheo:
Den kan vara felkopplad.
Det finns nämligen plintar som sätts på olika sätt (eller tas bort) beroende på om spisen ansluts till 220 eller 380V.

Kontakta hyresvärden, eftersom detta inte är något du kan eller får kontrollera själva.

Är i grunden elektriker. Men varit sjukskriven i fem år nu så lite ringrostig i såna felsökningar och vill inte dra ut skiten och leta efter det jag vill när den ändå nästan funkar som den ska.
Nja felkopplad är jag ganska säker på att den inte är. Va i princip jag som satte in den vid leveransen samt så har den ju funkat i kanske fem år nu och det borde isf visat sig tidigare.

Däremot har jag varit med om kablar som lossnat och skapat summa fel men då sakerna funkar men bara inte samtidigt så tror jag det är något annat. Eller ja allt förutom en enda platta funkar när ugnen är på. Den fjärde funkar ju om ugnen inte är på nu idag av någon anledning.

Skickades från m.sweclockers.com