Ipad: mörk lcd efter byte av glas och digitizer

Permalänk
Medlem

Ipad: mörk lcd efter byte av glas och digitizer

Hej,

Efter att sonen råkat spräcka glaset på sin ipad mini beställde jag ett nytt och bytte ut det. Lcd:n fungerade så den är inte utbytt, men kopplades ut för att kunna byta glaset. När jag nu startar upp plattan är den mörk. Om jag har en lampa riktad mot den ser jag att äpplet kommer fram vid start, jag ser klockan och kan stänga av plattan igen så digitizern fungerar. Utan uttre belysning ser jag ingenting på skärmen.
Är det någon som vet vad felet kan vara och hur det skulle kunna lösas?

Tack på förhand.

Permalänk
99:e percentilen

Tycker det låter som att bakgrundsbelysningen inte fungerar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Tycker det låter som att bakgrundsbelysningen inte fungerar.

Låter rimligt. Har du någon aning om vad det kan bero på? Dvs, har jag lyckats sabba den eller skulle det kunna bero på glapp någonstans? Eller något annat knas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av oTobbe:

Låter rimligt. Har du någon aning om vad det kan bero på? Dvs, har jag lyckats sabba den eller skulle det kunna bero på glapp någonstans? Eller något annat knas

Nej, det vet jag inte, men det låter ju inte helt orimligt att du kanske råkade koppla ur eller skada den när du var inne i plattan och grejade.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

kan va så att du bara inte fått i kontakten ordentligt också.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ta loss skärmen men inte kabeln och testa ipaden. Jag har för mig att det finns vissa delar som skall vara isolerade från galvanisk kontakt i botten och är det ej det så blir skärmen svart. Därför enklast att testa med skärmen inkopplad men ej monterad.

Har du tagit bort den svarta tejpen i botten och ej satt tillbaka den?

Skickades från m.sweclockers.com