USA lättar handelsrestriktioner mot Huawei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_G3:

Just den biten är lite intressant, hur ser du på:
François ”Papa Doc” Duvalier med son?
Ngo Dinh Diem?
Augusto Pinochet?
Humberto de Alencar Castelo Branco?
Ramon Magsaysay?
Saddam Hussein?
Saloth Sar (Pol Pot)?

Allihop vad som nog med visst fog kan kalla massmördare, som regerat sina respektive länder med USA:s direkta ekonomiska stöd och fått sina polis- och militärstyrkor till stor del utbildade i "förhörsmetoder" av rådgivare från CIA.

Hur ser du på CIA:s stöd till dödsskvadronen Bataljon 3-16 i Honduras?

Hur påverkar det USA:s karaktär?

Nej jag anser inte att Kina är ett bra land vad det gäller mänskliga rättigheter och demokrati, men här är jag övertygad om att det från USA:s sida bara handlar om pengar.
USA har aldrig varit direkt petiga när det gäller vilka de gör affärer med, så länge det är till USA:s fördel.

Hur ser du på Sveriges stöd till diktaturer som Kuba mflr?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hur ser du på Sveriges stöd till diktaturer som Kuba mflr?

Jag har vid åtskilliga tillfällen ända sedan det sena 70-talet, kritiserat svenska staten och riksdagen för affärer som rör diktaturer, jag har varit kritisk emot baltutlämningen, jag har kritiserat handeln med Nordkorea, jag har kritiserat handeln med Saudiarabien och handeln med Kuba, precis som jag kritiserat staten för bidrag, genom SIDA, till diktaturer där det är både väl känt och bevisat att mottagarländer systematiskt skummar bidragen för att landets ledare ska kunna berika sig själva på medel som är avsedda för att mildra lidanden för befolkningen.

Det här har dock inget att göra med huruvida USA:s, i det här fallet, handelsrestriktioner att göra, det har heller inget med vad jag svarade på att göra, om att det kunde handla om Kinas respektive USA:s karaktärer, därför tog jag heller inte upp Sveriges agerande i mitt inlägg, det saknade relevans, två eller fler fel kan trots allt, enligt min åsikt, kritiseras och bedömas oberoende av varandra.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE