Kan inte komma in på sweclockers efter er flytt till Bahnhof

Permalänk

Kan inte komma in på sweclockers efter er flytt till Bahnhof

Har testat att flusha dns, byta browser, rensa historik och cache och allt och lite till känns det som. Inget funkar!"
Däremot kan jag surfa in på mobilversionen av sidan via firefox. Helskumt.
Använder senaste versionen av firefox om det hjölper er.
Tack på förhand

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Har testat att flusha dns, byta browser, rensa historik och cache och allt och lite till känns det som. Inget funkar!"
Däremot kan jag surfa in på mobilversionen av sidan via firefox. Helskumt.
Använder senaste versionen av firefox om det hjölper er.
Tack på förhand

Hej,

Vilken webbläsare använder du när du försöker besöka vår sida och vad får du för typ av felmeddelande?

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Skrivet av Klorixx:

Hej,

Vilken webbläsare använder du när du försöker besöka vår sida och vad får du för typ av felmeddelande?

Mvh // Anton

Har använt mig av Firefox, chrome och edge. Får upp det här meddelandet:

Flytt färdig, ser du detta meddelande prova flusha DNS cache

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Har använt mig av Firefox, chrome och edge. Får upp det här meddelandet:

Flytt färdig, ser du detta meddelande prova flusha DNS cache

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket OS använder du och hur har du flushat DNS cache tidigare?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Skrivet av Klorixx:

Vilket OS använder du och hur har du flushat DNS cache tidigare?

Win10 senaste versionoch flushade dns genom att skriva
ipconfig /flushdns
i cmd som administratör

I firefox läste jag mig till att jag skulle skriva about:config i adressfältet och leta efter två strängar
network.dns.... och något mer som jag inte kommer ihåg. Ändra värdet från 60 till 0 och sedan tillbaka till 60. Stängde ner browsern efter varje ändring.
Chrome och Edge använder jag mig inte av så de borde vara "rena".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Win10 senaste versionoch flushade dns genom att skriva
ipconfig /flushdns
i cmd som administratör

I firefox läste jag mig till att jag skulle skriva about:config i adressfältet och leta efter två strängar
network.dns.... och något mer som jag inte kommer ihåg. Ändra värdet från 60 till 0 och sedan tillbaka till 60. Stängde ner browsern efter varje ändring.
Chrome och Edge använder jag mig inte av så de borde vara "rena".

Skickades från m.sweclockers.com

Hm. Ok. Du kan prova starta om nätverksadaptern och se om det rensar. Eller starta om datorn om du inte gjort det.
Tycker dock att den redan borde ha släppt vid det här laget.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Skrivet av Klorixx:

Hm. Ok. Du kan prova starta om nätverksadaptern och se om det rensar. Eller starta om datorn om du inte gjort det.
Tycker dock att den redan borde ha släppt vid det här laget.

Det enda jag inte tänkt på var att starta om routern och det var det som löste upp knuten.
Stort tack för hjälpen och keep up the good work!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Det enda jag inte tänkt på var att starta om routern och det var det som löste upp knuten.
Stort tack för hjälpen och keep up the good work!

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, perfekt!
Jobbiga med cache, finns väldigt många lager som det kan ligga i.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W