Billigt uppgraderingskitt till spelrigg? - Asus B250 Mining Expert moderkort 299kr - med 8GB minne och cpu = 1500kr

Permalänk
Medlem

Billigt uppgraderingskitt till spelrigg? - Asus B250 Mining Expert moderkort 299kr - med 8GB minne och cpu = 1500kr

Finns det någon hake med detta moderkort?
https://cdon.se/hemelektronik/asus-b250-mining-expert-p460311...

Om jag ska bygga en billig spelrigg tex.

Para ihop med detta:
CPU - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4094810
Minne - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3826697

Summa för detta:
Runt 1400-1500kr, ~1800kr för 16GB minne.

Sen så klart resten också, men som en trevlig start.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

@blade80:
Vad är det du skall spela?
Vad sitter du på i dagsläget?
Nu har jag inte kollat upp det så noga(snabbgooglat och läst på en del forum kring processor och moderkortet i allmänhet):
Det verkar som att processorn och moderkortet inte stödjer överklockning vilket isf begränsar dig om dina behov ökar.
Dock ligger fortfarande processorn omnämnd här och där som ett bra val för en budget gaming pc.
Moderkortet verkar även funka i det avseendet om budget är prio 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jodiodine:

@blade80:
Vad är det du skall spela?
Vad sitter du på i dagsläget?
Nu har jag inte kollat upp det så noga(snabbgooglat och läst på en del forum kring processor och moderkortet i allmänhet):
Det verkar som att processorn och moderkortet inte stödjer överklockning vilket isf begränsar dig om dina behov ökar.
Dock ligger fortfarande processorn omnämnd här och där som ett bra val för en budget gaming pc.
Moderkortet verkar även funka i det avseendet om budget är prio 1.

Det är till en Biorums-PC som jag tänkt mig detta. 1080p och den är inte tänkt primärt som gaming utan jag vill kunna spela om jag får lust. Blir den för klen får en av barnen den.

Men jag tänkte mest fråga ang. moderkortet eftersom det var så sjukt billigt. Om det nu fanns någon hake. Och om det nu inte finns någon hake så ville jag lyfta som ett allmänt tips.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har en åsikt här? Är det inte ett väldigt billigt moderkort? Enligt mig går det att bygga en riktigt fin prisvärd burk med det här moderkortet som grund. Billigt minne sen och en billig CPU.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Är det någon mer som har en åsikt här? Är det inte ett väldigt billigt moderkort? Enligt mig går det att bygga en riktigt fin prisvärd burk med det här moderkortet som grund. Billigt minne sen och en billig CPU.

Beror nog lite på vad du ska spela. Det är ju en dualcore, folk köper hexacore nu. Det lär dock fungera till äldre titlar typ Colin mcrae och Minecraft osv. Vet dock inte hur det ser ut med nyaste Colin mcrae dock.

Men b250 så blir du låst och kan max skaffa quadcore, 7700k blir ju det värsta. Fast det kanske inte spelar så stor roll för ditt behov, det är ju inte allt för mycket pengar för moderkort och cpu.

Köp 2x4GB ram istället för 1x8GB så blir systemet snabbare då minnena kan köra i dualchannel. (Missade att du skulle ha 16GB, känns dock lite overkill för en dualcore)
Skickades från m.sweclockers.com