Hastigt problem med en samsung surfplatta

Permalänk
Medlem

Hastigt problem med en samsung surfplatta

Låg i godan ro och kollade stream. Gick på toa och när jag kom tilöbaka så går det inte att slå in pinkoden. Det går inte ens att starta om för även då krävs pinkod. Kan man forcera avstängning på något sätt? Den ger även ifrån sig ljud när man trycker på knappar vilket den inte gjort tidigat och nu måste jag dra med två fingrar för att låsa upp. Kan dom fulat sig med någon update?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Lyckades force en omstart, avstäningsknappen plus volym ned. Idioterna har fått för att det tydligen ska dubbelklickas nuföförtiden och den är allmänt slöare. Har tur om jag lyckas få fullskärm på twitch. Fan alltså!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vilken platta är det?

Låter som att du slagit igång "Voice assistant" som ligger under Inställningar > tillgänlighet.

Sedan finns det även några snabb kommandon för att få igång detta men de är olika bereonde på vilken modell du har.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vilken platta är det?

Låter som att du slagit igång "Voice assistant" som ligger under Inställningar > tillgänlighet.

Sedan finns det även några snabb kommandon för att få igång detta men de är olika bereonde på vilken modell du har.

Jag är osäker men det står sm-t580 på baksidan. Jag kollade inställningar men hittade inget det kunde vara. Saken är även den att det har börjat bli blå konturer på knapparna om det kan hjälpa med felsökning. Den funkade ju perfekt igår och sen blev den såhär.

En liten update. Jag ringde samsung support (trevlig kilöe f.ö) och han rekommendrade att ta återställ. Tro det eller ej men det fungerade. Jag borde ju ha tänkt på ayy testa det från början.. han trodde att det handlade om någon form av bugg.

Jag kan inte ändra rubriken men någon mod kanske kan sätta det som löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

På den modellen vet jag inte exakt vilken knapp kombination som gäller och sedan så heter det något annat på den mjukvaran.

Men tror det kan vara så att om skärmen är låst och du trycker på hemknappen 3ggr så hoppar den in i det läget.

Och inställningen "Voice assistance" som nu heter något annat i din mjukvara ligger under Tillgänglighet > Syn

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

På den modellen vet jag inte exakt vilken knapp kombination som gäller och sedan så heter det något annat på den mjukvaran.

Men tror det kan vara så att om skärmen är låst och du trycker på hemknappen 3ggr så hoppar den in i det läget.

Och inställningen "Voice assistance" som nu heter något annat i din mjukvara ligger under Tillgänglighet > Syn

Så om jag typ hade pratat med surfplattan hade den funkat bättre? Man kan ju tycka att det ska vara lättare med navigering om man har dålig syn men det var ju ett rent helvete även för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Min sambo har samma modell (Galaxy Tab A 10.1" med android 8) och råkade ut för precis samma sak för några veckor sen.

Det enda som fungerade då var att byta användare och sen byta tillbaka, som tur var hade vi lagt upp två användare, en för min sambo och en för mig.

Under användarbytet såg jag att plattan höll på med en uppdatering så vi trodde det var därför den hade låst sig totalt temporärt.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Min sambo har samma modell (Galaxy Tab A 10.1" med android 8) och råkade ut för precis samma sak får några veckor sen.

Det enda som fungerade då var att byta användare och sen byta tillbaka, som tur var hade vi lagt upp två användare, en för min sambo och en för mig.

Under användarbytet såg jag att plattan höll på med en uppdatering så vi trodde det var därför den hade låst sig totalt temporärt.

Testade ni återställning utan lycka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Så om jag typ hade pratat med surfplattan hade den funkat bättre? Man kan ju tycka att det ska vara lättare med navigering om man har dålig syn men det var ju ett rent helvete även för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske. Jag vet inte riktigt hur funktionen fungerar vet bara att den enligt mig är värdelös

Tanken är nog mer att när du klickar på något så ska enheten säga vad du har klickat på så att du vet om du klickat på rätt eller inte.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har en T585, alltså 4G-modellen och med senaste versionen av Android blir plattan seg efter ett tag. Den orkar helt enkelt inte med.

Gjorde ni återställning innan/efter större uppdatering till 8an? Om inte kan det vara problemet.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Testade ni återställning utan lycka?

Skickades från m.sweclockers.com

Näe switchade bara till min användare från min sambos användare och så fort jag skrev in min pinkod såg jag att plattan höll på med en uppdatering. Switchade sen tillbaka till min sambos användare och sen fungerade den som vanligt igen.

Prova lägg upp en till användare i plattan (behöver vara administratör) så kan du prova switcha till det andra kontot ifall plattan skulle låsa sig igen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB