Nå Plex servern utanför nätverket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Tydligen måste vi uppgradera till 100/100 för att få en publik IP. Jag har just nu 100/10 och det räcker gott och väl för mig.. nu vill de att vi ska betala 50kr extra per månad för något som vi har 0 användning för att få en publik IP..

Vilket vi förövrigt för nästan 6 år sen när vi blev kunder hos Bahnhof sa att vi skulle kunna få en publik IP adress när vi vill helt kostnadsfritt.. sjukt..

/M

Nu vet jag inte vad det är du tänker strömma från din plex-server, i vilket kvalitet, till hur många, och om andra kan tänkas använda nätet samtidigt. Kan ju vara så att det kan vara bättre att ha 100mbit/s i uppladdningshastiget än 10mbit/s om du nu skall köra med en plexserver som skall nås utifrån.

Permalänk
Medlem

@filbunke:

Kommer streama jättesällan, mesta går redan hemifrån via nätverkshårddisken, men detta är mer ifall min storebror som någon gång skulle vilja streama en film eller två.

Lär ju uppdatera till 100/100 ifall jag känner att det inte är tillräckligt, men vill ändå ha möjligheten att bestämma det själv mer än att bli påtvingad 100/100 för att få publik IP.

/M

Permalänk
Medlem

Edit:

Lekte runt med inställningarna och Bahnhof fixa publik IP, så nu funkar det att nå utanför nätet!

Tack för hjälpen allihoppa!

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Edit:

Lekte runt med inställningarna och Bahnhof fixa publik IP, så nu funkar det att nå utanför nätet!

Tack för hjälpen allihoppa!

/M

Ah!! Tack så mycket för denna tråd. Har felsökt i hur många timmar som helst, ominstallerat Windows flera gånger, laddat ner gamla Plex-versioner och krånglat som bara den med PortForwarding och annat lull i routerns inställningar. Sen räckte det med ett enkelt samtal till Bahnhof för att få ordning på grejerna. Äntligen!

Permalänk

Har Bahnhof även jag och exakt samma problem, får se om ett privat IP-nummer hjälper mig också..

Här kan man ansöka utan att ringa supporten om man har bahnhof:

https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/publik-ip/24...