Cyberpunk 2077 får multiplayer-läge

Permalänk
Medlem

Tror singelplayer har varit prioritet sen 2013 och att lägga in nu någon extra delikatess, nämligen multiplayer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Plockar de i någon rea hög i framtiden. Minst 70%. Är ändå rätt upptagen med FF7R när detta kommer😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Åh nej, nu kommer singleplayer-delen balanseras och utvecklas för att fungera med multipalyer också suck

Varför skulle SP påverkas av MP? Meningen är ju att det ska vara olika saker. Om nu damage modifiers måste justeras är det ju bara att göra det i MP och låta SP vara.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Snusfri

Och där försvann all hype för spelet från min sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jösses vad folk är negativa. Det är en bra nyhet enligt mig. MP kan jag lägga mycket mer tid på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag gillar hur folk tar ut i förskott att detta skulle påverka det negativt för SP-delen utan att ens ha sett något direkt från just den biten.

Det är för det första inte ens huvudstudion som designat spelet som står för MP stycket. Sedan kan dom göra som GTA-V, där man helt enkelt har 2st helt olika balances för SP och MP läget (t.ex. är fordon långsammare i MP).

Jag ser inte MP som något negativt för en titel som detta. Om jag kommer kunna glida runt med vänner i online-läge och göra lite trolliga saker när jag är "klar" med SP-läget så ser jag det bara som ett plus faktiskt. Det är nog inte många som t.ex. spelar igenom Skyrim eller Witcher mer än 1 gång, speciellt inte samma story arc igen.

Fast GTA V är ju precis så man INTE vill att det blir. Rockstar lovade singleplayer DLCs, men när online blev poppis så skrotade man dessa, och skeppade över alla på att skapa mer innehåll till onlinebiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@adzer:

Hålled med.

Om nu spelet blir ett skänk från ovan i evangeliska proportioner så tror jag alla är glada över att kunna fortsätta äventyret i NightCity via mp. Sp är kul, det ger kött på benet så man kan storyn, man är bekväm med miljöerna, man är helt enkelt insatt, då blir det riktigt trevligt för mp delen då man redan är och har kommit in via spelet på "korrekt" vis.

Det här är en stor seger för CDPR och alla trogna fans!

(Looking at you Rockstar, going down!)

Visa signatur

ASUS ROG STRIX SCAR II - I7 8750H, GTX 1070, 144HZ (1ms), 16gb 3333 ddr4, 236SSD, 1TBHD. ----------- MBP late 2011 -------Samsung
S9plus

Permalänk
Medlem

Ni som säger "oh nej nu får SP lida" nej, MP delen utvecklas ju separat tillsammans med en annan stuido.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de inte skjuter sig i foten med något Demon/Dark Souls eller Watch Dogs multiplayer som inte går att komma undan. Håller fast i förväntningarna tills jag ser vad det blir med det hela.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag hörde talas om en soppa på medborgargardets restaurang där det är 325 kockar som slipar på gulashen, jag tycker vi slutar skriva om spel där skaparna bara är 1 till 20 på kontoret.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Nioreh83:

Fast GTA V är ju precis så man INTE vill att det blir. Rockstar lovade singleplayer DLCs, men när online blev poppis så skrotade man dessa, och skeppade över alla på att skapa mer innehåll till onlinebiten.

Jag håller med dig samtidigt som jag inte gör det

Jag var en utav dom som också blev skitförbannad på att det inte kom mer SP-content. Däremot ska jag inte klaga på online-biten (ur perspektivet att jag fick valuta för pengarna) då jag la hundratals timmar i det.

Enda anledningen att jag aktivt slutade med GTA Online är då jag ansåg att det var omöjligt att spela det rimligt utan att behöva köpa Shark Cards till slut (över $125m för att kunna äga alla nya saker som kom är lite väl saftigt att farma ihop in-game för...).

I slutändan så är jag personligen en spelare som kör mer online, kör sällan ett spel mer än en gång oavsett om det kommer "new game+" eller sådant. Har svårt att "träla" mig igenom om jag redan vet storyn, av samma anledning jag inte kollar film direkt då man oftast kan gissa fram plotten efter dom första 5-15minuterna av en film

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >