Driftstörningar på sajten

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av basn:

Är det SWEC som blir utsatt eller någon annan kund? det är rätt många ssl errors just nu..

Tyvärr blev det lite fel i DNS så sweclockers började peka mot FZ istället.

Går att köra "ipconfig /flushdns" i kommandotolken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Tyvärr blev det lite fel i DNS så sweclockers började peka mot FZ istället.

Går att köra "ipconfig /flushdns" i kommandotolken

Skickades från m.sweclockers.com

aahhh, de verkar förklara endel nu fungerar det bättre

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av jreklund:

Går att köra "ipconfig /flushdns" i kommandotolken

Perfa. Nu funkar allt klockrent igen. Tackar så möe!

Varför cachar den dålig DNS-data utan att uppdatera...?

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Har nu på morgonen (torsdag) fortfarande stött på problem. Trodde det var hemma hos mig det var strul men så var uppenbarligen inte fallet. Så med Edge och Telenor/Bredbandsbolaget fiber är det fortsatt skakigt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Strular än för mig också, 9/10 "refresh" laddar inte sidan.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Haft mycket problem att komma in verkar mest vara tidigt på morgonen. Nu fungerar det. Har Bahnhof.

Eller ja kom på att jag har comviq nu för är inte hemma längre. Kanske det som är lösning att det inte går via min router hemma där jag har bahnof.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Testpilot

Efter att ha flushat DNS så verkar sidan fungera mycket rappare, får se mer under dagen!

Har Bahnhof ~

EDIT: Nope, "took too long to respond" - Tog ut segern i förskott

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

En klen tröst, men det är i alla fall något. Fri annonsering till dess att vi kommit tillrätta med problemen: https://www.sweclockers.com/artikel/27838-gratis-marknad-unde...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Yatagarasu:

EDIT: Nope, "took too long to respond" - Tog ut segern i förskott

Jepp, det var tillbaks till samma visa igen för mig också idag. Spola DNS-cache var bara ett tillfälligt plåster över problemet tydligen... Men sajten kommer ändå upp tillförlitligt för mig iallafall, det bara tar lite längre tid än normalt, det är allt.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

En klen tröst, men det är i alla fall något. Fri annonsering till dess att vi kommit tillrätta med problemen: https://www.sweclockers.com/artikel/27838-gratis-marknad-unde...

Kämpa. Känns som det är en större, världsomspännande attack som pågått även om det kvarvarande problemet är av annan natur. Jag lider mest med er och att det hände precis när det lanserades grafikkortsrecension, måtte det bara vara fixat till Ryzen-lanseringen!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

De som har betalt för att arkivera sin annons och inte lyclats med detta, får de tillbaks sina pengar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varit problem med fler sajter jag använder senaste veckorna. Bl.a. har jag haft strul att ladda ner filer från openload. Dom bekräftade också en långt skriden DDoS attack. Hoppas ni får ordning på allt strul.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!