Permalänk
Medlem

BBCode gräns

Efter att ha pillat en del med bbcode tabeller och stora inlägg har jag stött på bbcode limit ett par gånger och jag undrar om det finns något jag kan göra annat än separera ett inlägg till flera? Nu senast min x570 VRM post där jag nu sprungit in i limit när jag tänkte lägga till bilder för varje bord.

#17929448
Som ni ser så slutar bbcode fungera mot slutet av inlägget just nu, det syns på taggarna just nu & lägger jag till mer bbcode i början så skjuter det upp denna gräns längre upp i posten.

Ber om ursäkt ifall ni kanske vill ha detta i PM istället.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Bröt upp inlägget i två delar (med lite hjälp) så nu finns det mer utrymme igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej, och tack för dina synpunkter rörande vårt BBCode-stöd här på forumet.

Nu vet jag inte det exakta antalet tillåtna taggar innan den slutar bearbeta inlägget. Det finns dock inget du kan göra i dagsläget än att dela upp inläggen, vilket vi hjälp till med i tråden. Så nu ska det inte vara några problem att fylla på med bilderna du önskade.

Jag tar och lyfter frågan med kollegorna om taket skall höjas, för den skall ju inte stoppa er för att producera bra innehåll. Utan eventuella missbruk, vilken den själv inte kan se skillnad på.

Om du har några mer trådar där du behöver mer utrymme, är du alltid välkommen att kontakta oss igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte så ni stöter på max_vars_input-gränsen vilket gör att det klipper allt efter x antal tecken (minns inte standard, 1000?)?. Har själv stött på det problemet på ett pr ställen där jag jobbat där jag fick dra upp den för att saker inte skulle klippas när stora mängder data skulle skickas in.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej Björn,

Inte i detta fallet. Det är vid rendering vi har en begränsning, inte på mängden bbcode som sparas.

PS. Det finns självklart en begränsning på mängden data som kan skickas in, men inte i detta fallet.