Hemsidor jag använt min email till.

Permalänk
Medlem

Hemsidor jag använt min email till.

Hej

Visste inte vart jag skulle lägga denna tråden, så ifall den ligger fel ber jag om ursäkt.
Jag har använt min telia email till flera hemsidor, jag fick den när morsan skaffade telia. Nu ska hon byta bort ifrån telia till något annat för det blev billigare. Så min telia email kommer försvinna. Så jag undrar, finns det något sätt att se exakt vilka hemsidor jag skapat konton med hjälp av den emailen, vilka hemsidor jag använde emailen som kontakt osv. Kan scrolla igenom alla tusen emails, men tänkte ifall det kanske fanns något sätt att se det på.
Tack!

Permalänk
Medlem

Beroende på hur du har dina mail sorterade...

I Outlook välj att sortera på avsändare, välj sedan att gruppera på avsändare, "kollapsa" alla grupper.

Nu ser du på ett enkelt sätt vilka avsändare som skickat mail till dig. Skrolla igenom och gå in på de sidor som skickat mail till dig.

Om du har dina mail soreterade i olika mappar så får du göra ovan för varje.

Har du skickat vidare din telia adress till Google så kan du titta på https://www.labnol.org/internet/extract-gmail-addresses/28037...

Edit: Tips för framtiden. Skaffa egen domän på ett hotell som tillåter "catchall" (ex Binero som har ett prisvärt paket för 29 kr / mån https://www.binero.se/webbhotell/jamfor-pris)

Då kan du välja att skapa adresser som Expresen@Din.Domän. Sedan när du får skräppost så ser du att det är Expressen som sålt din adress vidare. IOM catchall så kommer all mail till ditt konto.
Och du kommer inte i framtiden att behöva oroa dig för samma situation igen samt att du äger en domän som bara du kontrollerar och ingen annan.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

@Gustav-P:
Tack! Ska gå och kolla om det går att sortera med avsändare på telias email med.