Permalänk
Medlem

Strimmlad papper som packmaterial

Mycket snack nu för tiden gällande plast.
Tänkte som ett alternativ till bubbelplast att strimla ner gamla anteckningar/teckningar/räkningar att använda som packmaterial vid försäljning av prylar jag ej längre behöver.

Är lite nyfiken på lite feedback hur du som kund/köpare skulle uppleva att få ett paket där prylen är säkrad genom strimlad papper.
Upplever ni det som jobbigt för det blir så mycket skräp eller upplever ni det som att huvudsaken är att prylen kommer fram i helt skick osv.

Vad brukar ni använda för packmaterial själva när ni skickar paket?
Kanske låter lite extremt att reflektera över packmaterial men jag vill gärna att helhetsupplevelsen när jag säljer något ska vara så hög som möjligt.

Permalänk

Har man papper över och ett bra sätt att strimla det skulle jag inte tycka att det var konstigt att skicka med det. Jag har skickat grejer med allt möjligt mjukt jag haft hemma.

Om jag köpte av en bolag (alltså renodlad kund) skulle jag tycka att det var bra, under förutsättning att man strimlade redan använt papper. Huvudsaken är väl att det är bra förpackat så att produkten inte riskerar att skadas.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Vi använder typ sånt på jobbet, Återvunnet papper som " skrynklas "
Sen har vi ju ett helt system som räknar ut exakt vad som får plats i lådan... lite skillnad mot en privatperson kanske men tycker det är bra, om inte bättre t.b.h

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W