Kartong vs paket, är inte detta lite onödigt stort? :D

Permalänk
Medlem

Fick följande paket från @inet idag
Känns som att paketet var mycket större än vad som är rimligt.

PS. Paketet skickades inte samma dag fast jag la beställningen 13:50, så fick paketet en dag senare än planerat.
Ingen stor grej men känns konstigt när man lovar att de skickas samma dag om de läggs innan 17:00

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inet:

Hej Nivity,

Tack för att du har valt att beställa din produkt från oss!

Vi är medvetna om att vissa leveranser går med för stora kartongstorlekar än nödvändigt och detta är något vi arbetar med löpande för att förbättra. Inte minst för er kunders skulle utan för även för miljöns.
Din produkt har dock blivit paketerad felaktigt då den har vart flaggad med större dimensioner än verkligheten och skulle egentligen gått i ett mindre kolli som ex. en "jiffypåse".
Däremot bör den vart fixerad med "locket" som du lyft upp för att komma åt produkten och det borde inte vart risk för några skador.

Återkom med ditt ordernummer till oss i ett PM så ska vi följa upp ärendet och skicka ut lite godis till dig som tack!

Vänligen,

Mitt tips är att ni pratar med företaget Packsize som jobbar just med detta, rätt kartong till rätt paket. Se film som exempel, de har även mindre avancerade maskiner också. https://youtu.be/W0ofWE1uPcE

Lycka till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Även Postnord har tröttnat på att köra luft:

Citat:

Postnord tar nu krafttag för att eliminera luften ur paketen. ”Vi kör väldigt mycket luft, upp emot 30 procent”, säger Annemarie Gardshol, vd och tillförordnad koncernchef, och bjuder in hela branschen för att hitta mer hållbara transportlösningar.

https://www.market.se/nyhet/postnord-vill-inte-leverera-onodi...

Tidningen E-handel tar också upp frågan: https://www.ehandel.se/postnord-ska-leda-kampen-mot-paketluft...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inet
Skrivet av Tino:

Fick följande paket från @inet idag
Känns som att paketet var mycket större än vad som är rimligt.

https://i.ibb.co/QdCD62W/Photo-2019-10-30-18-06-35.jpg

PS. Paketet skickades inte samma dag fast jag la beställningen 13:50, så fick paketet en dag senare än planerat.
Ingen stor grej men känns konstigt när man lovar att de skickas samma dag om de läggs innan 17:00

Hej Tino,

Tack för ditt meddelande och bild!

Vi håller med, paketet är inte alls anpassat efter innehållet i detta fall.
Vi har sedan en tid tillbaka dragit igång ett stort uppdrag för att kunna effektivisera vårt lager och hur paketen anpassas efter beställning, innehåll, antal kollin m.m. Allt detta för att minska miljöpåverkan utan att öka på risk för fraktskador.

Då vi har ett helautomatiserat system som plockar och paketerar större delen av din beställning så är även små ändringar en lång process för att inga fel ska uppstå och att alla led från lagerhylla till postbil rulla på som vanligt.
Under tiden som vi arbetar med att hitta den bästa lösningen så har vi valt att använda en och samma kartong för leverans till ombud. Kartong går att anpassa storleksmässigt till viss del men, som i detta fall, inte alltid till önskvärd storlek.

Du får mer än gärna återkomma till oss i PM så kan vi se över vad som kan ha gått fel med din leverans. Om du beställt innan kl 17 ska den med rim och reson ha gått iväg samma dag.

Vänligen
Inet Kundservice

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Förstod att det var Inet så fort jag såg bilden. Beställde vatten till kylningen. Låg i en kartong som det säkert kunde ligga 15st i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Min första tanke var bara... vad är det för inkompetent personal @Inet har på packavdelningen? Har också fått hem flertalet paket som är onödigt stora.

Permalänk

@Inet har gjort det igen. Det roliga är om man beställer det direkt i brevlådan så kommer det i ett vadderat kuvert och ni som är stammisar ser att något saknas

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inet
Skrivet av Knotvillage:

@Inet har gjort det igen. Det roliga är om man beställer det direkt i brevlådan så kommer det i ett vadderat kuvert och ni som är stammisar ser att något saknas

https://i.ibb.co/x5cX0Xc/Foto-2019-11-15-15-40-50.jpg

Hej!

Tack för er feedback, detta är givetvis inte så ert paket ska packas. Har du möjlighet att återkomma med ert ordernummer i PM så ska vi ta detta vidare till vårt lager.

Vänligen,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej!

Tack för er feedback, detta är givetvis inte så ert paket ska packas. Har du möjlighet att återkomma med ert ordernummer i PM så ska vi ta detta vidare till vårt lager.

Vänligen,

9030229

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Knotvillage:

@Inet har gjort det igen. Det roliga är om man beställer det direkt i brevlådan så kommer det i ett vadderat kuvert och ni som är stammisar ser att något saknas

https://i.ibb.co/x5cX0Xc/Foto-2019-11-15-15-40-50.jpg

Leveranser ser ofta ut på liknande sätt från olika leverantörer. Förstår anledningarna bakom men jobba på det!

Lite trist att om man beställer paketet till brevlådan (småsaker i jiffypåse) från inet tar det ett par dagar extra.. kan vara postnord som sinkar ner just den delen...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Trigger:

Leveranser ser ofta ut på liknande sätt från olika leverantörer. Förstår anledningarna bakom men jobba på det!

Lite trist att om man beställer paketet till brevlådan (småsaker i jiffypåse) från inet tar det ett par dagar extra.. kan vara postnord som sinkar ner just den delen...

Så kan det säkert vara. Beställde uteslutande från Inet men tycker det är konstigt att man inte kan få dom i vadderade kuvert till sitt ombud dagen efter. Vill man ha dom dagen efter så ingår tydligen en låda som nästen rymmer kompletta inälvor till en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Hej @inet, passar på att låna tråden lite då jag inte tyckte det fanns anledning till att skapa en ny.
Vill först tacka för en bra köpupplevelse och bra priser/service.
Men hämtade ut mitt paket på posten idag och blev förvånad att det skramlade så mycket, till min förvåning saknas
helt någon utfyllnad i lådan.
Tråkigt att ens nya komponenter fått åka torktumlare

Men pingvinstången var med!

(hoppas bilden fungerar trots att den finns på en OneDrive).

Bytt uppladdning av bild.
Permalänk
Inet
Skrivet av si3rra:

Hej @inet, passar på att låna tråden lite då jag inte tyckte det fanns anledning till att skapa en ny.
Vill först tacka för en bra köpupplevelse och bra priser/service.
Men hämtade ut mitt paket på posten idag och blev förvånad att det skramlade så mycket, till min förvåning saknas
helt någon utfyllnad i lådan.
Tråkigt att ens nya komponenter fått åka torktumlare

Men pingvinstången var med!

https://db3pap002files.storage.live.com/y4mb8wKJfg5-x82cpeTsp0sVgWCBkDYnvchUt-k_jzbtDidgqbIsRA7ZeAA2Y5WwNoRuNnuLrVMBpTvmHgaAZP8rdsoOe-o-tmpNB29tmNO1oHE7G_k7W9K2GED_TRVRwJ0Lxo9FhovLcci4gHmkazuIQaHMSrXG688c9UXLmZCG0TZdp94XrNvXZ8bCTTchwm3?width=1280&height=960&cropmode=none

(hoppas bilden fungerar trots att den finns på en OneDrive).

Tjenare Sierra,

Tack för de fina orden och tack för att du valde att handla hos oss.

Jättebra att du säger till angående emballeringen; vi använder i de allra flesta fall inte bubbelplats om det verkligen inte måste användas, exempelvis i de fall där vi skickar en mekanisk disk som inte har tillräcklig produktemballering just för att minska miljöpåverkan så gott som det bara går. De känsliga produkterna är normalt väldigt väl emballerade i sina egna produktkartonger och detta i kombination med att vi istället fixerar produkterna med ett inre lock gör att det lilla som produkterna rör sig inte orsakar några skador vilket vi testade noggrant innan vi lanserade leveranskartongerna för c:a 3 år sedan. Utöver testningen så är det helt ärligt otroligt sällan som något skadas i frakten p.g.a. emballeringen i fråga.

Med det sagt så håller vi med om att just din leverans kunde ha packats och fixerats bättre så vi tackar för feedbacken och tar den vidare till lagret och skulle något mot förmodan ha skadats så är du precis som vanligt varmt välkommen att kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig att lösa det!

Våra kontaktuppgifter hittar du här: https://www.inet.se/info/175/kundservice

Ha en fin kväll!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Verkligen irriterande med för stora paket. Ofta har jag tagit med mig en överstor kasse till utlämningen, som inte räckte till jättepaketet, som innehöll små plastknivar till grästrimmer!

Förslag: Ändra så att man betalar fraktavgift per kubikmeter! Volymen kan datoruträknas ut om paketet skannas på olika ledder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Verkligen irriterande med för stora paket. Ofta har jag tagit med mig en överstor kasse till utlämningen, som inte räckte till jättepaketet, som innehöll små plastknivar till grästrimmer!

Förslag: Ändra så att man betalar fraktavgift per kubikmeter! Volymen kan datoruträknas ut om paketet skannas på olika ledder.

Är nog mycket billigare att skicka luft än att volymoptimera förpackningarna efter produkten.

BTW Inet har fri frakt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10