Permalänk
Medlem

ny hårtrimmer

hej,

dags för nu hårtrimmer och undrar om ni har något att rekommendera.
jag är less på den vanliga modellen utan vill ha en modell som är mer som en rakapparat. Skull Shaver är ju typ det jag är ute efter, men säljs inte i sverige och är ju lite lätt dyr.

har ni något liknande ni kan rekommendera?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa från amazon Tyskland istället.
https://www.amazon.de/s?k=skull+shaver&ref=nb_sb_noss_1

Permalänk
Medlem

Se upp för Philips One Blade. Är väldigt missnöjd med den

Permalänk
Medlem

Har kört med Philips Oneblade i drygt 6 månader - Den går igenom lite längre hår också (om man väntar i typ en vecka med att raka sig) men jag brukar köra med en kraftigare trimmer om det går så långt mellan klippningarna. I vilket fall så fungerar Oneblade riktigt bra, det blir nästan som med min Headblade fast mycket snabbare och smidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

hej,

dags för nu hårtrimmer och undrar om ni har något att rekommendera.
jag är less på den vanliga modellen utan vill ha en modell som är mer som en rakapparat. Skull Shaver är ju typ det jag är ute efter, men säljs inte i sverige och är ju lite lätt dyr.

har ni något liknande ni kan rekommendera?

Jag köpte mig en moser och tycker den är hur bra som helst.
Jag kör kammen med 3mm, men går att köra utan för att få 1mm.
https://www.webhallen.com/se/product/243541-Moser-Hartrimmer-...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

hej,

dags för nu hårtrimmer och undrar om ni har något att rekommendera.
jag är less på den vanliga modellen utan vill ha en modell som är mer som en rakapparat. Skull Shaver är ju typ det jag är ute efter, men säljs inte i sverige och är ju lite lätt dyr.

har ni något liknande ni kan rekommendera?

Jag har ju aldrig rakat huvet men kör med trimmer. Största problemet är ju att de flesta är för billiga och därmed har extremt låg hållbarhet och kvalitet, skulle lätt varit beredd att testa en produkt i lite högre prisklasser om jag hittade någon. Skullshaver är ju inte direkt superdyr heller, kostar ju mindre än en high end rakapparat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Varför inte köpa från amazon Tyskland istället.
https://www.amazon.de/s?k=skull+shaver&ref=nb_sb_noss_1

jag kikade där men alla där är bundlade med vanligt rakapparatblad, och vem fan rakar hakan??

men jo, om ingen kan rekommendera en liknande modell som är bra så kommer det nog bli Pitbll Gold därifrån

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

@issue: Många i kommentarerna här som är sisådär nöjda: https://www.youtube.com/watch?v=eqWMftTca2A

Permalänk
Medlem

Har använt en Wahl den senaste tiden, drygt ett år, som köptes för $25 på Walmart vid nån rea. I jämförelse med en Remington för ca 1400:- kan jag inte se någon skillnad annat än tillbehören, och det faktum att min Remington dog efter ca 2 år. Den vägrar ladda batterierna trots OK cellspänning.

Edit: hittade den jag använder nu https://www.amazon.com/Wahl-Haircut-Beard-Trimmer-9639-700/dp...

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Har en Philips HC5450/90 och tycker den fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Intel Core i5-4590 | Palit GTX 1660 StormX 6GB | 16GB G.SKILL RipjawsX | Samsung SSD 860 EVO 250GB | Phanteks TC12LS | Fractal Design Core 1100

Permalänk
Medlem

tack för alla råd, men en "vanlig" modell kan ni sluta rekommendera då jag redan har en sådan.

det är just modellen som skull shaver eller remington flex 360 har som jag ser skulle underlätta, behöver liksom inte ens stå framför spegeln för att raka mig eller be damen att kontrollera nacken, utan bara köra den där lite fram och tillbaka medans man vattnar blommor eller liknande.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

efter att ha läst mycket så verkar skull shaver pitbull vara bland de bästa.
philips har sin QC5580 som ska raka väldigt nära och bra med sin "foil", problemet verkar vara att den går sönder/slits ofta och kostar 300kr.

Det verkar inte vara någon av den modell som jag är ute efter där alla är rörande överens om att produkten är felfri, men många verkar som sagt ändå gilla skull shaver. tror den kommer hamna i korg snart

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

bra för att återkoppla, jag köpte mig en skull shaver pitbull och jag är efter 2-3 fortfarande mycket nöjd! visst kommer den inte så nära som en hyvel, men den kommer mycket närmre än min förra vanliga hårtrimmer samt så är den väldigt lättandvänd. kan gå runt i hemmet och fippla med saker medans jag drar den där fram och tillbaka över huvudet, jävligt skönt att inte behöva stå framför spegeln eller ha håret trilla ner från bladet på golvet.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....