Huawei: "Aktuella och populära telefoner uppdateras till Android Q"

Permalänk
Melding Plague

Huawei: "Aktuella och populära telefoner uppdateras till Android Q"

På sin webbplats meddelar Huawei att företagets produkter ska förses med uppdateringar framöver, trots handelsblockad. Bland annat skrivs att telefonserien P30 får tillgång till kommande Android Q.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här ska de ha cred för! Många företag hade nog gett upp och klappat ihop när de utsätts för sådan massiv press.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bra till de som köpte begagnade P30.

Permalänk
Inaktiv

Jag litar inte på vad Huawei säger då det inte är de som bestämmer. Men att Huawei vill lansera Android Q till alla mobiler är bra men ej förvånade.

Permalänk
Avstängd

@Ozzed: Dock så är Huawei ett massivt företag och inte det lokala chongping-företaget.

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Bra till de som köpte begagnade P30.

Sett många som säljer p30 i obruten förpackning ""

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Hmm, jag köpte en P20 Pro vid jul, känns inte direkt som att det är någon utdaterad äldre telefon när det gäller specifikationer, batteri, prestanda, kamera och kvalitet. Tycker det vore ytters konstigt om den inte får en uppdatering av Androidversionen? Den har väl också varit en ganska populär modell så att det finns ju mer än en handfull av dessa ute i konsumenters händer, något som gör det till Huaweis intresse att släppa dessa.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Nice, är trots allt lite småsugen på Mate 20

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av firstofmay:

Nice, är trots allt lite småsugen på Mate 20

Skickades från m.sweclockers.com

5990 imorgon på Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Hmm, jag köpte en P20 Pro vid jul, känns inte direkt som att det är någon utdaterad äldre telefon när det gäller specifikationer, batteri, prestanda, kamera och kvalitet. Tycker det vore ytters konstigt om den inte får en uppdatering av Androidversionen? Den har väl också varit en ganska populär modell så att det finns ju mer än en handfull av dessa ute i konsumenters händer, något som gör det till Huaweis intresse att släppa dessa.

Det låter inte riktigt som du hängt med på vad som hänt runt Huawei? Eller?

För det är ändå en ganska stor nyhet skulle jag säga att det väljer att gå ut med denna information!

Permalänk
Medlem

köpte rätt då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

finns de nån chans att honor 9 uppdateras ? har ej fått nått över 8.0

Permalänk
Medlem

@Rex1: Har den inte ens fått Pie så kan du nog glömma Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rex1:

finns de nån chans att honor 9 uppdateras ? har ej fått nått över 8.0

Den känns väldigt lågprioriterad just nu när både honor 10 och 20 finns.
Nå telefonen börjar bli lite gammal och kanske sliten, å du har tur i oturen att du som mig och många andra ej har en nyare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Hmm, jag köpte en P20 Pro vid jul, känns inte direkt som att det är någon utdaterad äldre telefon när det gäller specifikationer, batteri, prestanda, kamera och kvalitet. Tycker det vore ytters konstigt om den inte får en uppdatering av Androidversionen? Den har väl också varit en ganska populär modell så att det finns ju mer än en handfull av dessa ute i konsumenters händer, något som gör det till Huaweis intresse att släppa dessa.

Huawei har som standard att deras telefoner får en Android uppdatering, och P20 Pro har fått Pie, och kommer därmed med troligtvis inte få Q.
Fast jag kan ju ha fel, eftersom min P10 har nyligen fått Pie, fast den hade fått Oreo.
Men i vilket fall som helst, så är det de senaste modellerna som får uppdatering först, de andra får den eventuellt senare.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Den känns väldigt lågprioriterad just nu när både honor 10 och 20 finns.
Nå telefonen börjar bli lite gammal och kanske sliten, å du har tur i oturen att du som mig och många andra ej har en nyare.

Jag tycker det är värdelöst resonemang att okeja att inte ge möjlighet att uppgradera förhållandevis nya telefoner med senaste programvaran trots att deras hårdvara är mer än kapabel att hantera den senaste... jag köper aldrig annat än riktigt billiga mobiler eftersom jag ändå vet att de med största sannolikhet ändå inte kommer att kuna uppgraderas i framtiden (även om de skulle vara dyra).

Titta på Windows, jag kör senaste Windows 10 på en 10 år gammal dator...

Permalänk
Medlem

@aMp: du kan vara lugn, här är en lista på telefoner som kommer få fortsatta uppdateringar till Android Q

P30 Pro
P30
Mate 20
Mate 20 Pro
PORSCHE DESIGN Mate 20 RS
P30 lite
P smart 2019
P smart+ 2019
P smart Z
Mate 20 X
Mate 20 X (5G)
P20 Pro
P20
Mate 10 Pro
PORSCHE DESIGN Mate 10
Mate 10
Mate 20 Lite

Källa: https://www.indiatoday.in/technology/android-os/story/huawei-...

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Inaktiv

det kommer gå att uppdatera allt iaf, sideload på Android och alla appar kan man ju ladda ner från massa olika siter, ingen behöver ju gå in på playstore och hur ofta uppdaterar man egentligen sina appar, jag uppdaterar kanske 3-4 per år, sånna som jag måste, tex bankid osv.

Permalänk
Inaktiv

Kul för alla som i panik sålde sina telefoner, jag var aldrig orolig, de visade sig ganska fort att befintliga telefoner inte skulle drabbas, men kul att även Android uppdateras de hade jag inte räknat med.

Permalänk
Medlem

Snacka om en galen lag USA har om dom anser ett företag hotar landets säkerhet kan dom låsa ut företaget i nästan hela värden.. Undra vilken nästa företag som Trump ska satta på ?
Hoppas Huawei klarar att rida ut stormen dom gör bra telefoner till bra priser .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Kul för alla som i panik sålde sina telefoner, jag var aldrig orolig, de visade sig ganska fort att befintliga telefoner inte skulle drabbas, men kul att även Android uppdateras de hade jag inte räknat med.

Min kompis velat som satan med p30 pro då han vill ha en bra kamera. Nu när han såg denna nyhet så är det ingen tvekan.
Jag är grymt nöjd med min p30 pro!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det här ska de ha cred för! Många företag hade nog gett upp och klappat ihop när de utsätts för sådan massiv press.

Huawei är ett massivt bolag nästa i samma liga som Samsung och Intel, med 170 tusen anställda är de som en hel stad, dvs de har resurser att slänga på sånt här för att hålla skutan flytande.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ser att nyheten gäller mest mobiler, någon som vet hur det är med Mediapad M5?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jygge:

Snacka om en galen lag USA har om dom anser ett företag hotar landets säkerhet kan dom låsa ut företaget i nästan hela värden.. Undra vilken nästa företag som Trump ska satta på ?
Hoppas Huawei klarar att rida ut stormen dom gör bra telefoner till bra priser .

Det känns som ett handelskrig helt utan handlingar.

Frågan är väl hur stort hot Huawei är när man inte ens bryr sig utan kör på som vanligt typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Ser att nyheten gäller mest mobiler, någon som vet hur det är med Mediapad M5?

"All Huawei smartphones, tablets and PCs will continue to receive security patches, Android updates and Microsoft support."

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

@anon159643: Det är klart att det är Huawei som bestämmer. För om Kina väljer att stoppa exporter av produkter till USA så kan landet lägga ner. Kina har mer makt än USA bara att dom inte visar den lika mycket som amerikanerna vill visa vilken makt dom har. Det är min åsikt i alla fall

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lankfisher:

@Johan86c: Det är klart att det är Huawei som bestämmer. För om Kina väljer att stoppa exporter av produkter till USA så kan landet lägga ner. Kina har mer makt än USA bara att dom inte visar den lika mycket som amerikanerna vill visa vilken makt dom har. Det är min åsikt i alla fall

Ja men först ska Trump och Xi Jinping ha sin sn-ppmätartävling om vem som har längst och det är inte säkert att Xi Jinping svarar direkt med att blockera Apple eller liknande.
På lång sikt tror jag det löser sig, men för oss med nyare Huawei produkter så kan vi bli lidande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Det känns som ett handelskrig helt utan handlingar.

Frågan är väl hur stort hot Huawei är när man inte ens bryr sig utan kör på som vanligt typ.

Jag tror inte dom är något större hot än andra tillverkare .
USA sitter själv och avlyssnar internet och förmodligen mer
tror alla stora regeringar sitter och avlyssnar trafiken av olika orsaker så de är ingen nyhet.

Men att påstå att en företags produkter är farlig för lands säkerhet så bör dom lägga fram bevis på de
Tekniken i dag kan man med rätt program avlyssna vilken telefon som helst eller servrar m.m.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

5990 imorgon på Elgiganten

Vart ser du det någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av firstofmay:

Vart ser du det någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.elgiganten.se/cms/rea-telecom-gps/erbjudanden-tel...