Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dragnet:

Ja, det är ju en smart klocka

Jag frågade min... "Lenovo smartclock essential är den ultimata smarta klockan" började den svaret med och sen pladdrade den på som en papegoja

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har märkt att min Smart Clock 2 startar om själv ibland.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Har en Lenovo Smart Clock 2, eller sonen snarare. Satte upp den med Google Home-appen, sade åt den att spela musik varpå den spelade ett par låtar från min Spotify. Åtminstone tror jag det var från Spotify då den bland annat spelade en smått obskyr version av Solidarity Forever med Utah Philips som jag har i mitt Spotifybibliotek och ibland lyssnar på.

Pulade vidare, försökte lägga in sonens röst, hans Spotify, osv, men Google tycker ju att alla som är under 13 är ovärdiga att använda deras appar fullt ut så det strulade. Satte upp klockan i mitt konto istället, med min Spotify. Fick till sist till det. Trodde jag. Han kan styra sin lampa i rummet, han kan fråga google vad 47x11 är, vad vädret ska, bli, etc. Men säger man "spela Monty on the run" så säger den typ "Javisst, spelar Monty on the run med Rob Hubbard på Spotify"..."Det blev något fel, försök igen".
Typ. I vardagsrummet funkar allt, med en Google Home-puck.

Så varför funkar inte Spotify på Lenovon "helt plötsligt". Jag antar att jag måste gjort något fel. Har provat att återställa den 3 gånger. Ingen nytta. Spotify Premium eller Free spelar ingen roll. Den hittar låten men när den ska spela så flurrar det ur.

Provade att sätta upp den som ny enhet, men Google verkar vilja kopiera en del inställningar då den känner igen den. Ska prova med ett helt annat okopplat google-konto senare.

Det borde ju gå att spela upp Spotify kan man tycka? Ljudkvalitet är inte så viktigt.

Uppdatering: Återställde klockan igen, tog en annan telefon, med annat google-konto, fick igång den med Spotify. Återställde igen, bjöd in det fungerande kontot till hemgruppen och konfigurerade klockan. Att få olika Spotifykonton att användas baserat på användare eller enhet lägger jag ner, det känns extremt krångligt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av "sekundblinkandet" på essentialen?