Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Newton YH

Hej, jag har sökt YH (systemutveckling .NET) till hösten och kom in på Newton Yrkeshögskola i Stockholm.
Har själv varit på skolan och kollat runt och den gav ett gott intryck ändå.

Men jag har inte hittat någon information om hur utbildningen är m.m på nätet. Det jag har läst och hört mycket bra om här på forumen är Nackademin men antagningsbeskedet därifrån kommer nästa vecka.

Så till min fråga, har någon här erfarenhet av Newton och hur det är att studera där?
Och om ni skulle välja mellan Newton och Nackademin Vilken skulle ni ta? Båda utbildningarna då inom .Net.

// J

Permalänk
Medlem

@HarreBarre:

Har inte läst på någon av dessa två utbildningar men ett hett tips torde vara att faktiskt se på vilka företag som samarbetar med utbildaren och helt enkelt skicka ett mail till ett av företagen där du vill göra din praktik och fråga om deras åsikter. Jag gjorde detta för en skola jag hade tänkt att läsa på och fick ett fantastiskt svar av rekryteringschefen på det företaget. Hjälpte mig verkligen att välja utbildning.

Permalänk

@kalleftw: tack för svar, det ska jag definitivt göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarreBarre:

Hej, jag har sökt YH (systemutveckling .NET) till hösten och kom in på Newton Yrkeshögskola i Stockholm.
Har själv varit på skolan och kollat runt och den gav ett gott intryck ändå.

Men jag har inte hittat någon information om hur utbildningen är m.m på nätet. Det jag har läst och hört mycket bra om här på forumen är Nackademin men antagningsbeskedet därifrån kommer nästa vecka.

Så till min fråga, har någon här erfarenhet av Newton och hur det är att studera där?
Och om ni skulle välja mellan Newton och Nackademin Vilken skulle ni ta? Båda utbildningarna då inom .Net.

// J

Hej (framtida kursare(?))!

Även jag velar mellan dessa två utbildningar + ytterligare några till jag har kommit in på. Det är riktigt tråkigt att det knappt finns någon information och omdömen om utbildningarna på nätet, förutom enstaka intervjuer med elever på skolorna som går utbildningen, eller kanske de flera år gamla trådarna på Flashback.

Jag kommer att köra på magkänslan. Att utbildningarna ens idag existerar innebär ju att myndigheten för YH har granskat och godkänt dessa, vilket tordes räcka för en utbildning som borde uppfylla mina minimibehov.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com