Alienware: "55-tumsskärm med OLED-panel släpps i slutet av år 2019"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

En C8 med DP = 4K OLED 120hz.

Kalla det vafan du vill, I'm getting one.

Du kan redan köra vissa av dem i 4K 120 via hdmi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

@AdoringFan: Använder den runt 4 timmar/dag på vardagar och mellan 8-12 timmar/dag på helger.
Vet ej vad det använder exakt i det testet, men det kan ju vara billigare/äldre modeller kanske?

LG C7 är väl ju inte särskilt gammal. Skiljer dessutom väldigt lite mellan en C7 och en C9 när det gäller burn in prevention.

Och vad visar du på din TV? Hur länge har du använt den som skärm? 1 månad? 3 månader? 1 år? 3 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

LG C7 är väl ju inte särskilt gammal. Skiljer dessutom väldigt lite mellan en C7 och en C9 när det gäller burn in prevention.

Och vad visar du på din TV? Hur länge har du använt den som skärm? 1 månad? 3 månader? 1 år? 3 år?

1 år i november, kollar mest Netflix och spelar 2-3 olika spel, plus surfar såklart.
Har aldrig brytt mig om statiska bilder och har aldrig haft något problem med inbränning.
Sen vet jag inte om Sonys toppmodel (då, finns en nyare nu) har något som LGs modeller ej har/hade...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

1 år i november, kollar mest Netflix och spelar 2-3 olika spel, plus surfar såklart.
Har aldrig brytt mig om statiska bilder och har aldrig haft något problem med inbränning.
Sen vet jag inte om Sonys toppmodel (då, finns en nyare nu) har något som LGs modeller ej har/hade...

Sålänge man varierar innehållet väldigt mycket så är risken för inbränning mindre.

Men kör man spel med framförallt ljusa HUD element som aldrig i stort sett rör på sig eller så, som FIFA, WoW mfl. Så är man rätt körd.

En av killarna här använde CoD WW2 som ett exempel för alla spel. Få spel öht har HUD som rör på sig konstant eller skiftar färger/semi transparenta/tunna.