Köpråd Professionel laptop för Autocad

Permalänk

Köpråd Professionel laptop för Autocad

Hej!

Jag behöver köpråd för Laptop till AutoCad. 15-17"

GTX/RTX verkar bäst för prestanda, men Quadro ser ut att vara ett bättre alternativ för stabilitet.

Ser helst att datorn går att komplettera med en klassisk dockningsstation (dvs ingen usb-c som ska anslutas).

/Johan

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk

Thinkpad ?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Nyfiken fråga. Vad belastar Autocad? CPU/GPU/Ram/Disk?

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Nyfiken fråga. Vad belastar Autocad? CPU/GPU/Ram/Disk?

Mestadels processorn, men vid 3D-samordning är det en del GPU (programvara tekla bimsight).

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Ska du någon gång gå över till exempelvis Solidworks kan det vara ide med Radeon Pro/Quadro. Annars workstation som Precision/Z-book med snabb CPU och 16/32 GB RAM.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi kör enbart HP här på kontoret. Mycket AutoCAD, Civil, Navisworks och Revit.

HP Zbook 15 G5 Mobile Workstation med I7-8850H, 32gb ram och Quadro P2000
Eller en 17" version HP Zbook 17 G5 Mobile Workstation med I7-8850H, 32gb ram och Quadro P3200

Iofs kör jag en 14" version då jag bara kör lättare 2D CAD och sen resten av tiden springer på möten..

Dock skiter det sig när det gäller "vanlig" dockningsstation. Det verkar HP slutat upp med.
Men är ju smidigare att bara poppa i en USB-C än att försöka träffa rätt med datorn. Smidigare att dölja samtliga kablar också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Vi kör enbart HP här på kontoret. Mycket AutoCAD, Civil, Navisworks och Revit.

HP Zbook 15 G5 Mobile Workstation med I7-8850H, 32gb ram och Quadro P2000
Eller en 17" version HP Zbook 17 G5 Mobile Workstation med I7-8850H, 32gb ram och Quadro P3200

Iofs kör jag en 14" version då jag bara kör lättare 2D CAD och sen resten av tiden springer på möten..

Dock skiter det sig när det gäller "vanlig" dockningsstation. Det verkar HP slutat upp med.
Men är ju smidigare att bara poppa i en USB-C än att försöka träffa rätt med datorn. Smidigare att dölja samtliga kablar också.

Har en G5 på nuvarande arbetsplats, USB-C dockningskontakten glappar på flera datorer inklusive min.. Datorn är bara några månader gammal. Därför jag föredrar en riktigt dockningsstation då jag ofta tar med mig datorn.

Dessutom jobbar fläkten som fan på G5, inte haft denna ljudnivå på tidigare HP generationer (sedan 2009).

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockstone:

Har en G5 på nuvarande arbetsplats, USB-C dockningskontakten glappar på flera datorer inklusive min.. Datorn är bara några månader gammal. Därför jag föredrar en riktigt dockningsstation då jag ofta tar med mig datorn.

Dessutom jobbar fläkten som fan på G5, inte haft denna ljudnivå på tidigare HP generationer (sedan 2009).

Aha, inte själv haft det problemet, inte heller någon kollega som har liknande. Då har vi ändå ca 40 datorer runt omkring oss.
Jag rycker ut och in min sladd kanske 4-8ggr per dag för att springa på möten och gjort så i snart ett år (augusti).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |