Intel Ice Lake med arkitekturen Sunny Cove upp till 40 procent snabbare än Skylake

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Jag sitter på rtt 370X Pro kort, och kommer byta ifrån 1600 till 3800X, säg mig är inte det en jävligt bra uppgradering och behöver inte byta en enda annan sak? Lär ju bli asbilligt/och bra prestandaökning per korna!!!

Det har du helt rätt i, men var inte det som jag diskutera. Jag tog upp det faktum om man byter moderkort och cpu + annat så är det inte så billigt längre, om man försöker vara prismedveten. Vissa lever helt enkelt inte som dom lär.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Men ändå bleknar detta rejält mot de läckor man tror är Apples kommande ARM-baserade CPU för bärbara. Ryktet säger lansering 2020, det faktum att resultatet plockats bort från GB4 databasen ger en vink om att någon ville få bort informationen (varför om det var fejk?).

En i9-9900K får 5800-6000 vid stock-klock (5,0 GHz i single-thread). Vad som tros vara Apples kommande CPU för bärbara drog till med 7335 i ST vid 3,4 GHz!!! Givet att Ipad Pro rätt konsekvent ligger 40-50 % högre i IPC jämfört med Skylake i en rad olika tester känns det inte totalt orimligt (bl.a. SPEC int/fp).

Det finns en rolig historia (säkert flera) relaterat till det där och Apples rymdskepp.

"When he was shown the floor plans, he was more or less just 'f*ck that, f*ck you, f*ck this, this is bullsh*t,'" Gruber said. "And they built his team their own building, off to the side on the campus... My understanding is that that building was built because Srouji was like, 'f*ck this, my team isn't working like this.'"
(Johny Srouji är vice president of Hardware Technologies) för er som inte vet vem det är.

Så går det när man är så pass viktig hos Apple, då smäller dom upp ett extra hus så teamet får jobba ostört, det har ju gett väldigt mycket tillbaka dock
Jag hoppas bara Apple lyckas skala upp det till desktop och högre nivåer väldigt snart (även om en mobilplatform funkar bra i t.ex. en Mac mini).