Tal och ljud via Logitech Z623/Targus 2K Universal Docking Station

Permalänk
Medlem

Tal och ljud via Logitech Z623/Targus 2K Universal Docking Station

Hej,

Jag har idag en dockningsstation samt högtalare jag och min fru använder då vi arbetar. Problemet som uppstår och vi vill lösa är när vi skall prata via datorn. Dockningsstation har ju ingång för hörlurar/mig men denna blir ju upptagen då vi kopplar högtalarna till den. Det innebär att vi måste koppla in hörlurar i datorns uttag och byta i daton källa för mic/hörlurar vilket vi ej vill.

Hur hittar vi en lösning så att vi kan köra via högtalarna när det bara lyssnas men kan använda hörlurar med mic utan att ändra i datorns inställningar och koppla in hörlurar i datorn?

Med vänlig hälsning,
MO

Permalänk
Hedersmedlem

@matsolaw: Är det det fysiska in/urkopplandet ni vill undvika eller källbytet i ljudinställningar?

Själv använder jag https://soundswitch.aaflalo.me/ för att med ett knapptryck snabbt växla mellan olika utgångar beroende på om jag vill använda högtalarna eller headsettet. Sen kan man i inställningarna för uppspelningsenheter välja "Ange som standardenhet för kommunikation" vilket gör att program som kräver kommunikation prioriterar den valda enheten, och även tillåter den andra källan att fortsätta spela sina ljud (tror jag, var länge sedan jag testade).

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Rekordmedlem

Menar du funktionen att ha en separat ljudenhet för kommunikation så finn det val för det i ljudinställningarna. "standardenhet för kommunikation"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är det fysiska in/urkopplande då jag vill kunna ha allt via dockan där jag framförallt lyssnar på musik via högtalare men vill använda hörlurarnas mic utan att hela tiden koppla ur och in i datorn. Kopplar jag in i daton sköter Dells program det automatiskt så att allt går via hörlurarna.

Jag kan tyvärr inte heller installera program då det är jobbdatorn men annars hade det varit ett alternativ att Testa.

Skrivet av Casgar:

@matsolaw: Är det det fysiska in/urkopplandet ni vill undvika eller källbytet i ljudinställningar?

Själv använder jag https://soundswitch.aaflalo.me/ för att med ett knapptryck snabbt växla mellan olika utgångar beroende på om jag vill använda högtalarna eller headsettet. Sen kan man i inställningarna för uppspelningsenheter välja "Ange som standardenhet för kommunikation" vilket gör att program som kräver kommunikation prioriterar den valda enheten, och även tillåter den andra källan att fortsätta spela sina ljud (tror jag, var länge sedan jag testade).

Permalänk
Medlem

Inställningen finns men jag vill inte först alltid behöva koppla ur/in hörlurarna i datorn för att ändra till att använda denna mic. Jag kan tyvärr inte heller installera program på jobbdatorn, annars hade det varit ett alternativ.

Skrivet av mrqaffe:

Menar du funktionen att ha en separat ljudenhet för kommunikation så finn det val för det i ljudinställningarna. "standardenhet för kommunikation"
https://i.imgur.com/VtIbV1A.png