I5 7640X, bör jag pusha mer eller är minnena som sätter stopp?

Permalänk

I5 7640X, bör jag pusha mer eller är minnena som sätter stopp?

SItter och överklockar brorsans dator, vi har inte fått CS att lira så bra som vi velat.

Sen Windows update kom med någon patch för ett tagsen så dippar FPSn ner till 60 ibland och låg som medel på runt 120(väldigt inkonsekvent)

nytt windows etc men varje gång windows patchar så dippar prestandan som fan.

Har delvis löst det med att överklocka den till 5.25GHz på en aio och där finns utrymme för at dra den nästan hela vägen till 5.45 som den bottna ut på när jag testa den(högre så måste man på is vatten eller sub zero kylning)

Nu ligger den på ca 200 med dippar ner till 120 men man känner att där är lite ryckigt ibland speciellt när där ligger smokes och grejer.

Har testat alla möjliga FPS kommandon osv men det hjälper inte. utan patcherna i 5.25GHz så ligger den på runt 450-700(över tusan om man gillar att sitrra ner i marken)

Minnena ligger dock på 2152MHz just nu så kanske hjälper att dra upp dom? (när jag testa den i drygt 5.4~ så körde jag med rätt vassa B die) det är dock inga vassa minnen öht utan några billiga 2133 minnen så vet ej vad dom kommer göra.

det krävs dock 1.44v för gå högre och det vill jag inte för 24/7

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Vad har du för GPU?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sedan kan det vara väl värt att uppgradera ditt RAM då 2152 MHz låter vädigt lågt för DDR4, är det sedan ett billigt no-brand som jag uppfattar att det är så kan timingen mycket väl dra ner på din prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

👍🏼