Thermaltake presenterar lågprofilkylaren UX100 ARGB med toppmatad fläkt

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

Det var dock ett extremfall med typ 60 dioder?

I de flesta fall är RGB-dioder i princip utan relevans när det kommer till värme. Det är några få watt som inte ligger vid någon kritisk komponent. I de flesta fall går det att stänga av också.

Vad RGB gör är att du inte behöver köpa en särskild kylare med just den blåa färg du ville ha. Helt enkelt mycket enklare att matcha komponenter för de som har ljus i datorn.

Håller med. Är RGB frälst. Är väl det enda jag inte har i rgb, en SSD. Dock tycker jag DRGB är snyggare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Vad RGB gör är att du inte behöver köpa en särskild kylare med just den blåa färg du ville ha. Helt enkelt mycket enklare att matcha komponenter för de som har ljus i datorn.

Vad RGB gör är att man betalar för grejer man inte behöver för de som inte har ljus i datorn...
Och ger små potentiella nackdelar i form av högre komplexitet, värme och strömförbrukning.
Och gör det tex svårare att få tag i vettiga chassin utan glaspaneler.

Men detta har redan sagts i tråden i olika former, så nu ska jag sluta tjata...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Håller med. Är RGB frälst. Är väl det enda jag inte har i rgb, en SSD. Dock tycker jag DRGB är snyggare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder det för att få blått ljus i samma nyans. Det många måste inse med RGB är att det inte är till för att göra regnbågar utan främst för att ge valmöjlighet. Lite tråkigt för de som inte behöver RGB men det finns en hel del utrustning utan RGB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Lite småtrött är man på att nån från antirgb - förbundet ska dyka upp i varje artikel som handlar om en ny produkt med RGB som alternativ.

Tja, jag värderar själv koppar och rejäla men kompakta effektiva kylarlösningar, framför LED-bling-bling. Får jag inte tala om vad jag personligen tycker och hellre ser?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/