Permalänk
Medlem

Recommendation på mekaniska tangentbord

Jag e just nu på jakt efter ett mekanisk tangentbord som jag kommer använda på jobbet och jag kan inte hitta något som riktigt tilltalar mig.

Dom egenskaperna jag letar efter är:
• Amerikansk layout, fördrar layouten till (){}/\;: med mera.
• Full layout, tycker om numpad.
• Tystare switchar, ska användas i ett öppet kontors landskap och vill inte plåga mina grannar för mkt.
• Inte för dyrt, vill inte lägga mkt över 1000
• Är inte så mkt för "gamer" looken så om det ser lita alldagligare ut så e det ett plus.

Har kollat in WASD's tangentbord och tycker dom e som klippt och skuret för mig men det kostar ~3000 kr när frakt och tull tillkommer.
Finns det något som passar in på detta eller e jag helt orealistisk?

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Keeper of the Bamse

Filco Majestouch 2 med röda bryta är ju det du letar efter Har ett själv, fast med riktig ISO-layout. som gud tänkte det

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Ser ju nice ut och till en ok peng, ska se om jag kan hitta en sån med den layouten jag vill ha.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem

Jag har det här på jobbet
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4120367

Väldigt nöjd med det, borde gå att hitta i utrikes-konfig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

@Printscreen: Ser ju nice ut och till en ok peng, ska se om jag kan hitta en sån med den layouten jag vill ha.

Detta tangentbord är 300 kr över din budget, men jag vill ändå tipsa om det. Det kommer med ljuddämpat chassi, keycaps i PBT (1,33mm tjocka?) med double-shot legends och det finns med Cherrys MX Silent-brytare.

https://candykeys.com/product/leopold-fc900pd-black

Jag äger själv ett Filco och även om det är ett bra tangentbord, så får man inte så mycket för pengarna jämfört med vad du kan få. Deras hattar är tunna, det är ABS och deras legends är allt annat än bra. Du kommer att ha blanka tangenter med bortnötta legender efter några månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Googleade lite på det och Lepold tangentborden verkar ju riktigt bra. Har insett efter ha kollat runt lite att min gräns på 1000 sek e nog för snäv och jag kommer nog få acceptera att bra tangentbord går loss för ca 1500.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem

DasKeyboard gör fantastiska tangentbord. Tillräckligt hållbara för att överleva en atomvinter.

Permalänk
Medlem

Slutade med att jag beställde ett Lepold tangentbord från candykeys.com, gick på 1500 tillslut men herre jävlar vilken känsla det e i de är mkt nöjd just nu.

Vill tacka dom som hjälpte mig med att leta efter tangentbord.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem

Du ska INTE ha mekaniskt tangentbord om du sitter i ett öppet landskap! Jag hade fan släng ut både dig o tangentbord

Och nej, "silent" är inte tysta....

I övrigt så är mekaniska tangentbord tycke o smak. Du måste testa dig fram till vad DU tycker är skönt. Vi kan inte avgöra det, lika lite som vi kan säga vilken kudde du bör ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Du ska INTE ha mekaniskt tangentbord om du sitter i ett öppet landskap! Jag hade fan släng ut både dig o tangentbord

Och nej, "silent" är inte tysta....

I övrigt så är mekaniska tangentbord tycke o smak. Du måste testa dig fram till vad DU tycker är skönt. Vi kan inte avgöra det, lika lite som vi kan säga vilken kudde du bör ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns tysta mekaniska tangentbord. Vilka har du testat som du inte anser vara tysta?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.