SweClockers Meet & Geek kommer till Örebro 5/7!

Permalänk
Hedersmedlem

SweClockers Meet & Geek kommer till Örebro 5/7!

Då har turen kommit till Örebro! Efter att ha pratat med @Jacob om att vilja ta ett initiativ här kände jag att det var dags och bokade därför bord för ett större sällskap på Bishop's Arms. Vi håller det enkelt även denna gång med mat, dryck och förhoppningsvis trevligt sällskap in sent på natten. Vi ses där!

Uppdatering!
Temat denna gång är tangentbord och gamla kul datorprylar.

Har ni något kul, udda, annorlunda, retro, speciellt eller smått unikt som ni vill underhålla andra Swecare med? Ta med det! Jag kommer att rota i mina samlingar för att hitta något roligt där.

Tänk dock på att inte ta med ett helt 42U rackskåp eller Cray-datorer i storlek som en mindre soffgrupp

  • Vad? Nördigt häng för SweClockers gemenskap i Örebro!

  • Var? Örebro, Drottningatan 1, Bishops Arms
    Meny: Klicka här (extern länk)

  • När? Bord bokade från 19:00 till stängning 02:00, fredag 5 juli.

  • Hur? Allt som krävs är att du är medlem på SweClockers och anmäler dig i tråden.

  • Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag troligtvis inte kan komma". Avboka om du stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från de som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Bekräftade deltagare (max 42 personer):

  1. @OSkar000

  2. @Jacob

  3. @loevet

  4. @emilakered

  5. @kristallkrona

  6. @andra94

  7. @Lan

  8. @Blacksheep

  9. @PippiRull

  10. @Nilzon

  11. @Louwsy Shroom

  12. @Bussović

  13. @niagi

  14. @brainlessbob

  15. @huttala

  16. @Trigger

  17. @Drygman

  18. @simpledream

  19. @Zcenicx

  20. @Henrik-W

  21. @Johan_G3

  22. @templar72

  23. @Thule

  24. @Mustangarn

  25. @Kargnus

  26. @wurpan

  27. @Apanx

  28. @Black_Pete

  29. @Gruarn

  30. @Miikks

  31. @TobbeH94

  32. @InCyBoy

  33. @BettyBoo42

  34. @Pl4yGround

  35. @InaneG

  36. @slimture

  37. @philldrill

Detta inlägg uppdateras löpande med mer information!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Så där ja, som utlovat! Kommer ni? @Louwsy Shroom @Calathea @andra94 @Zcenicx

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
SpelClockers

Kristallkrona anmäler sig!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Administrativ avgift

Jag kommer såklart

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av kristallkrona:

Kristallkrona anmäler sig!

Skrivet av andra94:

Jag kommer såklart

Välkomna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob:

Jag avvaktar lite med att säga ja, då vi precis har tackat ja till en ny lägenhet och får veta i början på kommande veckan om den går till oss eller inte. Kostnader skjuter lätt i taket i samband med flytt, men målet är att kunna komma

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Bildexpert

Några som känner för att samåka från Stockholm mot delad bensinkostnad? Jag har bil (plus att jag är absolutist)...

Permalänk
Medlem

När kommer första kvinnan (som inte är redaktion..) dyka upp på en Meet & Geek? Spänningen stiger.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Aloysius:

När kommer första kvinnan (som inte är redaktion..) dyka upp på en Meet & Geek? Spänningen stiger.

Det har redan hänt mer än en gång och såna här kommentarer bidrar knappast till att fler deltar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Avvaktar med att skriva upp mig tills löning
Har som ovan också flytt och lägenhetsbyte att tänka på i förstahand, men är absolut sugen!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Rätt sugen på att komma och nörda, är övriga välkommande och trevliga mot den som kommer ensam?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av TobbeH94:

Rätt sugen på att komma och nörda, är övriga välkommande och trevliga mot den som kommer ensam?

jag kommer ensam på träffen. så jag hoppas att övriga är trevliga mot mig.. annars ser jag till att dom är trevliga!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av lap87:

Avvaktar med att skriva upp mig tills löning
Har som ovan också flytt och lägenhetsbyte att tänka på i förstahand, men är absolut sugen!

Det är bara hugga en plats så snart du vet!

Skrivet av TobbeH94:

Rätt sugen på att komma och nörda, är övriga välkommande och trevliga mot den som kommer ensam?

De flesta kommer "ensamma" under dessa tillfällen! Min erfarenhet är att SweClockers nördar är snälla mot alla IRL.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Om nu t.o.m @Lan ska vara med så tar man sig en funderare på om detta går att lösa då jag inte lyckades få syn på honom på DH!
Återkommer med besked inom under kommande vecka!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Jag fyller 57 år den dagen, men åka dit blir inget av. Avskyr långa resor för den delen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@OSkar000 @Jacob
Vad roligt att ni ordnar till det i Örebro, en glad amatör dator gamer/nörd/kock anmäler sig

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blacksheep:

@OSkar000 @Jacob
Vad roligt att ni ordnar till det i Örebro, en glad amatör dator gamer/nörd/kock anmäler sig

Varmt välkommen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig, man kan inte säga nej när det är där man bor

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av PippiRull:

Skriv upp mig, man kan inte säga nej när det är där man bor

Välkommen! Två tummar upp till användarnamnet!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob:
Tackar
Blir kul se lite ansikten. Har ju läst här några år nu.

Permalänk
Medlem

@OSkar000:

Hur ser det ut med att behöva förbeställa / boka ifrån menyn? I Linköping var vi tvugna att göra det så dom hade möjlighet att förbereda för en så pass stor grupp.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

@OSkar000:

Hur ser det ut med att behöva förbeställa / boka ifrån menyn? I Linköping var vi tvugna att göra det så dom hade möjlighet att förbereda för en så pass stor grupp.

Ska dubbelkolla detta och återkommer så fort jag vet något. Det lät på dem som att det var hanterbart men det underlättar säkert om några har bestämt sig i förväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nilzon:

Skriv upp mig med

Du är med på listan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Ska dubbelkolla detta och återkommer så fort jag vet något. Det lät på dem som att det var hanterbart men det underlättar säkert om några har bestämt sig i förväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Göttmos, bara hojta till med hur man ska göra. Du kan skriva upp mig också!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av HoboCop:

Göttmos, bara hojta till med hur man ska göra. Du kan skriva upp mig också!

Du är med på listan! Ska bli kul att träffa dig igen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Skriv upp mig också!
Jag släpar med mig gubben ovanför mig så han får i sig en bit mat!

EDIT: Gubben ovanför var Burningman men @Jacob hann visst skriva emellan...

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bussović:

Skriv upp mig också!
Jag släpar med mig gubben ovanför mig så han får i sig en bit mat!

EDIT: Gubben ovanför var Burningman men @Jacob hann visst skriva emellan...

Ibland är man snabb! Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Lätt att jag kommer på det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av niagi:

Lätt att jag kommer på det

Då skriver vi upp dig också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||