Google avslöjar Pixel 4 med dubbla kameror

Permalänk
Melding Plague

Google avslöjar Pixel 4 med dubbla kameror

Via sitt Twitter-konto publicerar Google en bild på sin kommande telefon Pixel 4, vilken ser ut att utrustas med dubbla kameror på enhetens baksida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fick just en S9a som jobbtelefon och fattar inte hur man orkar med denna skit.

Hoppas att denna har två simkort platser då kanske det blir köp! För Samsung orkar jag inte med.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Lego Master

@livsnjutaren:
Har du några faktiska detaljer du stör dig på, eller är det bara random anti-Samsung-rant? Jag har en S9 och trivs fantastiskt bra med den. Med det inte sagt att jag inte skulle vara villig att byta. Har tittat på Asus ZenFone 6 med. Pixel-mobilerna har väl generellt varit knepiga att få tag i från svenska ÅF?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

@livsnjutaren

Nyligen köpt en S8'a, sjukt nöjd..vad är det för fel på S9'an?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Stefan_ah:
Har du några faktiska detaljer du stör dig på, eller är det bara random anti-Samsung-rant? Jag har en S9 och trivs fantastiskt bra med den. Med det inte sagt att jag inte skulle vara villig att byta. Har tittat på Asus ZenFone 6 med. Pixel-mobilerna har väl generellt varit knepiga att få tag i från svenska ÅF?

Skulle säga att det är både lite rant och ja det finns en del detaljer som jag stör mig på.

- Rundade skärmkanterna förstår jag inte meningen med, något jag irriterar mig på.
- Samsung appar som jag inte har något behov av, ligger nu i en mapp och kommer aldrig att användas.
- Har fått den att lagga ihop ett par gånger med lite multitasking. Min OP5 (R.I.P) hade jag inte några större problem med multitasking.
- Flytet på OSet känns mycket sämre än min 2 år gamla OP5
- Bixby knappen.. Har ställt om den och tagit bort swipe till höger. Helst hade jag inte haft någon knapp alls. Kanske ska ha den till att toggla ljudet. Någon som vet hur man gör det?
- fingerprint är på baksidan, kommer lära mig att leva med det men nu är det irriterande.

Kommer inte på flera saker just nu men det finns flera. Mycket av detta kan man ställa om och modifiera men det är det att jag gillar stock android eller det oneplus har. Jag förstår också att det är många som har en Samsung och trivs med det, men jag är inte såld på deras mobiler just nu.

Mjo pixel telefonerna är lite trixiga att få men det går att få dom ifrån Tyskland och England. Vet inte hur det är med Asus telefonen.

Skrivet av VadSaDu:

@Stefan_ah

Nyligen köpt en S8'a, sjukt nöjd..vad är det för fel på S9'an?

Se ovan

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att jag har köpt en Pixel 3 XL är för att jag hatar Bloatware, och så har den en suverän kamera. Hade en Mate 20 Pro innan, Så sjukt mycket bloat i den :S

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Skulle säga att det är både lite rant och ja det finns en del detaljer som jag stör mig på.

- Rundade skärmkanterna förstår jag inte meningen med, något jag irriterar mig på.
- Samsung appar som jag inte har något behov av, ligger nu i en mapp och kommer aldrig att användas.
- Har fått den att lagga ihop ett par gånger med lite multitasking. Min OP5 (R.I.P) hade jag inte några större problem med multitasking.
- Flytet på OSet känns mycket sämre än min 2 år gamla OP5
- Bixby knappen.. Har ställt om den och tagit bort swipe till höger. Helst hade jag inte haft någon knapp alls. Kanske ska ha den till att toggla ljudet. Någon som vet hur man gör det?
- fingerprint är på baksidan, kommer lära mig att leva med det men nu är det irriterande.

Kommer inte på flera saker just nu men det finns flera. Mycket av detta kan man ställa om och modifiera men det är det att jag gillar stock android eller det oneplus har. Jag förstår också att det är många som har en Samsung och trivs med det, men jag är inte såld på deras mobiler just nu.

Mjo pixel telefonerna är lite trixiga att få men det går att få dom ifrån Tyskland och England. Vet inte hur det är med Asus telefonen.

Se ovan

Bytte till en P30 Pro från S9 för två dagar sen efter att ha ägt den i ett år. Oj vilket lyft säger jag bara, rapphet, kamera och batteritid på en annan nivå.

Håller faktiskt med på samtliga punkter förutom de rundade skärmkanterna, det tilltalar mig. Lägg därtill ett uruselt batteri som ska ha soppa 2x om dagen.

Nä, efter S4, S5, S6, S7 edge och senast S9 lämnar jag till fördel mot konkurrensen som kommit ikapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nästa telefon blir garanterat en pixel, eller Apple. Jag drömmer om att grisar som kan flyga och att Apple sänker sina priser till höstens lanseringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

fina grejer!

Permalänk

Synd att de tagit bort läsaren på baksidan. Hoppas de har en snabbare än konkurrenterna under skärmen och inte enbart förlitar sig på annsiktsigenkänning.
Hoppas också att skärmen inte har rundade kanter så man kan hålla i den ordentligt utan att råka trycka på grejer. Tycker det är ett stort plus med min pixel 2 när jag ska ta bilder eller kolla på film.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Vad är chansen att den här lanseras i Sverige? Drygt att behöva köpa dyra telefoner från utlandet.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag hoppas att den här bilden bara inte visar fingeravtrycksläsaren, eller att de på något annat sätt byggt in ansiktsavläsning eller något liknande. Jag har använt fingeravtrycksläsare integrerade i skärmen i Oneplus 6T/7 Pro, Samsung Galaxy S10 Plus och Huawei P20 Pro och det har inte fungerat bra på någon av dem. För min del tar jag hellre en ansiktsavläsning som är smidig men mindre säker än en säker fingeravtrycksläsare som lyckas låsa upp på första försöket var femte gång.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Kan inte de jävlarna på Google gå ut med redan nu vilka länder de ska satsa på och de ska skita i(Sverige). Så de kan döda hypen iallafall för de länder där de väljer att skita att lansera den i.
Var sugen på Pixel 3:an bra länge tills man fick reda på att de skiter i Sverige.
Det var irriterande nog att de skippade på modellen innan också.
Och nu har även Pixel 3a kommit där samma sak skett där.

Även att priset har exalterat uppåt till skyarna gör det även mer avtändande, med tanke på att hårdvaran inte är i samma "ballpark" som de andra high-end mobilerna. Och avsaknad av sekundär kamera såsom antingen vidvinkel(som kan vara smidigt att ha, som inte riktigt kan fixas genom mjukvara). Eller/och optisk zoom.

Så då blev man istället sugen på Huawei P30 Pro som ska ha suverän kamera och batteritid osv.
Var inställd på att köpa den till sommaren. Men icke sa Nicke.
Då ska lilla bäbisen Trump och company gå in och förstöra. Så då sket det sig där.

Vill gärna byta ut min tråkiga Oneplus 5, som är kass på det mesta.
Framförallt batteritid och kamera.

Smått besviken på kontinenten på andra sidan vattnet. Både på Trump och Google. :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerade på titeln i nyheten, att skriva om att en ny mobil har 2 kameror idag är nästan som att skriva att den kommer komma med touch skärm .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Är det bara jag som reagerade på titeln i nyheten, att skriva om att en ny mobil har 2 kameror idag är nästan som att skriva att den kommer komma med touch skärm .

Det intressanta med att just en pixel kommer med två kameror är att Google länge sagt att dom inte behöver två kameror, eftersom deras mjukvara är så fruktansvärt bra (vilket ger fördelar för tex front-kameran). Att dom nu bestämt sig för två kameror känns både intressant för att det går emot det dom sagt tidigare, men också för att dom fortfarande har enorma fördelar i mjukvaru-sektionen. Att lägga in två kameror känns egentligen som det enda rätta i mina ögon, och jag är förvånad att dom väntat så länge och varit så ihärdiga med "det behövs bara en".

Pixel 3 fick ju två front-kameror, vilket var lite lustigt pga just att dom sa att bak-kameran endast behövde vara en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Det intressanta med att just en pixel kommer med två kameror är att Google länge sagt att dom inte behöver två kameror, eftersom deras mjukvara är så fruktansvärt bra (vilket ger fördelar för tex front-kameran). Att dom nu bestämt sig för två kameror känns både intressant för att det går emot det dom sagt tidigare, men också för att dom fortfarande har enorma fördelar i mjukvaru-sektionen. Att lägga in två kameror känns egentligen som det enda rätta i mina ögon, och jag är förvånad att dom väntat så länge och varit så ihärdiga med "det behövs bara en".

Pixel 3 fick ju två front-kameror, vilket var lite lustigt pga just att dom sa att bak-kameran endast behövde vara en...

Tack för förtydligandet!