Cyberpunk 2077 får stöd för global ljussättning via ray tracing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Hoppas ni får visa lite. Var så satans tråkigt förra året när man bara fick allt beskrivet med ord, och sen till slut fick se det långt senare.

Det ska komma under gamescom/PAX tydligen. Under trailern de visade på E3 så såg man ju kod. Kod som fungerade tydligen och tog en till ett ställe där lite filer kunde laddas ned. Typ.

Bland annat en Readme-fil där de tackar fans, förklarar deras resonemang kring standard och deluxe tex och de förklarar också mycket tydliga att det media fick se kommer vi alla få se också lite senare. Men för att få medias uppmärksamhet och få dem att snacka om spelet så får de en tidsexklusiv förtur typ.

Så det kommer helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag är inte imponerad av dagens implementering av HDR, visst välkomnar jag ökat bitdjup och färre klippta högdagrar... Men det HDR vi idag ser på TVs är inte det jag personligen är ute efter.
För min del är det ännu en gimmick som behöver mogna ett tag, framför allt behövs en standard så man får 'konsekventa' resultat oavsett vilken enhet som det visas på.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

En raytracead Keanu Reeves, jag är såld!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Självklart bra att DXR får stöd i fler spel så det har en chans att kanske kunna bli något. Men hoppas detta inte försenar launchen för de som inte har DXR.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Umbrellas:

Hörde att gameplayet ska släppas till pöbeln i slutet av augusti detta år, dock är detta rykten.

Visst, men det är också väldigt beroende av vilken panel du har. Sen är implementationen av HDR väldigt annorlunda, det finns ett brett spann och ingen uniform standard.

För att förtydliga.
Det är vi som är pöbeln.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Spelade du med det på hela spelet eller provade du gå in i inställningarna och slå av/på RTX för att jämföra?

Jag gick in och kollade av/på ganska mycket. Det har dessvärre lett till någon slags "rastererings-sjuka" för jag ser numera väldigt lätt de artificiella tekniker som man måste använda sig i icke raytracade spel för att få till skuggorna. T ex Battlefield 5, som i sig är väldigt snyggt, men som inte ser "rätt" ut. Tror att i framtiden när raytracad global illumination är standard kommer vi alla förstå och se detta i gamla spel.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av The Kristoffer:

Det var ju det jag sa. HDR till HL2 utvecklades när saker spelades på CRT, sedan kom plasma. Vi har bara levt i ett LCD-vacuum lite för länge. folk har glömt hur det var att se på TV på en pioneer-plasma. Jag förstår inte det nya i det. Det här är jättegammal teknik som bygger på lokal kontrast och gammal mjukvara.

Kommer gråta när min plasma dör.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon52343:

"Raytracing e bara en gimmick"

Alla på Internet som inte kan ett skit om 3D.

Förmodligen så ser de flesta inte någon skillnad i dagsläget. Det är förmodligen för att det inte ens används precis överallt så det är svårt att märka.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hjälpsam

Blir ett minuspoäng i mina ögon.

Kingdom Come fixade snygg global ljussättning redan 2015 och det gjorde de, på ett sätt som fungerade på vanliga grafikkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Snusfri

Kommer förhoppningsvis att bundlas med Nvidia RTX 30x0/21x0 serien då nästa år.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Låter inledningsvis intressant.
Svårt att säga något om saken när man inte vet vad för hårdvara som kommer krävas för att få bra flyt.

.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kommer gråta när min plasma dör.

Mja, i mitt tycke har en modern TV från åtminstone 2018/2019 mera att bjuda på än vad din plasma ger, som jag såg det när det kom til den Panasonic jag hade, och om jag minns rätt var det VT20 serien, den hade riktigt bra flyt, samt bra svärta jämfört med LCD tver fram till bara dom senaste åren, men tittar du på en Samsung QLED i mittenklass och upp, samt Sony's LCD typ XF90/XG95 serie kommer du inte bli besviken.

Men självklart är inget perfekt, precis som din plasma ej är.

Ska du ha plasman's flyt köper du Sony, ska du något mera(för mycket?!) aggressiv nersläckning av bakgrundsljuset kör du på Samsung.

Själv är jag skit nöjd med min XF9005, uppskalering är bara fantastiskt bra och jag skulle köpt den igen, ja eller XG95 då SOC är betydligt snabbare på senaste modellen. Utan tvekan den bästa TV jag har haft.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Vi får väl se hur stort prestandatappet blir och om DLSS kommer att stödjas.
Tyvärr är det ju ofta så att om man ska köra RayTracing så måste man även köra DLSS så man inte tappar 50% av FPSen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av roosterx:

Mja, i mitt tycke har en modern TV från åtminstone 2018/2019 mera att bjuda på än vad din plasma ger, som jag såg det när det kom til den Panasonic jag hade, och om jag minns rätt var det VT20 serien, den hade riktigt bra flyt, samt bra svärta jämfört med LCD tver fram till bara dom senaste åren, men tittar du på en Samsung QLED i mittenklass och upp, samt Sony's LCD typ XF90/XG95 serie kommer du inte bli besviken.

Men självklart är inget perfekt, precis som din plasma ej är.

Ska du ha plasman's flyt köper du Sony, ska du något mera(för mycket?!) aggressiv nersläckning av bakgrundsljuset kör du på Samsung.

Själv är jag skit nöjd med min XF9005, uppskalering är bara fantastiskt bra och jag skulle köpt den igen, ja eller XG95 då SOC är betydligt snabbare på senaste modellen. Utan tvekan den bästa TV jag har haft.

Tack för tipsen!
Kommer nog kunna torka tårarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Raytrace borde bli mer o mer vanligt TBH! Riktigt äckligt snyggt med realistiskt ljus. Hellre detta än HDR. Men HDR + Raytrace är det man önskar att se riktigt bra i framtiden!

Bara det kommer grafikkort som är starka nog.. och ska man se det som nu.. är det bara glömma AMD i dessa sammanhang tills de släpper kort med fullt stöd för det..

Jag ser fram emot Ampere från Nvidia nu och hoppas dem drar upp Raytrace i skyarna! AMD kan skicka sin nya serie genom rutan då de inte stödjer denna funktionalitet genom hårdvaran på Raytrace. Helt ärligt.

Tråkigt när nya kort kommer utan stöd för framtiden, som AMD annars har varit duktiga på att bredda in sig på. *om man kollar mognad på deras GPUER*

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är fortfarande två helt olika saker. HDR i HL2 handlade om tone mapping i motorn, lek med ljuset för att simulera hur ett öga beter sig när du till exempel går från ett mörkt till ett upplyst område. Det var fortfarande 8-bitars färgdjup när datan väl hamnade på skärmen, för cirka 16 miljoner nyanser. Visst kunde CRT och plasma i många fall ge djupare svärta än LCD, men i grunden bara 0-255/235 per kanal.

HDR anno 2019 handlar om 10-bitars paneler i botten, kombinerat med möjlighet att skicka ut betydligt mer ljus jämfört med innan. Detta, plus riktig svärta via OLED eller local dimming, ger möjlighet till betydligt större dynamik i bilden. Där HL2 "fuskade" för att visa övergångar mellan ljust/mörkt kan riktig HDR visa det allra svartaste och det allra ljusaste på samma bild, samtidigt. Till det kommer att 10-bitars färger i sig ger 1024 nyanser per kanal, jämfört med 256 innan. Det ger alltså bokstavligt över en miljard olika värden, att jämföra med 16 miljoner innan.

Här är en tråd på Reddit som tar upp samma ämne: https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/51ve27/the_dif...

Just 8-bit istället för 10-bit gör väl ingen större skillnad? Det är väl mest för att få mindre banding. Problemet med äldre LCD och plasma var väl att de inte var lika ljusstarka. Och de hade ingen anledning att vara det heller när det inte fanns någon HDR-standard.

HDR10/Dolby Vision/etc bestämmer bland annat att skärmen ska sikta mot att kunna visa färger i DCI-P3 D65 istället för rec.709/SRGB (alltså, mycket intensivare färger). Samt att de ska kunna leverera mycket mer ljus (~600-2000 nits istället för ~120 nits i SDR) i på definierade platser i bilden (ljuskällor, himmel etc). I SDR så har såna ljusa partier ingen speciell behandling utan om du ljusare upp bilden blir allt som är vitt ljusare i samma utsträckning. I HDR finns s.k. paper white som är separat från vanliga peak brightness.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk

Då blir det till att vänta till åtminstone RTX 3080 för att kunna köra rtx påslaget i 1440P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Då blir det till att vänta till åtminstone RTX 3080 för att kunna köra rtx påslaget i 1440P

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar utan problem med RTX i 1440p med ultra inställningar. Har testat alla titlar som har det stödet. Med 2080Ti då. 👍

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Funkar utan problem med RTX i 1440p med ultra inställningar. Har testat alla titlar som har det stödet. Med 2080Ti då. 👍

Jo fast det gör det väl ändå inte med stadiga 60fps som dom flesta som lirar PC helst inte vill ligga under.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Tråkigt om det är DirectX 12 istället för Vulkan, vill kunna spela detta på GNU+Linux.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Jo fast det gör det väl ändå inte med stadiga 60fps som dom flesta som lirar PC helst inte vill ligga under.

Har en 144hz skärm med Gsync och upplever inte att det blir frame drops eller liknande. Flytet är riktigt bra, har inte upplevt något spel som är tungdrivet och då kör jag utan DLSS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Hjälpsam

De hade kunnat göra något som funkat på alla kort men valde att göra något som bara fungerar för några få procent.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Blir det så bra att andra hakar på, visst. Ser inte fram emot just detta spel, men jag drömmer om ett (bra) Jedi Knight som använder tekniken. Händer det uppgraderar jag datorn för att det ska flyta på höga inställningar oavsett vad det kostar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Blir ett minuspoäng i mina ögon.

Kingdom Come fixade snygg global ljussättning redan 2015 och det gjorde de, på ett sätt som fungerade på vanliga grafikkort.

Skrivet av Ratatosk:

De hade kunnat göra något som funkat på alla kort men valde att göra något som bara fungerar för några få procent.
https://www.youtube.com/watch?v=PEfqtOYjolE&fbclid=IwAR3-TnbI...

Varför är det dåligt om dom använder DXR? Då är det ändå öppet för AMD att använda även om dom kanske saknar implementering i dagsläget för att accelerera det propert.

https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-microsoft-d...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Snygga bilder men är inte värt priset. Inte ens i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Belysning är trevligt, men jag ser mer fram emot att ha riktiga reflektioner där man kan se omgivningen i glasrutor, billack, vattenpölar. Jag tror att det skulle kunna ta stealth-mekaniken till nästa nivå i spel.

En riktig värld som du beskriver med Sam Fisher eller Solid Snake hade varit en dröm.
Jag brydde mig inte ett dugg för RTX, men nu ska de använda det i ett av de spelen jag verkligen väntar...

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SeF.Typh00n:

Varför är det dåligt om dom använder DXR? Då är det ändå öppet för AMD att använda även om dom kanske saknar implementering i dagsläget för att accelerera det propert.

https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-microsoft-d...

Tycker att det kostar för mycket prestanda, det finns redan färdig teknik som klarar det lika bra, med betydligt mindre prestandatapp (voxelbaserad global belysning).
Bättre att använda DXR till reflektioner.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Tycker att det kostar för mycket prestanda, det finns redan färdig teknik som klarar det lika bra, med betydligt mindre prestandatapp (voxelbaserad global belysning).
Bättre att använda DXR till reflektioner.

Har du spanat in Metro Exodus med Raytracing för Global Illumination? Det ser helt sjukt bra ut med det jämfört med vanliga implementationer. Det är ju oerhört bra att spelet är preppat för det när hårdvaran kommer ikapp.

Jag ser inga nackdelar med det förutom att man inte kan "maxa" spelet vid release.

Kommer ju även hjälpa för Nvidias del med DLSS, där även Metro har förbättrat det något enormt sedan release. Hoppas det blir något liknande för Cyberpunk om dom nu bestämmer sig för att ha fler av Nvidias funktioner (och om det nu ska vara ett Nvidia-spel).

DLSS på innan patch: https://i.imgur.com/NduJdgs.jpg
DLSS på efter patch: https://i.imgur.com/MxuDFVy.jpg
DLSS av: https://i.imgur.com/RWP5xZH.jpg
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/at6wrg/metro_exodus_...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har du spanat in Metro Exodus med Raytracing för Global Illumination? Det ser helt sjukt bra ut med det jämfört med vanliga implementationer. Det är ju oerhört bra att spelet är preppat för det när hårdvaran kommer ikapp.

Jag ser inga nackdelar med det förutom att man inte kan "maxa" spelet vid release.

Kommer ju även hjälpa för Nvidias del med DLSS, där även Metro har förbättrat det något enormt sedan release. Hoppas det blir något liknande för Cyberpunk om dom nu bestämmer sig för att ha fler av Nvidias funktioner (och om det nu ska vara ett Nvidia-spel).

DLSS på innan patch: https://i.imgur.com/NduJdgs.jpg
DLSS på efter patch: https://i.imgur.com/MxuDFVy.jpg
DLSS av: https://i.imgur.com/RWP5xZH.jpg
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/at6wrg/metro_exodus_...

Kingdom Come, ser också sjukt bra ut.

Just DLSS är något som bör kunna komma via DirectML som släppts med senaste utgåvan av Windows, kommer förståss inte heta DLSS då, men resultatet bör bli liknande.

Där tror jag att AMD kan visa skapliga resultat, väntar dock fortfarande på att det skall implementera stöd för det i drivrutinen.

Sista bilden verkar ha en annan ljussättning, misstänker att de slagit av RTX där, stämmer det?
Japp mycket skarpare efter patchen, vore kul med något fotoprogram som kunde fräsha upp gamla bilder och filmer via AI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Kingdom Come, ser också sjukt bra ut.

Just DLSS är något som bör kunna komma via DirectML som släppts med senaste utgåvan av Windows, kommer förståss inte heta DLSS då, men resultatet bör bli liknande.

Där tror jag att AMD kan visa skapliga resultat, väntar dock fortfarande på att det skall implementera stöd för det i drivrutinen.

Sista bilden verkar ha en annan ljussättning, misstänker att de slagit av RTX där, stämmer det?
Japp mycket skarpare efter patchen, vore kul med något fotoprogram som kunde fräsha upp gamla bilder och filmer via AI.

Ja, visst ser det bra ut, men fortfarande inte i närheten av hur det hade sett ut med Ray-tracing vilket är lite av poängen Jag tror det kan bli ännu mer effektfult i den dystopiska miljön i Cyberpunk med all neon.

Enda skillnaden mellan bilderna är DLSS. Finns fler exempel i tråden som jag länkade också.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/at6wrg/metro_exodus_...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB