Permalänk
99:e percentilen

@ expanderas inom [code]

C# använder @ för verbatim string literals:

var path = @"C:\Spel";

Problem uppstår dock om [noparse] inte används inuti [code] (dvs i praktiken alltid):

var path = @C:\Spel;

Det vore ingen lösning att låta [code] implicera [noparse], för det är ovärderligt att ha tillgång till BB inom [code]. Men värt att notera är att @"Alling" inte blir en tagg inom [code], utan det enda som händer är att citattecknen inte visas. Så uppenbarligen hanteras redan @ speciellt inom [code] (gissar jag).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alling:

C# använder @ för verbatim string literals:

var path = @"C:\Spel";

Problem uppstår dock om [noparse] inte används inuti [code] (dvs i praktiken alltid):

var path = @C:\Spel;

Det vore ingen lösning att låta [code] implicera [noparse], för det är ovärderligt att ha tillgång till BB inom [code]. Men värt att notera är att @"Alling" inte blir en tagg inom [code], utan det enda som händer är att citattecknen inte visas. Så uppenbarligen hanteras redan @ speciellt inom [code] (gissar jag).

Tack för din feedback.

Jag är inte helt med på vad du efterfrågar här. Kan du förtydliga vad det är du upplever saknas?

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Klorixx:

Tack för din feedback.

Jag är inte helt med på vad du efterfrågar här. Kan du förtydliga vad det är du upplever saknas?

Mvh // Anton

Om man postar korrekt C#-kod med verbatim string literals visas den inte korrekt, även om man slår in den i [code]-taggar.

Inläggskällkoden jag postar:

[code]
var path = @"C:\Spel";
[/code]

Inlägget som visas:

var path = @C:\Spel;

Hade tänkt länka det verkliga exempel som fick mig att upptäcka detta, men @realme har tydligen 0 skapade trådar nu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alling:

Om man postar korrekt C#-kod med verbatim string literals visas den inte korrekt, även om man slår in den i [code]-taggar.

Inläggskällkoden jag postar:

[code]
var path = @"C:\Spel";
[/code]

Inlägget som visas:

var path = @C:\Spel;

Hade tänkt länka det verkliga exempel som fick mig att upptäcka detta, men @realme har tydligen 0 skapade trådar nu.

Då är jag med.
Ser onekligen ut att vara någon liten bugg så skriver upp den internt.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Jag har nu felsökt den här problemet i samband med Taggar blir fel i citat. Då båda bygger på @-medlem funktionen.

Det är samma problematik här att BBCode parsern behöver skrivas om för att den inte skall ta bort " " i följande edge-case.
Ni kommer fortsättningsvis behöva använda er utav "noparse" i de fall man inte önskar att BBCode parsern fortsätter att bearbeta kodblocket.

[noparse][/noparse]

Mvh
Johan