Final Fantasy VII Remake

Permalänk
Medlem

Hämtade igår på Webhallen, ska se om jag hinner börja spela idag.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Man är helt körd på att få dom materiorna om man köper spelet i butik på Elgiganten?

Nej då, jag fick kaktus-materian i fodralet i min Deluxe edition från Elgiganten. Däremot har Chocobo materian inte levererats än.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hur var det nu... blir det olika episoder eller är det här hela spelet? Var early adopter på ff15 och det misstaget gör jag aldrig om. Fattade fan ingenting av handlingen först.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag har spelet sedan igår kväll. Tycker det är helt underbart!

Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur var det nu... blir det olika episoder eller är det här hela spelet? Var early adopter på ff15 och det misstaget gör jag aldrig om. Fattade fan ingenting av handlingen först.

Det är "avsnitt". Det här är första delen i deras "REMAKE"-projekt, och leder upp till dess att gruppen ska lämna Midgar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Jag har spelet sedan igår kväll. Tycker det är helt underbart!

Det är "avsnitt". Det här är första delen i deras "REMAKE"-projekt, och leder upp till dess att gruppen ska lämna Midgar.

Ohfan. Vet man hur många avsnitt det blir? Jag väntar nog med att köpa tills dess att det finns ett bundle med alla delarna. Som sagt, var tvungen att spela om FF15 när alla uppdateringar var på plats och det gjorde sig bäst på PC. Undrar om det blir någon PC-release av det här spelet senare?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ohfan. Vet man hur många avsnitt det blir? Jag väntar nog med att köpa tills dess att det finns ett bundle med alla delarna. Som sagt, var tvungen att spela om FF15 när alla uppdateringar var på plats och det gjorde sig bäst på PC. Undrar om det blir någon PC-release av det här spelet senare?

Räkna med minst 3 episoder över 2-3 år.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

För min del avvaktar jag tills "Hela spelet" släppts, lär säkert komma nån full samling till ps5 eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

För min del avvaktar jag tills "Hela spelet" släppts, lär säkert komma nån full samling till ps5 eller liknande

Hoppas på hela spelet samt till PC lär ta några år. Men den som väntar på något gött

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt Deluxe Edition igår

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk

fick telefon av gamstop!!!!

fick telefon av gamestop og hämta mitt exemplar igår. DEt ser helt lysande ut. Har dock inte vant mig vid den typen av fighting då jag är av den gamla turbaserade rpg typen Men jävlar vilket spel det verkar vara. Blir nog många timmar i helgen och i påskledigheten

Permalänk
Medlem

Hade beställt mitt från power men dom sköt upp leveransen till 9e april så då gick jag in på elgiganten istället. Har inte spelat FFVII sedan 1997 men helsike vad jag gillar det här spelet Kunde knappt lägga ifrån mig det igår kväll/natt!

Permalänk
Medlem

Finns spelet i fysiska butiker redan alltså?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vaegen:

Finns spelet i fysiska butiker redan alltså?

Fick mitt igår

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått min "standard" utgåva ifrån Webhallen.

Beställningsdatum: 2015-06-16 14:27

Feels bad man

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

@vaegen: Ja jag hämtade ut ett direkt på Elgiganten står på deras hemsida vilka butiker som har det inne

Permalänk
Medlem

Varför låter butikerna en hämta ut det redan när det inte är släppt ännu? Vet det är röd dag på fredag nästa vecka.. men redan nu?

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3/2TB Hitachi 7K3000/Intel Core i7 2600K 3,4GHz/ Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE/ Corsair SSD Force 3 Series 120GB/MSI GeForce GTX 970 Gaming/NZXT H2 Svart/Corsair AX 850W 80+ GOLD/Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Vafan, har de gjort summon materia DLC ?!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daaven:

Varför låter butikerna en hämta ut det redan när det inte är släppt ännu? Vet det är röd dag på fredag nästa vecka.. men redan nu?

Corona.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMasj:

@vaegen: Ja jag hämtade ut ett direkt på Elgiganten står på deras hemsida vilka butiker som har det inne

Står inte alls vilka butiker som har det inne? Eller så har de släckt ner det nu på en timme (sedan du skrev).

Permalänk
Medlem

Själv tänker jag inte köpa spelet. Inte i olika delar. Spelet va långt som fan av en anledning. Jag väntar istället på en komplett version, som är som originalet. Bättre bli mjölkad en gång än 3-4 gånger. Ja, jag är lite party-pooper här, men va fan, detta är business, det fattar ju vem som helst. Jag röstar med plånboken.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Själv tänker jag inte köpa spelet. Inte i olika delar. Spelet va långt som fan av en anledning. Jag väntar istället på en komplett version, som är som originalet. Bättre bli mjölkad en gång än 3-4 gånger. Ja, jag är lite party-pooper här, men va fan, detta är business, det fattar ju vem som helst. Jag röstar med plånboken.

Ja, inte värt att utsätta sig för frustrationen över att behöva vänta på nästa del när man väl klarat första delen?
Lite som att vilja nöta en serie men behöva vänta en vecka mellan varje avsnitt... Då hinner man ju tappa tråden innan nästa har släppts.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Beställd från cdon, inte fått spelet men fått koden för Chocobo

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av andda715:

Såg fram emot det här något enormt. Tyvärr så dödar ffxv-stilen allt för min del. Noll strategi eller planering. Tryck på knappar så fort som möjligt. Bah. Lär ju köpa och spela endå.

Hoppas BG3 åtminstone blir mer likt originalet. Där känns det mer lovande.

Efter att ha sett den senaste dryga timmeslånga gameplay-videon är jag mer eller mindre säker att detta är ett Divinity: Original Sin 2 med Baldurs Gate skin, vilket är en total besvikelse för mig åtminstone eftersom jag nog är en av dom enda som aldrig hyllade OS2. I stort sett samma motor och funktioner, bara lite lulllull ovanpå. Jag verkligen hoppas saker och ting ändrar sig på resan mot slutprodukt för annars vet jag inte vad jag ska ta mig till, har ju väntat på BG3 sedan jag hade spelat igenom BG2 ToB för trettielfte gången någon gång under 2002-2003.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Står inte alls vilka butiker som har det inne? Eller så har de släckt ner det nu på en timme (sedan du skrev).

Står fortfarande på Elgigantens hemsida vilka butiker som har det i lager 23st butiker verkar ha det i lager dock är det standard versionen och inte deluxe varianten.

Permalänk
Medlem

@Xaph: Tryck boka och hämta i butik ... så ser du vilka ställen som har det inne
Jag gjorde det var bara att dyka in och hämta upp ett ex lycka till!

Permalänk
Medlem

På Elgiganten i Arninge vägrade dom sälja spelet eftersom det släpps 10 april. Han sa att han skulle bli sparkad om han sålde det idag.

Märkligt

Permalänk
ASUS Nordic

Jag har spelat i lite mer än 3h nu och tycker det är riktigt lovande, det är ett välpolerat spel såhär långt.

Men kan inte låta bli att fundera på hur de hanterar att detta inte är hela spelet. Kan inte hitta någon källsäker information för annat än hur stor del av originalspelet som denna remake innefattar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Jag har spelat i lite mer än 3h nu och tycker det är riktigt lovande, det är ett välpolerat spel såhär långt.

Men kan inte låta bli att fundera på hur de hanterar att detta inte är hela spelet. Kan inte hitta någon källsäker information för annat än hur stor del av originalspelet som denna remake innefattar.

Första delen är fram till du lämnar Midgar.

Så ut på "kartan" kommer du aldrig.

Jag är allt nyfiken på allt som man lagt till där emellan.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

På Elgiganten i Arninge vägrade dom sälja spelet eftersom det släpps 10 april. Han sa att han skulle bli sparkad om han sålde det idag.

Märkligt

Märkligt. I Malmö köpte jag det i torsdags. Personalen kommenterade tom. att det var kul att det släpptes tidigare än planerat.

Permalänk
Medlem

Åkte 15 mil till jönköping och hämtade ut för 2 dagar sedan. Nu har brorsan klarat det och låst upp HARD. Han testade dock NORMAL innan och det var sjukt svårt. Bara att nöta

PS. Jag var inte med men han sa att sista chapter är det mest episka han någonsin upplevt i spel