Xtrfy visar upp Project 4 – högpresterande spelmus med fokus på låg vikt

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy visar upp Project 4 – högpresterande spelmus med fokus på låg vikt

Svenska Xtrfy avslöjar sin nästa spelmus med Project 4, vilken tar upp kampen om ultralätta modeller med utstansade hål samtidigt som den har ett kretskort med en skyddande beläggning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Köpte precis en Glorious Model 0 för 599kr. Absolut toppklass för priset. Spännande om Project 4 kan konkurrera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gött med lite lätta möss! Min G403 är på väg ut (helst genom fönstret ***** skrollhjuls*****) och det hade varit lite kul att testa en gjord av luft.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hmm, aldrig sett vikten som ett problem på mina möss men uppenbarligen är det många som gör det med tanke på produkter som detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

@Zemlan: man har väl sätt sin beskärda del spaghettiarmar i lanlokalerna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon291473:

@Zemlan: man har väl sätt sin beskärda del spaghettiarmar i lanlokalerna

Handlar mer om att få presision i snabba flicks, med dubbelt lägre massa krävs dubbelt mindre kraft att flytta musen, dvs du behöver inte använda stora krafter som man ofast är opresisa med.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

@Zemlan: man har väl sätt sin beskärda del spaghettiarmar i lanlokalerna

Tror mer på din teori

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zemlan:

Hmm, aldrig sett vikten som ett problem på mina möss men uppenbarligen är det många som gör det med tanke på produkter som detta

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det kallas skapa bättre förutsättningar.
Problem skulle jag inte kalla det någonstans, men finns det prestanda / förbättring hämta så kommer det finnas efterfrågan.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Undrar om logitech kan göra något liknande med sina lightspeed-möss för att få ner vikten. Inte för att de är tunga (g305 har jag) men ändå.

Kommer inte kunna köra med sladd igen.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Lite mycket lampor och skit men 600kr verkar bra ändå. Är den lika bra som den låter i teorin så klipper jag en då det är glapp i den jag har.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

få ner det till 40-45 gram, 60-70 gram är samma som alla andra tillverkare kommer ligga på snart ändå

Permalänk
Medlem

En hålmodell med fläkt under hålen vill jag ha, för oss män med handsvett.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv

Intressant att se vilken som blir den första icke-ambidexter lågviktsmusen på marknaden. Just nu är Glorious Model O kung på marknaden men det går fortfarande att förbättra formen på den. Finalmouse Air58 är för all del en bra mus men det vanligaste klagomålet är den dåliga formen på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har svårt att se att låg vikt gör något annat att att minska stabilitet i rörelsen och krympa underarmar...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

En hålmodell med fläkt under hålen vill jag ha, för oss män med handsvett.

Du kommer inte svettas med En mus med hål, du snarare frysa än svettas när du börjar använda den, av egna erfarenheter samt polarens

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

Du kommer inte svettas med En mus med hål, du snarare frysa än svettas när du börjar använda den, av egna erfarenheter samt polarens

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du underskattar min termogena värmeutveckling...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

har svårt att se att låg vikt gör något annat att att minska stabilitet i rörelsen och krympa underarmar...

Min son köpte en som är väldigt lik denna (Glorious Model 0) som även den är väldigt lätt. Jag har bara positivt att säja om vikten, extremt lättanvänd mus. Jag som är en casual Quake-gamer hade lättare att tracka "rätt", flick-rails blev oftare rätt etc - så positivt överraskad. Jag är dock van vid rätt hög sens och ha handloven ganska stilla mot underlaget, då blir den låga vikten en direkt fördel. Nu är inte min daily driver speciellt tung (Logitech G Pro) men det var märkbart bättre med en ännu lättare.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

har svårt att se att låg vikt gör något annat att att minska stabilitet i rörelsen och krympa underarmar...

Är ju smaksak vad man föredrar även om vissa verkar blåneka det

Permalänk
Medlem

Blir inte siktet ostabilt med så lätta möss? Föreställer mig att vikten hjälper till att stabilisera rörelser något.

Permalänk
Medlem

@frong: alright vi får studera dig på labb om det är så bra!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Jag sålde min finalmouse air58 och köpte en zowie ec1-b på grund av formen på air58, kunde inte palmgreppa den med mina stora händer annars skulle jag ha haft kvar den grym mus. Hoppas Xtrfy gör en större version av project 4 musen för oss med större händer för den ska tydligen vara lik ec2-b i storlek:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Blir inte siktet ostabilt med så lätta möss? Föreställer mig att vikten hjälper till att stabilisera rörelser något.

det stämmer inte, jag tycker att precisionen är den samma som tygre möss men flicks i csgo blev lättare att göra med en lättare mus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Hmm, aldrig sett vikten som ett problem på mina möss men uppenbarligen är det många som gör det med tanke på produkter som detta

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gissar på att du använder högre DPI? och därmed en högre sens.

Ett icke problem för folk som knappt rör på musen.

Ett stort problem för de som rör på musen väldigt mycket och spelar på låg sens med 4-800 dpi och använder 30cm/180.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt ge mig på lätta möss, kör låg rörelsekänslighet men märker absolut ingen skillnad mer än att jag tycker det känns obehagligare med för lätt mus, gör inte snabba rörelser snabbare bara för att musen är lättare när det ändå rör sig om så liten vikt som en mus väger redan från start. Stannar kvar på min på 108g ett tag till. Men ser gärna större möss för oss med större händer
Men förstår självklart att smaken och upplevelsen skiljer sig mellan alla och förstår att marknaden finns

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Gärna så lätta möss som möjligt för mig. Bekvämast vore om man inte behövde flytta någon mer vikt än den egna handen.

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Hmm, aldrig sett vikten som ett problem på mina möss men uppenbarligen är det många som gör det med tanke på produkter som detta

Skickades från m.sweclockers.com

Tvärtom. När en teknologi är hemma fokuserar man på bling och saker folk inte efterfrågat. Då ställer folk sig samma fråga och blir osäkra och det är den osäkerheten de säljer på. Om en mus fungerar fint i 5 år, varför skulle man köpa en ny mus inom 5 år? Jo, om man ser en "häftigare". För några år sen var det häftigaste en tankmus i metall med löstagbara och justerbara moduler.

Dessa funkar säkert precis som deras andra möss, det enda är väl att de ser ut att vara riktigt svåra att rengöra efter ett tag... och jag hade gärna sett material för bättre fäste på sidorna.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Hmm, aldrig sett vikten som ett problem på mina möss men uppenbarligen är det många som gör det med tanke på produkter som detta

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det hänger mycket på hur du har handen på den. Många, som jag har handen bredvid musen, inte på den. Så vi använder fingertopparna att flytta den med (tummen/lill-ringfingret), och är musen tung, får man ont efter ett tag (speciellt med större rörelser då du lyfter inte handen, utan musen) och det blir svårt att få bra precision. Så en lätt mus är guld värt, där varje gram faktiskt märks. Detta är anledningen varför nästan alla trådlösa går bort för mig, för batterierna väger på tok för mycket.

För personer som tex har hela handen på musen så spelar ju självklart vikten mindre roll, och då är det mer robust skal som är kritiskt och att den passar din hand och att den kan glida lätt med hela den vikten. Blir andra krav helt enkelt...

Och som du kan läsa ovan... där är inte direkt en "standard" på hur folk använder dem

Skrivet av frong:

Tror du underskattar min termogena värmeutveckling...

Så det är dig Matrix ska klona då mao... för maximal yield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror det hänger mycket på hur du har handen på den. Många, som jag har handen bredvid musen, inte på den. Så vi använder fingertopparna att flytta den med (tummen/lill-ringfingret), och är musen tung, får man ont efter ett tag (speciellt med större rörelser då du lyfter inte handen, utan musen) och det blir svårt att få bra precision. Så en lätt mus är guld värt, där varje gram faktiskt märks. Detta är anledningen varför nästan alla trådlösa går bort för mig, för batterierna väger på tok för mycket.

För personer som tex har hela handen på musen så spelar ju självklart vikten mindre roll, och då är det mer robust skal som är kritiskt och att den passar din hand och att den kan glida lätt med hela den vikten. Blir andra krav helt enkelt...

Och som du kan läsa ovan... där är inte direkt en "standard" på hur folk använder dem

Så det är dig Matrix ska klona då mao... för maximal yield

Det va ett bra och utförligt svar, alla är olika därav fördrar vi olika saker.
Speciellt när det kommer till tillbehör som berör form och ergonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så det är dig Matrix ska klona då mao... för maximal yield

Jo, om vi går efter filmen. Vill dom ha processorkraft, som var tanken från början, blir det nog värre...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jo, om vi går efter filmen. Vill dom ha processorkraft, som var tanken från början, blir det nog värre...

Hahah... The more you know.
Antar detta var från bok-version då?

Själv minns jag det mest för vi hade en klass-kamrat som hade föräldrar som jobbade högt på Nokia, som ju fick förhandsbiljetter. Så vi såg den innan premiären, gratis. Som film var väl den okej action, men inte direkt lockande story.

Jag minns bara att de sa just kroppsvärme genererade all ström de någonsin behövde.