Någon som väntar på Xiaomi M365 Pro från Inet?

Permalänk
Avstängd

Någon som väntar på Xiaomi M365 Pro från Inet?

** Sorry om det inte är rätt forumdel för det här **

Nu har man väntat bra länge på att pro-modellen skulle släppas och i fredags la jag beställningen när jag såg att 17 enheter fanns i lager, de försvann fortare än kvickt och nu finns "50+" i lager.
Hur som helst blev jag fundersam i mitt väntande på att paketet ska komma fram. Enligt postnord så väger paketet 18.2 kg vilket inte känns vidare bra då paketet tydligen ska väga 22 kg enligt Inets produktsida.
Icke-pro ska väga 18.1 kg.
Dimensionerna är de samma för både icke-pro och pro så jag fick en idé om att Inet kan ha skicka den vanliga modellen istället, om det inte är fel på antingen Inets information eller postnords våg.

Någon annan som väntar på Xiaomi M365 Pro från Inet som har tankar att dela med sig om det här?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Inet
Skrivet av Kiirozu:

** Sorry om det inte är rätt forumdel för det här **

Nu har man väntat bra länge på att pro-modellen skulle släppas och i fredags la jag beställningen när jag såg att 17 enheter fanns i lager, de försvann fortare än kvickt och nu finns "50+" i lager.
Hur som helst blev jag fundersam i mitt väntande på att paketet ska komma fram. Enligt postnord så väger paketet 18.2 kg vilket inte känns vidare bra då paketet tydligen ska väga 22 kg enligt Inets produktsida.
Icke-pro ska väga 18.1 kg.
Dimensionerna är de samma för både icke-pro och pro så jag fick en idé om att Inet kan ha skicka den vanliga modellen istället, om det inte är fel på antingen Inets information eller postnords våg.

Någon annan som väntar på Xiaomi M365 Pro från Inet som har tankar att dela med sig om det här?

Hej Kiirozu,

Skulle rekommendera dig att vända dig till oss i första hand om du skulle få fel modell, så hjälper vi dig givetvis med detta och skickar ut rätt modell. Utifrån vad jag kan se så ska det inte vara några konstigheter och rätt modell ska vara utskickad, men vi tar detta vidare till ansvarige inköpare som får dubbelkolla så inget har blivit fel någonstans på vägen.

Har du ytterligare frågor eller funderingar är du givetvis varmt välkommen att kontakta vår kundservice!

Vänligen,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Fick precis hem den och det var pro jag fick hem. Nu vägde jag inte hela lådan med innehållet men det står "gross weight 18.2 kg" på den, så 22 kg bör vara en felaktig uppgift. Vilket är lite tråkigt då man tvingas till Postnord hemleverans och kan t ex inte välja Budbee som är smidigare.

Noterade nu när jag höll på att skriva inlägget att det är justerat på Inets hemsida, gött! Hade hellre valt Budbee (-1 dag på frakttiden) men nu är det försent

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

@Kiirozu: Haha, Pro är även större till storleken samt har 5cm högre styre, röda detaljer på hjul, bredare skivbroms och en LED display. Du ska nog kunna titta på den och avgöra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Notion:

@Kiirozu: Haha, Pro är även större till storleken samt har 5cm högre styre, röda detaljer på hjul, bredare skivbroms och en LED display. Du ska nog kunna titta på den och avgöra.

Det står utanpå paketet om det är pro eller inte, dessutom kan man direkt se på displayen om det är Pro eller inte om man inte orkar läsa på etiketten som finns vid laddningsporten. Förstår dock inte varför du svarade om du läst igenom tråden då det handlar om att Inet hade felaktiga uppgifter vid releasen av Pro-modellen.

Pro väger 18.2 kg och icke pro väger 18.1 kg. Felet var att Inet skrev att den skulle väga 22 kg vilket bara möjliggjorde hemleverans via postnord vilket lade på en extra dag på leveranstiden. Under 20 kg så hade jag kunnat använda budbee vilket är mycket smidigare och pålitligare än postnord.

Edit: För övrigt är det rea på båda nu, köp till nästa sommar!

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)