Doom Eternal lanseras 22 november – nya trailers för kampanj och multiplayer

Permalänk
Melding Plague

Doom Eternal lanseras 22 november – nya trailers för kampanj och multiplayer

I nästa del av Doom-sagan har helvetet nått jorden, och under Bethesdas konferens under E3 2019 demonstrerade företaget både handling och multiplayer i Doom Eternal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Förvisso roliga kommentarer, men de hamnar definitivt in under "off topic", så tråd rensad

Med det sagt är jag pepp på Doom Eternal, om än inte på nivå med Doom 2016. Jag gillar den mörkare mer nedtonade stilen och atmosfären från 2016, den mer färgsprakande stilen i Eternal ser visuellt festlig ut men känns mer looter shooter än Doom. Meathook-tillbehöret (eller krok-änterhaken som den heter i mitt huvud) ser ändå ut att kunna göra spelmekaniken mer belönande för den skicklige. Jag kommer kötta demoner den 22 november!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Gött! Mer soundtrack att lyssna till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem

Jag blev yr av att kolla på trailern med gameplay. Så det väcktes inget sug alls kring Doom.

Hade hoppats på betydligt roligare uppvisningar av Bethesda än det som kom.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ser riktigt kul ut! älskade DOOM 2016 och detta kommer jag spela direkt, hoppas mitt 1080TI orkar driva det lika bra som det första det var ju sjukt bra optimerat.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Grymt. Var kan man köpa collector's edition?

Jag skulle inte vara förvånad om AMD hade något med Orion att göra. De har haft ett stort samarbete med Bethesda och IdSoftware länge.

Permalänk
Medlem

Spelar Doom från 2016 fortfarande, så det här kan bli riktigt bra.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Ett givet köp! Doom 2016 var grymt bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ser riktigt kul ut! älskade DOOM 2016 och detta kommer jag spela direkt, hoppas mitt 1080TI orkar driva det lika bra som det första det var ju sjukt bra optimerat.

Det var ju svårt att komma under 200fps på doom 2016. På sämre hårdvara. Så du är nog rätt safe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hoppas att dom med släppet av Doom Eternal nu börjar överväga att släppa gamla id Tech 5 motorn open source. Motorn som används för spelet Rage.

Tror inte det, men man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Måste köra Battlemode med SweC-folk! 😃

Inte lirat Doom (2016) men det ska ske!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

@Radolov: https://gear.bethesda.net/products/doom-eternal-collectors-ed... $200

edit: verkar som dom bara skeppar denna inom USA (antar det är hjälmen som ställer till det)

edit2: finns på deras europeiska sida också: https://eumerch.bethesda.net/multimedia/videogames/1849-doom-...

Permalänk
Medlem

Blir nog digitala utgåvan så att man kan spela dag 1.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Det ser galet ut. Älskar hur några av demonerna har fått en mer old school design. Ljudeffekterna får vapnen att låta maffiga och tillfredsställande. Kul att Doom guy har fått en röst som han kan grymta och frusta med (inga repliker så klart).

Lite platforming kan vara kul och jag gillar att man är mer mobil men visa segment såg ut som taget ur Ratchet & Clank. Hoppas det inte blir för mycket av det. Annars tycker jag att det ser roligt ut att rusa mellan demonerna och köttkroken är ett himla bra tillskott till detta.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Hedersmedlem

RIP AND TEAR!!!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Jag blev yr av att kolla på trailern med gameplay. Så det väcktes inget sug alls kring Doom.

Hade hoppats på betydligt roligare uppvisningar av Bethesda än det som kom.

Jag tror ganska många kan bli yra (eller åksjuka) av att titta på när någon annan spelar, så är det för mig också, men när man själv spelar brukar det vara ok. Jag vill nog ge det en ordentlig chans för jag gillade Doom 2016.

Permalänk
Medlem

Sjuukt peppad på Doom Eternal.

Permalänk

Nära lanseringen av RTX3080TI. Nya doom i 240fps, can't wait. Det nuvarande RTX2080TI kan nog skyffla på bra också, men det verkar bli mer tungdrivet denna gången, men vem vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Förvisso roliga kommentarer, men de hamnar definitivt in under "off topic", så tråd rensad

Med det sagt är jag pepp på Doom Eternal, om än inte på nivå med Doom 2016. Jag gillar den mörkare mer nedtonade stilen och atmosfären från 2016, den mer färgsprakande stilen i Eternal ser visuellt festlig ut men känns mer looter shooter än Doom. Meathook-tillbehöret (eller krok-änterhaken som den heter i mitt huvud) ser ändå ut att kunna göra spelmekaniken mer belönande för den skicklige. Jag kommer kötta demoner den 22 november!

Håller verkligen med dig angående det visuella, kort sagt uppskattade jag miljöerna i Doom 2016 mer. Mer mörkt och industriellt, med rätt soundtrack var det otroligt stämningsfullt!

Med det sagt är jag ändå sjukt pepp och kommer förmodligen lira detta lika glad i hågen.

Skickades från m.sweclockers.com