Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

ett år för 1300kr via eneba är väl bra, eller vilket är bästa sättet att förlänga minst 12månader?

Om du verkligen inte orkar att lägga 3 minuter på att aktivera en ny kod efter en månad så är väl så billigt man kan komma undan.

Men om du orkar att aktivera en ny kod varje månaden så kan du få game pass ultimate för 360kr per år.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

hur får man en månad för 30kr? låter ju inte helt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

hur får man en månad för 30kr? låter ju inte helt fel

Här brukar jag köpa priset brukar ligga på runt 25-35kr

https://www.eneba.com/xbox-xbox-game-pass-ultimate-1-month-su...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Här brukar jag köpa priset brukar ligga på runt 25-35kr

https://www.eneba.com/xbox-xbox-game-pass-ultimate-1-month-su...

Tack ännu en gång för tipset. Köpte själv tio, en månaders för 270kr. Billigare än så går det nog inte komma undan med :). Det ska bli skoj att prova denna metod. Sonen ska få det i julklapp och vi brukar spela mestadels XBOX på vintern, så detta upplägg är perfekt för mig/oss.

Permalänk
Skrivet av Milec:

Tack ännu en gång för tipset. Köpte själv tio, en månaders för 270kr. Billigare än så går det nog inte komma undan med :). Det ska bli skoj att prova denna metod. Sonen ska få det i julklapp och vi brukar spela mestadels XBOX på vintern, så detta upplägg är perfekt för mig/oss.

Hur fick du det så billigt? Billigast för mig är 53.60 kr för en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpalimpa:

Hur fick du det så billigt? Billigast för mig är 53.60 kr för en månad.

Verkar som att dom har höjt tyvärr ):

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Måste man alltid också köpa 1st månad till ordinarie pris om man köper 1st presentkort för 3månader gold och ska göra om till ultimate?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på bra deals som är aktiva?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Här brukar jag köpa priset brukar ligga på runt 25-35kr

https://www.eneba.com/xbox-xbox-game-pass-ultimate-1-month-su...

Varning för eneba. Köpt keys där som redan är förbrukade. Går inte få refund på dessa utan en väldigt dryg process (kontakta steam i mitt fall, fråga när keyn blev aktiverad) som tar 1 månad.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amiroo:

Varning för eneba. Köpt keys där som redan är förbrukade. Går inte få refund på dessa utan en väldigt dryg process (kontakta steam i mitt fall, fråga när keyn blev aktiverad) som tar 1 månad.

Antar att du hade väldigt otur har köpt en massa spel och game pass flera gånger därifrån och aldrig haft något problem med koden inte har fungerat.

Fick du tillbaks pengarna tillslut eller en ny kod ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Antar att du hade väldigt otur har köpt en massa spel och game pass flera gånger därifrån och aldrig haft något problem med koden inte har fungerat.

Fick du tillbaks pengarna tillslut eller en ny kod ?

Köpte en ny kod från dom som fungerade i väntan på refund. Men orkade inte hålla på fram o tillbaka med deras support eftersom ärendet har tagit längre än 1 månad nu. Handlade om 15 euro.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Gissar att core inte går att uppgradera utan det är att sitta och ful-köpa en och en kod per månad för att spara 90kr (60:- ist. för 150:-)? Frågan är om man ids

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Antar att du hade väldigt otur har köpt en massa spel och game pass flera gånger därifrån och aldrig haft något problem med koden inte har fungerat.

Fick du tillbaks pengarna tillslut eller en ny kod ?

Fick tillbaka pengarna, efter hade spelat in resterande koderna som inte heller fungerade. Men fick tillbaka 5 av 8 koder som inte fungerade. Fick pengar och är tillräckligt nöjd för att köpa igen. Visst, 60 kronor borta men kom ändå billigt undan senaste månaderna med gamepass för en låg kostnad. Lärt mig läxan att inte köpa flera licencer som inte används direkt. Om det skulle vara fallet, om någon gång chansa, så spelar jag in det som en film och om det inte fungerar mer än första licensen, berätta för dem att det finns inspelat. Det verkar sätta fart på dem...!

Skumt också var att när jag följde deras instruktioner om återlämning så gick det inte. Utan det visade mig licensen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Gissar att core inte går att uppgradera utan det är att sitta och ful-köpa en och en kod per månad för att spara 90kr (60:- ist. för 150:-)? Frågan är om man ids

Köpte precis 2år core och en månad ultimate. Så fick 17mån ultimate för ca 1100kr. Kanske går att hitta billigare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobba89:

Köpte precis 2år core och en månad ultimate. Så fick 17mån ultimate för ca 1100kr. Kanske går att hitta billigare än så.

Men.. hur i hela friden då!?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Men.. hur i hela friden då!?

Köpte bara 2st 12mån core på livekort.se. Aktivera koderna och sen står det om man vill uppgradera till Ultimate. Så köpte en månad där och då står det hur länge det blir omvandlas till

Permalänk

Right, fick 2 år Game Pass Ultimate för 1230 kr genom livekort var simpelt men om någon vill ha step by step så kommer det här:

1. Gick in på livekort och xbox-> Xbox Abonnemang -> Xbox Game Pass Core sedan körde jag på 12 månader för 418 kr.
2. Gick till kassa och tryckte plus knappen för att få 3x så 3 år.
3. Följde instruktionerna för VPN och gick in på private och redeemade koderna med brasiliansk IP
4. Sen köpte jag mitt ultimate prov för 10kr och det konverterades tills 2026-03-25 så två år och några dagar.

Förutom att det tog lite tid att vänta på att dom skulle verifiera köpet på livekort och att Microsoft inte tyckte om mitt bankkort så tog hela grejen kanske 10 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaimaoAmon:

Right, fick 2 år Game Pass Ultimate för 1230 kr genom livekort var simpelt men om någon vill ha step by step så kommer det här:

1. Gick in på livekort och xbox-> Xbox Abonnemang -> Xbox Game Pass Core sedan körde jag på 12 månader för 418 kr.
2. Gick till kassa och tryckte plus knappen för att få 3x så 3 år.
3. Följde instruktionerna för VPN och gick in på private och redeemade koderna med brasiliansk IP
4. Sen köpte jag mitt ultimate prov för 10kr och det konverterades tills 2026-03-25 så två år och några dagar.

Förutom att det tog lite tid att vänta på att dom skulle verifiera köpet på livekort och att Microsoft inte tyckte om mitt bankkort så tog hela grejen kanske 10 minuter

Tack för instruktioner! Jag känner mig dock lite orolig att sitta med tre års Core, så jag fattat rätt så här långt?

  1. Köp tre "svenska" Xbox Live Gold-koder från Livekort.

  2. Anslut till en brasiliansk VPN (Urban VPN? OVPN har ingen server i Brasilien, märkte jag).

  3. Starta en incognito-flik och besök https://redeem.microsoft.com/.

  4. Logga in med ditt vanliga Microsoft-konto.

  5. Lös in koderna.

  6. ???

  7. Success!

Som du ser fattar jag inte riktigt hela kedjan, trots din fina beskrivning och sökande i tråden, så jag hoppas du orkar precisera.

  • Behöver jag skapa ett nytt MS-konto i steg fyra, eller kan jag använda vilket som helst?

  • Var köper man sitt Ultimate-prov för tio kronor? xbox-xom och sen klicka på Game Pass, eller? Ska jag fortfarande köra VPN?

  • Kan jag stacka mer än tre Core-koder?

  • Varför fick du "bara" två år av dina tre Core-år?

Permalänk

1. nej du behöver inget nytt konto, jag körde mitt från xbox 360 tiden
2. var bara det priset som stod på min xbox app på datorn för 14 dagar prov period och den funkade.
3. Ingen aning
4. Dom konverterar på en 3->2 ration

Du behöver bara vpn när du skriver in koderna och vet att tunnelbear har 2 gig grattis (med server i brasilien) för nya.

Du har alla instruktioner korrekt annars, det är så simpelt!

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att om man redan har GPU måste tiden ha gått innan man aktiverar nya Core-koder.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|