Microsoft avtäcker ny version av Xbox Elite Wireless Controller

Permalänk
Inaktiv

Betydligt rimligare pris.

Permalänk

Tack! Förbokat nu. Väntade på att den skulle dyka upp hos webbis. Samt misstänkte jag att de förhoppningsvis var billigare än MS Store, vilket de var.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Väcker ett lit habegär. Är det någon här som äger den gamla modellen och kan säga om den är så mycke bättre än original kontrollern?

Har två (en svart och en vit). Är de absolut bästa och trevligaste som finns (och då räknar jag inte endast in Xbox, utan totalt sätt).

Kommer nog att förhandsboka denna nya!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jag inser att jämförelsen haltar något, men min gamla TAC2:a kommer överleva både mig och nästa kärnvapenkrig. Någon muterad kackerlacka kan säkert få glädje av den i en avlägsen framtid. Rent generellt var ju joystickarna runt sent 80-tal till tidigt 90-tal byggda för att klara även den sämsta förlorarens allra strängaste betongväggar.

Mot den bakgrunden är jag svalt inställd till priset. Premiumprodukter kan gott ha ett premiumpris, men i min värld håller en premiumprodukt längre än 6-8 månader och är inte beroende av en degenererande strömkälla.

Du har fel misstänker jag.

Iaf alla nuvarande Xbox-kontrollers, både mina vanliga och mina Elite, kan strömförsörjas via USB-kabel (följer dessutom med till ivf. version 1 av Elitekontrollern).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Du har fel misstänker jag.

Iaf alla nuvarande Xbox-kontrollers, både mina vanliga och mina Elite, kan strömförsörjas via USB-kabel (följer dessutom med till ivf. version 1 av Elitekontrollern).

Lite reinkarnation över att återuppliva en två månader gammal tråd, men vi kör väl på det:

Vad jag menade med degenererande strömkälla är att jag mycket hellre hade sett att den hade utbytbar strömkälla. Om de inte vill köra AA kunde de fortfarande ha löst det på annat vist, t.ex. som Steelseries 840, där du har en laddstation med extrabatteri som medföljer, så du aldrig behöver stå utan om batterinivån börjar dippa. Att använda USB-kabel för att använda en kontroll för 2199:- känns ganska ovärt.

Med det sagt har jag ändå en förhandsbokning för 1699 kr hos WH. Lär fortfarande vara den bästa kontrollen so släpps inom överskådlig framtid och jag har dessutom inte någon Elite 1.

Permalänk
Medlem

Oavsett hur bra den är så det sjukt mycket pengar för en kontroll. När den väl är köpt så kan det mycket väl kännas att det är värt det. Det är ändå den en styr med och lära göra i något år. Men ändå.. dyrt som fan är det för plast och lite elektronik.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Lite reinkarnation över att återuppliva en två månader gammal tråd, men vi kör väl på det:

Vad jag menade med degenererande strömkälla är att jag mycket hellre hade sett att den hade utbytbar strömkälla. Om de inte vill köra AA kunde de fortfarande ha löst det på annat vist, t.ex. som Steelseries 840, där du har en laddstation med extrabatteri som medföljer, så du aldrig behöver stå utan om batterinivån börjar dippa. Att använda USB-kabel för att använda en kontroll för 2199:- känns ganska ovärt.

Med det sagt har jag ändå en förhandsbokning för 1699 kr hos WH. Lär fortfarande vara den bästa kontrollen so släpps inom överskådlig framtid och jag har dessutom inte någon Elite 1.

Ok. Då är jag med på vad du menar, och håller med helt.

Ledsen över inte så snabba svar, men jag läser ofta SweC med några månaders/veckors mellanrum (mycket annat att prioritera, sorry).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Oavsett hur bra den är så det sjukt mycket pengar för en kontroll. När den väl är köpt så kan det mycket väl kännas att det är värt det. Det är ändå den en styr med och lära göra i något år. Men ändå.. dyrt som fan är det för plast och lite elektronik.

Den mesta moderna elektroniken kommer väl i plast?

Vad kostar inte mobiler; där har du fortfarande lite elektronik, och ibland en del plast, till (vad jag personligen tycker) orimligt höga priser?

Vill du ha mycket metall per krona så gå in på råvarumarknaden för bly eller järn.

Kvalitet kostar, och skall bli spännande att se om denna nya Eliten är värd priset.

De två tidigare Elite Gen 1 som jag har, har utan tvekan varit väl värda sitt pris (men det behöver ju inte betyda att denna nya är det, även om jag ser fram emot att kika på den).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Den mesta moderna elektroniken kommer väl i plast?

Vad kostar inte mobiler; där har du fortfarande lite elektronik, och ibland en del plast, till (vad jag personligen tycker) orimligt höga priser?

Vill du ha mycket metall per krona så gå in på råvarumarknaden för bly eller järn.

Kvalitet kostar, och skall bli spännande att se om denna nya Eliten är värd priset.

De två tidigare Elite Gen 1 som jag har, har utan tvekan varit väl värda sitt pris (men det behöver ju inte betyda att denna nya är det, även om jag ser fram emot att kika på den).

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s416349029&o=produ...
Om du tittar på länken, menar du att elektroniken, design, material, patent osv osv osv kan jämföras med en handkontroll?
Dessa telefoner i länken kostar som denna handkontroll, inser du nu vilket makalöst överpris den sälj för?

Den är säkert jättebra, säkert så bra att jag själv skulle vilja ha den. Den verkar ju nice
Men för det priset?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kostar ju mer än konsolen, de har nog bra marginaler på kontrollen!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Blir nog inget köp för mig där inte, min fina DS4 får jobba vidare tills den inte vill längre antar jag.

Visa signatur

Intel I7 10700K @5ghz,1.25V | MSI Z490-A Pro | 16gb 3200mhz ddr4 HyperX predator | Asus strix 2060S 8GB | Cooler Master Ml240l | Corsair Carbide 100R |
| Samsung 27" Curved 144hz. |

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: man kan inte bara sätta ett pris utifrån vad komponenterna kostar, någonstans ska ju RnD betalas med.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Önskan är djup min Elite controller ska fallera

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x