Razer lanserar Kraken X – headset med låg vikt i fokus

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar Kraken X – headset med låg vikt i fokus

Kraken X är en något nedskalad variant av headseten i Razers anrika Kraken-serie, där nykomlingen stoltserar med total avsaknad av RGB-belysning och en vikt på låga 250 gram.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fast... varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terty55:

Fast... varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Varför inte?

Blir bara fler gimmicks, det som lyfts fram i marknadsföringen blir dummare och dummare, typ ”kolla vår nya diskmaskin som även är en kaffebryggare”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På tal om headsets hoppas jag att ni på Sweclockers har möjlighet att testa det kommande trådlösa gaming headsetet Sennheiser GSP 670 som ska släppas i början av juli.

La till en länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Terty55:

Blir bara fler gimmicks, det som lyfts fram i marknadsföringen blir dummare och dummare, typ ”kolla vår nya diskmaskin som även är en kaffebryggare”

Skickades från m.sweclockers.com

vad för gimmick? Att dem skulle marknadsföra dem som låg vikt?
Har ju funnits lättvikts headset sen början av gaming headset?

T.ex: Creative fatal1ty med sina 200g, Helt underbara att ha på huvudet för min del då dem var så lätta. (Ljudkvalitén var ju en annan sak men man får vad man betalar för )

Men ja jag kan väl se att det skulle kunna bli en grej om Razer nu skulle marknadsföra dem som "Kraken X extra low weight!!" då det förtillfället inte är någon annan som gör det vad jag vet?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Det är som när tillverkare gör något eko vänlig, saft med mindre socker, mindre för mera pengar. SKIT!

Gör ett headset med bra batteritid och med låg latens istället, glöm inte bra ljud, duglig mic, bra räckvidd och användare vänlig genom att kunna ansluta till flera enheter. (KANSKE? SAMTIDIGT? WOWOW!!!!)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vet inte varför folk klagar lol.
Är bara bra med lägre vikt, vem fan vill ha ett tungt jävla headset på skallen, fy fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terty55:

Fast... varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att du aldrig haft ett tungt headset på i några timmar? Hade för några år sen ett headset med en vikt på 1kg från roccat. Inte rå nice efter en kvälls spelande.

Permalänk
Medlem

Kompis som haft 2 headset från Razer, varav båda micar gått sönder.. Samt köpt ett glappande tangentbord. Visst, kan vart slumpen och jävligt mycket otur men det räcker för att jag aldrig ska köpa något öht från Razer iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Kompis som haft 2 headset från Razer, varav båda micar gått sönder.. Samt köpt ett glappande tangentbord. Visst, kan vart slumpen och jävligt mycket otur men det räcker för att jag aldrig ska köpa något öht från Razer iaf.

Ingen av mina produkter från Razer har gått sönder på något sätt, om du vill ha lite mer input

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Låg vikt och med sladd, perfekt för att råka dra med sig hela datorn till toan

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Ingen av mina produkter från Razer har gått sönder på något sätt, om du vill ha lite mer input

Skickades från m.sweclockers.com

Är inne på mitt fjärde chroma 7.1 headset nu, brukar börja glappa efter 1 års användning typ. Som tur har jag fått nya varje gång utan kostnad, då de har 2 års garanti på dem.
Jag gillar dem, och så länge som jag kan få nya allt eftersom att jag averkar dem, så kommer jag fortsätta med razer.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Danielkm:

På tal om headsets hoppas jag att ni på Sweclockers har möjlighet att testa det kommande trådlösa gaming headsetet Sennheiser GSP 670 som ska släppas i början av juli.

Ser väldigt intressanta ut! Skriver upp dem på intresselistan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Är inne på mitt fjärde chroma 7.1 headset nu, brukar börja glappa efter 1 års användning typ. Som tur har jag fått nya varje gång utan kostnad, då de har 2 års garanti på dem.
Jag gillar dem, och så länge som jag kan få nya allt eftersom att jag averkar dem, så kommer jag fortsätta med razer.

Hur börjar de glappa?
Jag har haft två Kraken 7.1, och ett 7.1 Chroma, och det enda "problemet" har varit med kuddarna; de började flagna efter 4 år på 7.1, och sprack i "sömmen" på 7.1 chroma efter att jag haft dem i ett år (köpte dem begagnade).
Hade ett par kraken pro där kuddarna sprack i limningen även där, men det var efter fem års dagligt användande, och innan de sprack befann de sig två veckor i salthaltig kustluft

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Denna tråd och en del av inläggen fick mig att tänka på ett riktigt gammalt TV-program jag minns som barn

Som alltid är det väl värt att påpeka att "Jag har haft problem med X antal produkter från Y" inte säger något om att något är dåligt överlag och att bara för att en produkt har funktioner som man själv inte uppskattar så behöver de inte vara något som ingen anna uppskattar. T.ex. är jag själv helt likgiltig inför RGB men kan absolut förstå att många gillar det.

Permalänk

Ser intressant ut! Köpte ett par Nari trådlösa nyligen för 799kr på rea. Min första razer produkt och är sjukt nöjd med ljud och batteritid. Micen är den bästa jag haft enligt mina gamerkompizar.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Hur börjar de glappa?
Jag har haft två Kraken 7.1, och ett 7.1 Chroma, och det enda "problemet" har varit med kuddarna; de började flagna efter 4 år på 7.1, och sprack i "sömmen" på 7.1 chroma efter att jag haft dem i ett år (köpte dem begagnade).
Hade ett par kraken pro där kuddarna sprack i limningen även där, men det var efter fem års dagligt användande, och innan de sprack befann de sig två veckor i salthaltig kustluft

Vet inte vart exakt, men fenomenet har varit att de tappar kontakt med datorn till och från. Alltså att datorn inte vet om de är inkopplade eller inte, oftast bara några millisekunder, men vart tillräkligt för att störa ut, så man antingen får starta om applikationer eller gå in i inställningar och ändra utgång varje gång det har hänt.