Nintendo i topp bland SweClockers konsolägare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

@Mistybisty:

hutlöst dyra spel och tillbehör och extremt dålig support för sina fans, stängde ju ner en mario klon till C64(!) nyligen, har även tidigare hotat och stängt ner diverse youtube klipp och annat. Nintendo för mig lever på en sak och en sak endast och det är nostalgi.

Ja, jag gick i mellanstadiet när de stängde ner "The great giana sisters", så de plockades bort i butikshyllorna men hade ju redan kopierat den på en C-60 kassett. Så det var bara dunka i den i bandstationen kontrollera tonhuvudet, resetta räkneverket, spola tillbaks bandet och sätta igång Turbo loader eller vad det hette.
Förlåt kunnde inte bärga mig

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk

Varför separera PS4 från PS4 Pro?
Mycket märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

@Mistybisty:

hutlöst dyra spel och tillbehör och extremt dålig support för sina fans, stängde ju ner en mario klon till C64(!) nyligen, har även tidigare hotat och stängt ner diverse youtube klipp och annat. Nintendo för mig lever på en sak och en sak endast och det är nostalgi.

Nintendo har själva sagt att dom håller uppe priserna på sina relativt enkla plattformsspel och dylikt för att de inte ska "nedvärderas" mot andra typer av spel från konkurrenter. En produktfilosofi som liknar väldigt mycket den "klassiska" från Apple, där själva varumärket byggs kring en filosofi av höga priser som då skapar någon slags "exklusiv" känsla hos vissa.

Permalänk
Medlem

Själv tog jag steget fullt ut förra året. PCn såldes till förmån för PS4 Pro. Kan inte säga att jag ångrat mig. PC handlar om att ha möjlighet att fläska på och spela allt på max för mig och med tanke på brist på konkurrens i toppsegmentet bland grafikkort så får jag betala hutlösa summor för att kunna fläska på. Nu får jag leva i 30fps-landet men vänjer mig rätt snabbt.

Switchen är dock ett bra komplement OM köparen gillar deras egna titlar. För mig som inte förstår storheten i varken Zelda och Mario så blir det en dyr investering för att kunna spela Monster Hunter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om bara switchen hade plats för att kunna köra ljud via bluetooth.... vem fan har trådade lurar 2019????

ni som har en switch hur löser ni detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Själv tog jag steget fullt ut förra året. PCn såldes till förmån för PS4 Pro. Kan inte säga att jag ångrat mig. PC handlar om att ha möjlighet att fläska på och spela allt på max för mig och med tanke på brist på konkurrens i toppsegmentet bland grafikkort så får jag betala hutlösa summor för att kunna fläska på. Nu får jag leva i 30fps-landet men vänjer mig rätt snabbt.
Skickades från m.sweclockers.com

Så om du inte har råd med det absolut bästa så tar du bland det sämsta istället för en kompromiss?
Själv kör jag hellre PC än konsol till alla spel som passar bäst med mus och tangentbord (shooters och strategispel) oavsett vilka grafikinställningar min dator orkar med. Assassins creed och liknande spel som fungerar bäst med kontroll har jag inget emot att köra på Xboxet. Även om jag har svårt för 30 FPS så tänker man inte på det så mycket när man väl kommit in i spelet men föredrar självklart att själv få välja.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Switchen är dock ett bra komplement OM köparen gillar deras egna titlar. För mig som inte förstår storheten i varken Zelda och Mario så blir det en dyr investering för att kunna spela Monster Hunter

Du måste spela nya Zelda för att förstå storheten. Kom aldrig in i Mario Odyssey själv, var psykedeliskt som f-n, begriper inte hur det kan vara barntillåtet.
Men du vill spela Diablo 3, Octopath Traveller, och de andra singelplayer spelen uppkrupen i favoritfåtöljen med något gott att dricka eller i sängen när resten av familjen sover. Det finns en mysighetsfaktor i att spela var och när jag har lust som är svår att förklara.

Och jag har haft mycket kul med barnen och lokal multiplayer i Mario Kart, SnipperClips, Arms och Just Dance (även om jag tvingas att försöka göra moves som får min Y-kromosom att krylla ihop sig och förtvina).

Perfekt komplement till PC. Att spela shooters med controller är omöjligt för en gammal Q3 räv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så om du inte har råd med det absolut bästa så tar du bland det sämsta istället för en kompromiss?
Själv kör jag hellre PC än konsol till alla spel som passar bäst med mus och tangentbord (shooters och strategispel) oavsett vilka grafikinställningar min dator orkar med. Assassins creed och liknande spel som fungerar bäst med kontroll har jag inget emot att köra på Xboxet. Även om jag har svårt för 30 FPS så tänker man inte på det så mycket när man väl kommit in i spelet men föredrar självklart att själv få välja.

Sämsta? Bättre operativ, bättre spel och mängder med vänner som spelar? Xboxen är inget alternativ för mig. För mig är inget under RTX2080 acceptabelt för att driva 4K på PC (därav fläska på men det kostar också ) Spelar inga multiplayershooters och senaste bra RTS var Warcraft 3 och det var ett tag sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Du måste spela nya Zelda för att förstå storheten. Kom aldrig in i Mario Odyssey själv, var psykedeliskt som f-n, begriper inte hur det kan vara barntillåtet.
Men du vill spela Diablo 3, Octopath Traveller, och de andra singelplayer spelen uppkrupen i favoritfåtöljen med något gott att dricka eller i sängen när resten av familjen sover. Det finns en mysighetsfaktor i att spela var och när jag har lust som är svår att förklara.

Och jag har haft mycket kul med barnen och lokal multiplayer i Mario Kart, SnipperClips, Arms och Just Dance (även om jag tvingas att försöka göra moves som får min Y-kromosom att krylla ihop sig och förtvina).

Perfekt komplement till PC. Att spela shooters med controller är omöjligt för en gammal Q3 räv.

Spelade nya Zelda i tre timmar på lån. Inget för mig. Precis som Horizon zero dawn var ett skitspel

Diablo 3 tog ju allt som var bra med Diablo och kastade ut det genom fönstret

Barnen kanske uppskattar det men de är för små än, det kommer och då kanske Nintendo är ett alternativ. Mario kart var roligt i skolan och försöka sig på genvägen på Rainbow road. Var dock ett tag sedan nu 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick låna en Switch konsol i 3 månader och spelade zelda.. fantastiskt roligt
men nu när jag har varvat zelda känns det onödigt att köpa konsolen efter som att den inte har någora bra spel.. förutom Supersmash dock

ett stort minus för mig är att den inte har en netflix app !!

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

Fick låna en Switch konsol i 3 månader och spelade zelda.. fantastiskt roligt
men nu när jag har varvat zelda känns det onödigt att köpa konsolen efter som att den inte har någora bra spel.. förutom Supersmash dock

ett stort minus för mig är att den inte har en netflix app !!

Då vet du inte ett skit om switch. Finns många bra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Spelade nya Zelda i tre timmar på lån. Inget för mig. Precis som Horizon zero dawn var ett skitspel

Diablo 3 tog ju allt som var bra med Diablo och kastade ut det genom fönstret

Barnen kanske uppskattar det men de är för små än, det kommer och då kanske Nintendo är ett alternativ. Mario kart var roligt i skolan och försöka sig på genvägen på Rainbow road. Var dock ett tag sedan nu 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Håller inte med om Zelda, självklart.
Håller med om Diablo 3 i dess originalutförande (Ack! Pfft!), men nu funkar det för mig.
Poängen var och är att Switchen erbjuder någonting annat än vad PC:n gör. Sättet jag använder den på är helt enkelt inte möjligt på vare sig PC:n eller de andra konsolerna. Inget som säger att det är intressant för alla, men för mig och mina barn är det värdefullt. Och jag insåg inte att det skulle passa mig förrän jag faktiskt provade. Idag skulle jag hellre köpa ett spel till Switchen än till PC:n trots prispåslaget för konsolroyalties, för att användningen är så flexibel. Gött väder, sitta på terrassen/balkongen med någon svalkande dryck och ett kul spel, eller en varm choklad med rom och vispgrädde i favoritfåtöljen en kulen Novemberkväll? Switchen gör jobbet, och inte bara för kidsen när man behöver en paus och vill bort från plikterna en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Då vet du inte ett skit om switch. Finns många bra spel

Absolut och precis som jag skrev i mitt första inlägg så är det en bra konsol om köparen gillar switchens egna titlar (dvs exklusives). JRPG är inget för mig, speciellt inte med halvnakna tjejer (tjejerna kallas något speciellt men kan inte termerna). Gillar köparen den typen av spel så är Switchen kalas på alla sätt och vis men för mig så är spelutbudet för svagt kontra priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Sämsta? Bättre operativ, bättre spel och mängder med vänner som spelar? Xboxen är inget alternativ för mig. För mig är inget under RTX2080 acceptabelt för att driva 4K på PC (därav fläska på men det kostar också ) Spelar inga multiplayershooters och senaste bra RTS var Warcraft 3 och det var ett tag sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju sällan riktig 4k i ps4 pro spelen utan det brukar vara någon uppskalning och dynamisk upplösning. Och sånt går att använda i många PC spel nu för tiden om man inte har hårdvara nog.
Operativsystemet i PS4 skulle inte jag kalla bättre än windows. Kanske smidigare att hantera med en handkontroll men det saknar också många funktioner. Jag skulle i alla fall ha svårt att ersätta datorn med en ps4 till saker utöver spel och multimedia.

Sen om du tycker de ps4 exlusiva spelen är bättre än de pc exlusiva är upp till dig och har du dina vänner på PSN så förstår jag att du vill vara där.
Jag tycker det kommit en hel del bra strategispel sedan wc3. Ex company of heroes och total war serien.

Det jag tycker var underligt var att du kan leva med sämre grafik så länge det ritas av en Ps4 pro och inte en PC trots att de skulle kosta ungefär lika mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Håller inte med om Zelda, självklart.
Håller med om Diablo 3 i dess originalutförande (Ack! Pfft!), men nu funkar det för mig.
Poängen var och är att Switchen erbjuder någonting annat än vad PC:n gör. Sättet jag använder den på är helt enkelt inte möjligt på vare sig PC:n eller de andra konsolerna. Inget som säger att det är intressant för alla, men för mig och mina barn är det värdefullt. Och jag insåg inte att det skulle passa mig förrän jag faktiskt provade. Idag skulle jag hellre köpa ett spel till Switchen än till PC:n trots prispåslaget för konsolroyalties, för att användningen är så flexibel. Gött väder, sitta på terrassen/balkongen med någon svalkande dryck och ett kul spel, eller en varm choklad med rom och vispgrädde i favoritfåtöljen en kulen Novemberkväll? Switchen gör jobbet, och inte bara för kidsen när man behöver en paus och vill bort från plikterna en stund.

Tänker inte säga emot heller Det är en bra lösning för mobilt spelande och till dagens datum så är det den bästa mobila konsolen någonsin. Jag föredrar dock västerländska spel framför japanska spel och det är en ren amaksak. Jag har försökt mig på mängder men det är något som inte klickar för mig.

Det är ungefär som nu när de visade upp Death Stranding och jag förstår varken spelet eller hypen. Det ser, enligt mig, både tråkigt och konstigt ut. Det är ju lite det som är så bra med spel som en konstform, det finns något för alla smaker

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Absolut och precis som jag skrev i mitt första inlägg så är det en bra konsol om köparen gillar switchens egna titlar (dvs exklusives). JRPG är inget för mig, speciellt inte med halvnakna tjejer (tjejerna kallas något speciellt men kan inte termerna). Gillar köparen den typen av spel så är Switchen kalas på alla sätt och vis men för mig så är spelutbudet för svagt kontra priset

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns flera olika spel till Switch. Inte bara JRPG.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är ju sällan riktig 4k i ps4 pro spelen utan det brukar vara någon uppskalning och dynamisk upplösning. Och sånt går att använda i många PC spel nu för tiden om man inte har hårdvara nog.
Operativsystemet i PS4 skulle inte jag kalla bättre än windows. Kanske smidigare att hantera med en handkontroll men det saknar också många funktioner. Jag skulle i alla fall ha svårt att ersätta datorn med en ps4 till saker utöver spel och multimedia.

Sen om du tycker de ps4 exlusiva spelen är bättre än de pc exlusiva är upp till dig och har du dina vänner på PSN så förstår jag att du vill vara där.

Jag kanske har blivit bekväm och slipper sitta en halvtimme eller i västa fall upp till två timmar för att undersöka vilka inställningar som blir bäst. Jag tror det handlar mycket om det, det är bara att stoppa i skivan och ställa in om jag vill visa subtitles eller inte och sen är jag igång. Visst, med stora nackdelar som 30fps och avsaknad av exempelvis FoV-slider för att nämna några.

Som IT-tekniker tycker jag Windows är kalas för det finns alltid saker att göra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Jag kanske har blivit bekväm och slipper sitta en halvtimme eller i västa fall upp till två timmar för att undersöka vilka inställningar som blir bäst. Jag tror det handlar mycket om det, det är bara att stoppa i skivan och ställa in om jag vill visa subtitles eller inte och sen är jag igång. Visst, med stora nackdelar som 30fps och avsaknad av exempelvis FoV-slider för att nämna några.

Som IT-tekniker tycker jag Windows är kalas för det finns alltid saker att göra

Skickades från m.sweclockers.com

Låter rimligt. Även om jag tyckte förra generationen var smidigare när man oftast inte behövde installera spelen.
Själv är jag lite sugen på streaming som stadia, men tror inte det kommer fungera för mig eftersom jag kör en del VR och Bilspel och där gör sig inte höga svarstider så bra. Men de verkar ju i alla fall garantera 60FPS och 4k.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Haft en Switch sen förra sommaren nu.

Var lite tomt på bra spel under stor del av 2017 för att motivera köp, men börjat komma en hel drös med bra spel nu, speciellt om man använder den i handhållet format.

Den har i princip ersatt min 3DS nu för det ändamålet.

Permalänk
Medlem

Tycker det var märklig undersökning och märkliga slutsatser.

Varför blandar man portabla konsoller med stationära i jämförelsen? Varför inte lika gärna slå in mobiltelefoner då också. Eller exempelvis apple tv.

Varför räknas xbox ones modeller som olika konsoller? Känns missvisande. Samma gäller playstation 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Håller på att sälja min Switch nu. Den är lite för tung för att spela handhållet och har en dålig batteritid. Och vill man istället spela på TVn under resan måste dockan med...

Men har haft väldigt kul med Zelda och Mario Odyssey, så det har helt klart varit värt det. Ser fram emot en reviderad version!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.