Permalänk
Medlem

iPod Touch 2019

En ny iPod Touch har lanserats. Är den minsta modellen med 32GB värt pengarna? Planerar ni skaffa en eller klarar ni med mobilen?

Permalänk
Medlem

vad har du tänkt använda den till?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Personer som köper den har för mycket pengar och för lite vett enligt mig. För den summan pengar så kan du skaffa valfri billig Androidtelefon och få pengar över till ett års prenumeration på Spotify utöver att du kan ladda ner och lagra nedladdad musik på telefonen. Nämnde jag det, just ja det är en telefon också så du kan använda den som en sådan också.

Permalänk
Medlem

@Mr_Lazy: Gymmet och promenader.

Permalänk
Medlem

Ingen lös mp3-spelare här! Jag kör mp3-spelare i min träningsklocka (Xiaomi Amazfit Stratos) för promenader/löp och gym, förvisso bara 4gb utrymme men duger gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Personer som köper den har för mycket pengar och för lite vett enligt mig. För den summan pengar så kan du skaffa valfri billig Androidtelefon och få pengar över till ett års prenumeration på Spotify utöver att du kan ladda ner och lagra nedladdad musik på telefonen. Nämnde jag det, just ja det är en telefon också så du kan använda den som en sådan också.

Allt handlar om ekosystem och att det kanske inte är så att man har en telefon (läs barn). Delar som Find My Phone, Restriktioner för köp i AppStore, delad lagring i iCloud osv osv. Det här är som en iPad i mikroformat. Har man redan något i samma eko så är det bra mycket lättare att lägga till en enhet till sen.

Skrivet av Lorault:

@Mr_Lazy: Gymmet och promenader.

Så du vill ha två separat enheter (antar att du har en telefon med liknande möjligheter)? eller är det lagringsmängden du vill åt?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Jag funderade lite kort på den då min nya bil, som jag får på måndag, har carplay men inte android auto. Bilen har också uppkoppling och wifi så det hade inte varit något problem med de bitarna. Men den är lite dyr tycker jag och jag vet inte om carplay ger mig så mycket egentligen. Sen har jag en iphone som jobbtelefon så jag kan ju köra på den istället, men jag lämnar helst den hemma när jag inte jobbar.

Jag väntar och ser ifall bilens inbyggda mediafunktioner och navigering duger. Och jag kan ju förstås koppla upp min Android via bt om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

@Mr_Lazy: Gymmet och promenader.

Köp en begagnad telefon för någon hundring. De klarar väl av det du behöver på promenader eller gym?

Själv förstår jag inte riktigt vitsen men det finns säkert fördelar med media spelare fortfarande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köp en begagnad telefon för någon hundring. De klarar väl av det du behöver på promenader eller gym?

Själv förstår jag inte riktigt vitsen men det finns säkert fördelar med media spelare fortfarande.

Jag håller med om att det inte är några bra anledningar. Vill man koppla bort sig när man är ute och går eller gymmar så finns airplane mode liksom. Men det finns andra anledningar att ha en Ipod. Till exempel är det den billigaste IOS-enheten så vill man exempelvis testa några spel eller appar som bara finns där eller helt enkelt testa på ekosystemet så köper man kanske hellre en enhet för $199 än typ det dubbla för den billigaste ipaden (svenska priser gör det argumentet lite sämre dock), samma om man utvecklar appar exempelvis. Men det kan också vara en bra enhet för ett barn.