Google avtäcker detaljer om strömmande speltjänsten Stadia på torsdag

Permalänk
Melding Plague

Google avtäcker detaljer om strömmande speltjänsten Stadia på torsdag

Inför E3 avtäcker Google detaljer om strömmande speltjänsten Stadia. Information om speltitlar och prisnivåer ska bland annat avslöjas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har testat Parsec gaming hemifrån till laptopen när jag varit ute och med 10Mbit upp hemifrån så tuggar det på rätt bra. 20 hade nog varit tillräckligt för att vara riktigt spelbart. För många kan detta vara tillräckligt...om deras internet kan hantera det dvs

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Nvidia borde fortsätta att satsa på sin Shield! De har en jättebra produkt och ett bra försprång som de borde satsa på att försvara nu!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zipparn:

Nvidia borde fortsätta att satsa på sin Shield! De har en jättebra produkt och ett bra försprång som de borde satsa på att försvara nu!

Ja, antingen det, eller så får Android TV inbyggd app för Stadia. Det hade gett oss Shield-ägare dubbla möjligheter (trippla?)! Givet att handkontrollen funkar, orka köpa en till "bara för att"...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jaha ännu en tjänst man ska ha alltså.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: På android-tv med xbox eller ps-kontroller hade varit guld

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Prisa Herren!
Inge mer hårdvara för att spela!

Hoppas Microsoft också visar en moln lösning på E3

Permalänk
Medlem

Hoppas att de möjliggör 100+Hz gaming, då kommer mobiler med high-refresh skärmar bli guld värda för gaming

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd

Det är en grym tid vi lever i. Ser fram emot att testa detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zipparn:

Nvidia borde fortsätta att satsa på sin Shield! De har en jättebra produkt och ett bra försprång som de borde satsa på att försvara nu!

den heter nu mera nintendo switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt taggad på Stadia! Hoppas på info om prissättning, kommande spel och lanseringsdatum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Hoppas att de möjliggör 100+Hz gaming

För tillfället kör dem väl 4K@60FPS, men det kanske vore möjligt att skala ner upplösningen om man vill ha mer fps? I framtiden så siktar dem dock på 120+ FPS.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det blir så lyckat det här.. kommer nog vara fördröjningar och annat som kommer göra en missnöjd. Hoppas det är stabilt och att man kan köra multiplayer via det här men som sagt, tveksam..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Tvivlar på att det blir så lyckat det här.. kommer nog vara fördröjningar och annat som kommer göra en missnöjd. Hoppas det är stabilt och att man kan köra multiplayer via det här men som sagt, tveksam..

Så länge de kan hålla sig på ungefär samma nivå med fördröjning som konsolerna håller så är det lyckat.
Varför tror du inte att ett av världens största it-företag skulle kunna tillhandahålla stabila servrar för multiplayer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Så länge de kan hålla sig på ungefär samma nivå med fördröjning som konsolerna håller så är det lyckat.
Varför tror du inte att ett av världens största it-företag skulle kunna tillhandahålla stabila servrar för multiplayer?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror att många sitter med alldeles för dålig uppkoppling vilket kommer skapa problem.
Ta t ex CS, även om inte du laggar så är det ett helvete att möta/spela med någon som laggar.
Storstäder i t ex Sverige, ja där är det nog inga problem. Ute på landet, inte alla som sitter på fiber.
Utomlands, t ex Ryssland, Polen? Ja tjena...

Permalänk
Medlem

Så länge spelen går att spela med tangentbord och mus så är jag glad. Att spela med handkontroller känns så barnsligt och mesigt, riktiga datorspelare spelar med tangentbord och mus

Permalänk
Skrivet av Mainman:

Tror att många sitter med alldeles för dålig uppkoppling vilket kommer skapa problem.
Ta t ex CS, även om inte du laggar så är det ett helvete att möta/spela med någon som laggar.
Storstäder i t ex Sverige, ja där är det nog inga problem. Ute på landet, inte alla som sitter på fiber.
Utomlands, t ex Ryssland, Polen? Ja tjena...

Fiber på landet är inte längre ovanligt, jag bor i en avlägsen "håla" och nöjer med 100 Mbit (kan abonnera på upp till 1 Gbit men då måste jag byta utrustningen hemma för att kunna utnyttja det).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

GeForce Now?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Regal:

GeForce Now?

Ja, typ. Fast Google. Så troligen mer umf bakom det hela. Och egen infrastruktur, så förhoppningsvis mindre lagg.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Proffsmoddare

Ser fram emot nyheten om ca 4år:

"Google lägger ner speltjänsten Stadia"

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Ser fram emot nyheten om ca 4år:

"Google lägger ner speltjänsten Stadia"

Så kan det mycket väl bli, men jag tror att detta är startskottet för spelstreaming. Om Google lägger ner Stadia om några är så tror jag att det är för att de istället lanserar en annan, och bättre, tjänst eller att någon konkurrent gör det.

Jag tänker att jag tillhör den optimala målgruppen. Snabb fiberuppkoppling, gillar att spela fina single player-spel, spelar på 4K TV med kontroll, äger ingen konsol, speldatorn börjar bli seg, spelar någon timme på kvällen etc

Jag betalar gärna för en streamingtjänst istället för att lägga ut massa pengar på en konsol eller ny hårdvara till speldatorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SleepstreameR:

Ser fram emot nyheten om ca 4år:

"Google lägger ner speltjänsten Stadia"

Skulle snarare säga att detta är början på framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ni som snackar lagg verkar inte veta hur Stadia fungerar. Google ska sätta Stadia servrar runt om i världen hos lokala Internetleverantörer.

T ex jag har Telia och på deras interna nätverk har jag en ping på 0.8ms

När Google monterar upp en Stadia server hos Telia kommer jag kunna spela hur bra som helst utan något uppfattbart lagg.

GIVETVIS kommer de som bor ute på landet INTE ha samma möjligheter till låg lagg MEN Stadia måste börja någonstans.

Hur du tar reda på ditt ping, gå in på Bredbandskollen.se och välj Avancerad mätning ta sedan staden som ligger närmast dig och kör ett test. Upp/ner Hastigheten är inte det viktigaste utan kolla vad du får för ping.

Internetleverantörer kommer tjäna pengar på dessa tjänster så de kommer ha större intresse av att bygga ett snabbare fiber nät till dem som bor i områden som bara har ADSL.

Stadia kan alltså skapa en ny investeringsvåg bland internetleverantörer i många delar av världen för att snabbare expandera sina fibernätverket eftersom de ser möjlighet att få tillbaka sina pengar fortare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Ni som snackar lagg verkar inte veta hur Stadia fungerar. Google ska sätta Stadia servrar runt om i världen hos lokala Internetleverantörer.

T ex jag har Telia och på deras interna nätverk har jag en ping på 0.8ms

När Google monterar upp en Stadia server hos Telia kommer jag kunna spela hur bra som helst utan något uppfattbart lagg.

GIVETVIS kommer de som bor ute på landet INTE ha samma möjligheter till låg lagg MEN Stadia måste börja någonstans.

Hur du tar reda på ditt ping, gå in på Bredbandskollen.se och välj Avancerad mätning ta sedan staden som ligger närmast dig och kör ett test. Upp/ner Hastigheten är inte det viktigaste utan kolla vad du får för ping.

Internetleverantörer kommer tjäna pengar på dessa tjänster så de kommer ha större intresse av att bygga ett snabbare fiber nät till dem som bor i områden som bara har ADSL.

Stadia kan alltså skapa en ny investeringsvåg bland internetleverantörer i många delar av världen för att snabbare expandera sina fibernätverket eftersom de ser möjlighet att få tillbaka sina pengar fortare.

Närmast behöver dock inte nödvändigtvis vara bäst, jag fick precis 40ms till Malmö samt 14ms till Stockholm och jag bor i Halmstad. Det kan klart ha varit ett undantag för jag gjorde inte fler mätningar

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]