Formaterar en äldre androidplatta - Kan ej installera flertalet apps

Permalänk
Medlem

Formaterar en äldre androidplatta - Kan ej installera flertalet apps

Hej!
Jag har en lenovo A1 (tror jag modellen hette) som funkar helt okej men började bli seg. Formaterade den precis och nu helt plötsligt kan jag ej installera onenote. Den kommer ej upp i play store vilket är märkligt och testade att ladda ner apk och installera och det startar men får sen ett felmeddelande. Även swiftkey finns inte längre. Var ytterligare några appar jag alltid använder som är borta. Någon som vet vad man kan göra åt detta? Aldrig haft liknande problem tidigare oavsett telefon/platta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En gissning är att apparna uppdaterats och i sin nuvarande version inte har stöd för Androidversionen på din platta.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du har en så väldigt föråldrad version av Android att utvecklarnas nya versioner inte längre går att köra på din platta.

Köp ny platta, eller leta på nätet efter äldre version av .apk filerna för att installera manuellt. Sista alternativet kanske inte är 100% rekommenderat, om du nu inte litar på den källa du laddar nerifrån. Vet inte ens om det går att hitta, lite edge case.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Hej!
Jag har en lenovo A1 (tror jag modellen hette) som funkar helt okej men började bli seg. Formaterade den precis och nu helt plötsligt kan jag ej installera onenote. Den kommer ej upp i play store vilket är märkligt och testade att ladda ner apk och installera och det startar men får sen ett felmeddelande. Även swiftkey finns inte längre. Var ytterligare några appar jag alltid använder som är borta. Någon som vet vad man kan göra åt detta? Aldrig haft liknande problem tidigare oavsett telefon/platta.

Vad är det för version på Android på plattan?

Personligen skulle jag kolla om Lineage OS fanns till den och kört in.

Permalänk
Medlem

Jag hade kollat om det finns en AOSP ROM till din platta med en relativt ny version av Android. Själv fick jag Android 7 att funka på min gamla Nexus 7 från 2012. Den är rätt responsiv också för att vara så pass gammal.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

med tanke på att senaste officiella os till den är typ android 4 så är troligen många appar inte längre kompatibla då de flesta appar släppt allt stöd för äldre än android 5.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows