Nexa WMR-2300 - Fattar inte hur jag ska koppla?!

Permalänk
Medlem

Nexa WMR-2300 - Fattar inte hur jag ska koppla?!

Köpte mig två Nexa WMR-2300 för att koppla in och köra skymningsrelä på.

Min knapp ser ut såhär:

Och jag fattar inte hur jag ska koppla.

Jag vill att det ska gå att tända både på knappen samt att Nexa enheten ska kunna göra det.
Antar att jag ska göra enligt modell A i beskrivningen.(sida12)

http://www.nexa.se/wp-content/uploads/2016/08/wmr2300_manual_...

Står såhär:
1: Koppla bort tändtråden från befintlig strömbrytare och anslut den till [O].
Tändtråd? har ju ingen om jag fattar det rätt?

2: Koppla tråd mellan befintlig strömbrytare och .
Vad för tråd ska jag koppla mellan strömbrytaren och S? och var på strömbrytaren.

3: Anslut fas till [Com]
????

Någon som kan förklara bättre än den kassa beskrivningen?

Permalänk
Medlem

Om du inte klarar det så skulle jag rekomendera en elektriker. Onödigt om du gör nått fel så det börjar brinna i väggen om en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Håller med ovanstående. Inget måste men för din egen skull så rekommenderar jag det också.

Ser dessutom ut som att du inte har någon nolla till lysknappen så du måste ändå ringa en elektriner och få en nolla framdragen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@VooDoo: Det där får du inte koppla in själv så kontakta en elektriker så hjälper hen dig med det.

Permalänk
Medlem

Ok, Nolla finns bara inte med på bilden.
Men blir en elektriker så får ta det.

Permalänk
Medlem

Vill du styra din lampa med Nexa WMR-2300, en styck strömställare och ett skymningsrelä? Alltså med tre olika tändningsalternativ?
Det går givetvis få till genom en parallellkoppling men om en av enheterna är aktiv kan de andra inte göra något för att släcka lampan. Är det så du har tänkt dig lösningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Skrivet av MiiKe:

Vill du styra din lampa med Nexa WMR-2300, en styck strömställare och ett skymningsrelä? Alltså med tre olika tändningsalternativ?
Det går givetvis få till genom en parallellkoppling men om en av enheterna är aktiv kan de andra inte göra något för att släcka lampan. Är det så du har tänkt dig lösningen?

Skickades från m.sweclockers.com

går även lösa med en SK trappkoppling.

kräver ju docka att även skymningsrelät och knappen har kopplingsplintar för det fanns t.om beskrivning för det i instruktionsboken till nexan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

går även lösa med en SK trappkoppling.

kräver ju docka att även skymningsrelät och knappen har kopplingsplintar för det fanns t.om beskrivning för det i instruktionsboken till nexan.

Finns det skymningrelän med trappkoppling? Även om det finns skymningrelä med trapp(CO)-kontakt kommer den ju att släcka belysningen om den tidigare tänds mha strömställaren? Eller fungerar ett sådant skymningsrelä på ett annat sätt?

Du får gärna beskriva din lösning mer utförligt.

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Skrivet av MiiKe:

Finns det skymningrelän med trappkoppling? Även om det finns skymningrelä med trapp(CO)-kontakt kommer den ju att släcka belysningen om den tidigare tänds mha strömställaren? Eller fungerar ett sådant skymningsrelä på ett annat sätt?

Du får gärna beskriva din lösning mer utförligt.

ja ursäkta fick lite brainfart där.. skyller på att ja precis kommit hem från jobbet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows